Gå til innhold

Overklokke en xp1900+, eller ikke?


Ultra_Fisk

Anbefalte innlegg

Hei jeg har følgende hw:

xp1900+ på et MSI k7t266pro2-ru.

 

Hvor mye er det mulig og klokke denne prosessoren med en slient twin eller en tsunami vifte fra 3dfcool?

Hvis ikke denne er noe og klokke, er det mulig og kjøpe en cpu som er bedre osv?

Hvilken stepping er bra på denne? Gi meg gjerne en direkte link, har prøvd og funnet på egen hånd.

 

takk! :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en tidlig XP1900 får du den kanskje opp i 2200 hastighet.. Ikke no stort mer. Kanskje ikke det engang.

 

Er det en model som er kjøpt nylig kan det sitte en thorougbred kjerne på den da kan det tenkes du har en winnah.

XP1800 har kommet opp i 2.5ghz her.. (Med Tbred B)

 

Går det skeis bytt til XP2500 (Barton) Den skårer omtrent jackpot uansett. Ellers har det kommet/kommer en XP2600 (Barton) som er ryktet til å være en veldig bra overklokker. Time will show.

 

Dog husk at du må bytte HK hvis du skal ha en barton.. 333mhz bus!

Abit NF7 virker til å være OC'ernes valg her ;)

Lenke til kommentar

Jeg er skikkelig newbie i overklokking så om dere som har klokket denne prossesoren før gir meg no tips, og sier hvilken kjøling+ temps dere har så er det fint!

 

Lurer litt på å kjøpe en XP2400+ for da slipper jeg og oppgradere hele pakka, er det noe vits? Da tenker jeg på om den er en god overklokker.

Noen som vet?

 

 

 

edit: Et spm til :)

 

Er det slik at ingenting kan teoretisk gå galt viss jeg holder øye med temperatur hele tiden? Cpu kan ikke bli svid viss jeg har en bra temp hele tiden, vel?

 

please svar :):woot:

Lenke til kommentar
Er det en model som er kjøpt nylig kan det sitte en thorougbred kjerne på den da kan det tenkes du har en winnah.

XP1800 har kommet opp i 2.5ghz her.. (Med Tbred B)

 

Skal lete lenge etter en xp1900 med tbred kjerne, såvidt jeg vet så finnes dem ikke, mener du noe annet, så vil jeg gjerne se dokumentasjon på d...

Lenke til kommentar
Er det en model som er kjøpt nylig kan det sitte en thorougbred kjerne på den da kan det tenkes du har en winnah.

XP1800 har kommet opp i 2.5ghz her.. (Med Tbred B)

 

Skal lete lenge etter en xp1900 med tbred kjerne, såvidt jeg vet så finnes dem ikke, mener du noe annet, så vil jeg gjerne se dokumentasjon på d...

 

1900+

 

Palominos: If the website you're ordering from shows an order code of AX1900DMT3C, that's a Palomino.

 

TBredA: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA1900DLT3C, that's a Thoroughbred A.

 

TBredB: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA1900DUT3C, that would be a Thoroughbred B.

 

If you see a code like "AIUHB" that begins with the letter "A" on the second line of the processor codes, that's a high-end TBredB.

 

If you see a code like "JIUCB" that begins with the letter "J" on the second line of the processor codes, that's a low-end TBredB.

 

!!However, AMD's datasheets do not currently show a 1900+ TBredB, and as of now (1/15/03), there have been no sightings of any. Since both the 1800+ and 2000+ TBredBs have a default voltage of 1.60V ("U"); it's very safe to say any 1900+ TBredB will also!!

 

Som det står over. Det er tvilsomt. Men så sa jeg heller ikke at de 100% fins!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...