aSSmaSter Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Jeg har en Celeron 1 GHz som jeg ikke vet hvordan jeg skal overklokke, kan noen fortelle meg hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
SlinkeY Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 1. Finn fram ett skrujern, minus-trekker. 2. Finn fram en tang. 3. dette skal gå bra. Først tar du minus-trekkeren og bøyer alle pinnene på prosessoren og hamrer litt på hovedkortet med spissen, så tar du tangen og klipper av alle duppeditter som stikker mere enn 1 cm opp fra kortet. nå er hardwaren klar for overklokking. Neida, bare tuller jeg. Tar jeg ikke helt feil så må du overklokke dette akkurat som en p3, med fsb (front side bus). Det er forskjellig fra hovedkort til hovedkort hvordan man gjør dette, men som oftest er det i bios (på nyere kort) [ Denne Melding var redigert av: SlinkeY på 2002-02-15 13:38 ] Lenke til kommentar
serok Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 vis ikke jeg tar feil så står det en artikel om det under prosesorer på overklokking.no men kort sagt så må du låse opp l1 bruene på cpu`en. du kan bruke en trykk blyant med bly tykkelse0,5mm men som sagt se http://www.overklokking.no/cpu/duron700/index.html dette gjelder de fleste amd prosesorer av nyere dato...? Lenke til kommentar
Coderz Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Lol det var celeron ikke duron =D Lenke til kommentar
rasta Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 multiplyern er låst på celeron, så du må fsb klokke, d gjøres som offtes i bios, de fleste hk støtter d, eller du kan styre fsb på hk med jumpere, kommer helt ann på hvilket hk du har... kjører selv på 142 fsb på en 950 celeron, 1,8 v vcore med 85w peltier + cak-ii 38, 512 mb 133mhz sdram Lenke til kommentar
aSSmaSter Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 hvorfor får jeg ikke fsb-klokket den til mere enn 1280 altså 128fsb?? biosen tillater ikke mere har testet og kødde me jumpersene, maskinen ville ikke starte...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå