NoisyPepper Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Når jeg prøver å forklare hva "sticks" på kontrolleren heter på norsk, så finner jeg ingen bedre ord enn "bevegelsesstaker", men dette høres latterlig ut. Så hva kaller man rett og slett disse? Endret 12. september 2013 av Tacanacy Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Det heter i hvert fall thumbstick og analog stick på engelsk, så kanskje tommelspake? Lenke til kommentar
NoisyPepper Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Det heter i hvert fall thumbstick og analog stick på engelsk, så kanskje tommelspake? Tommelspake høres mest fornuftig ut. Jeg hadde blandet "stake" og "spake" med hverandre også... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Jeg tror det vanligste er "tommelstikke" og "(tommel)spaker". Endret 12. september 2013 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Jeg kaller de "analogstikker." Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Stikka på Nintendo 64-kontrollen er ødelagt. 1 Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Hva er galt med "joystick"? Folk flest sier vel skateboard, ikke rullebrett. 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Stikka (analogstikka) eller styrespak bruker jeg. Men det er sjelden jeg må forklare for folk at de skal bruke dette for styre noe på skjermen.. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Hva er galt med "joystick"? Folk flest sier vel skateboard, ikke rullebrett. Joystick er vel heller en type håndkontroll som oftest blir brukt i flyspill Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Joda, det er kanskje sant. "Analog stick" er kanskje den engelske betegnelsen på små analogspaker på håndkontroller, men folk flest ville vel sagt "joysticken på N64-kontrollen min er slapp"? Lenke til kommentar
NoisyPepper Skrevet 13. september 2013 Forfatter Del Skrevet 13. september 2013 Stikka (analogstikka) eller styrespak bruker jeg. Men det er sjelden jeg må forklare for folk at de skal bruke dette for styre noe på skjermen.. Har ikke sagt noe om å forklare for noen hvordan man styrer dem. Jeg skulle oppgi grunnen til hvorfor jeg ville returnere den nye kontrolleren min, så ville bruke best mulig begrep, et norsk et, for å bli oppfattet mer seriøst. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Ja det er mulig, men siden du ikke informerer om grunnen til at du vil vite dette i første innlegget ditt og tydeligvis forventer at man er tankeleser så må jeg nesten anta noe. Derav mitt eksempel. Lenke til kommentar
NoisyPepper Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Ja det er mulig, men siden du ikke informerer om grunnen til at du vil vite dette i første innlegget ditt og tydeligvis forventer at man er tankeleser så må jeg nesten anta noe. Derav mitt eksempel. Jeg trengte absolutt ikke å nevne grunn, det er fullstendige irrelevant, og "tommelspake" eller hva enn man vil kalle det forblir det samme om jeg skulle ha forklart for andre spillere eller kundeservice. Så nei, du hadde ingen rett til å bare anta noe enn å bare svare direkte på spørsmålet. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Oisann. Beklager at jeg såret dine følelser.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå