TheNarsissist Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Hei, har en liten knipe. I morgen skal vi på biologi ekskursjon. På fredager slutter jeg 1345 og timeplanen min på jobb er lagt opp deretter. I morgen har vi fått beskjed om at vi ikke kan dra før jobben er gjort. Altså, ender jeg på gruppe med en gjeng idioter risikerer jeg å være igjen til fire, noe som er problematisk siden jeg starter på jobb 1430. Hva vil konsekvensene være hvis jeg velger å dra tidlig for å rekke jobben (Er ingen som kan ta over for meg, så jeg MÅ være der 1430) Kan de gi meg fravær, anmerkning gi meg IV på gruppearbeidet? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Ja, ja, og ja. 2 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Jaja, da får det går som det går. Er dessverre ikke alle som bor hjemme hos mor og far gjennom hele vgs. Noen er faktisk avhengig av en jobb for å overleve. Lånekassa rekker ikke langt.. Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Hva med å snu litt på dette Arbeidsplassen kan ikke kreve at du jobber hvis det går ut over undervisningstimene dine! Endret 12. september 2013 av teb1986 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Nei, det kan de ikke. Da kan de evt si meg opp og finne noen andre. Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Nei, det er ingen oppsigelsesgrunn og faktisk ulovlig å si deg opp fordi du har skoleundervisning der arbeidsgiver vil at du skal jobbe. Arbeidstiden for personer under 18 år som er skolepliktig skal legges slik at den ikke hindrer skolegang, eller hindrer deg i å dra nytte av undervisningen. Kilde: http://www.ung.no/arbeid/532_Rettigheter_n%C3%A5r_du_jobber.html 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Men jeg er over 18. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå