Delvis Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Fikk en henvendelse om å se noe helt sensasjonelt som går på Discovery kl. 9. om en som gjør uforklarlige ting. Vet ikke hva det er, men burde tipse andre sier dem. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Ikke helt riktig at de er uforklarlige. Det er verdenskjente illusjonist Dynamo som visstnok har programmet? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Ja ser det er bare triks og juks. Var en tullebukk som ringte og var helt hysterisk her. Han hadde sett første program og drev nå ringe rundt til kreti og pleti for å varsle om dette. Sukk. Visste ingenting om han der jeg. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Syns det er litt synd at Discovery Channel viser udokumentariske videoer, men pytt pytt. De kollapser vel som MTV gjorde i sin tid. 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Jeg har sett det noen ganger ja. Jeg ser i og grunn mest på National Geo Chanel og Discovery Chanel og jeg syntes at dynamo er ett underholderne program, men ekte er det ikke. Det er nok mere filmtriks og andre triks Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Syns det er litt synd at Discovery Channel viser udokumentariske videoer, men pytt pytt. De kollapser vel som MTV gjorde i sin tid. Vel, jeg synes så absolutt at History Channel har synket lavere enn Discovery Channel. Selv om man ikke skulle tro at det var mulig. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Vel, jeg synes så absolutt at History Channel har synket lavere enn Discovery Channel. Selv om man ikke skulle tro at det var mulig.Både History Channel, Discovery Channel og lignende kanaler taper seg, rett og slett fordi de har noen hoder i toppen som tenker feil. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Jeg har sett litt på Dynamo på Discovery, og synes noen triks kan være mulig å lure folk, mens andre er nødt til å være filmtriks og skuespillere... Er det avdekket at de som "blir lurt" er skuespillere? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Ser ikke noen forskjell på disse kanalene jeg ... Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 (endret) Det er ganske synd egentlig at tryllekunstnere er gått fra spektakulære og nøye gjennomtenkte og presist utførte scene show og intime korttriks til å nå stort sett bare være filmtriks og innleide skuespillere som "publikum". Det er gått fra å lure hele publikums synsvinkel til å i dag handle om å manipulere TV kameraene i riktig vinkler for å kun få med seg det det skal se, klippe sammen flere filmklipp til et også ha noen skuespillere som liksom er imponert over trikset. De "gammeldagse" illusjonistene hadde jeg respekt for, det lå mye arbeid og tenking bak triksene (så fremt man hadde funnet på det selv da og ikke bare stjålet eller kjøpt det fra noen andre, som jo veldig ofte er tilfellet) selv om det ofte var ganske lett å gjennomskue illusjonen når man så tykke bordplater man kan gjemme seg i, bokser som blir gjennomboret hvor man bare ser den forfra så man ikke får noe perspektiv, tydelige plasser hvor stålstenger kunne skjules ved levitasjon, osv. Mens dagens "ilusjonister" har jeg ikke noe til overs for når de bruker betalte skuespillere som publikum og bruker kameraets synsfelt og vinkel og klipping for å utføre illusjonen. Da er det ikke lenger noe kløkt og hardt arbeid som ligger bak, bare en TV'produksjon som alle andre. ikke noe imponerende, ikke noe prestasjoner. Noen eksempler på disse kameratriks "ilusjonistene": http://www.youtube.com/watch?v=E2pL5iN_Yus Jepp Det er en stor kran bak kameraet. Denne kranen ser selvsagt "publikumet" og de er dermed batalte skuespillere. http://www.youtube.com/watch?v=UfluXQOaXeg http://www.youtube.com/watch?v=lrqkEHJsvLo http://www.youtube.com/watch?v=7tMkujAki6g Å oppriktig lure et helt publikum med en illusjon er en prestasjon, å "lure" et kamera med en illusjon kan alle gjøre og er ikke noe imponerende. Endret 22. september 2013 av flesvik 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Du burde sjekke ut Derren Brown. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå