jg980 Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Hei. Har nettopp kjøpt meg en billig scooter for bruk til og fra skole osv... Det er en Kymco Super-Fever 2001 modell, som har gått 6.9 tusen km. Problemet mitt er at den henger seg opp på 10 km, og vil ikke kjøre over det, nesten som om den låser seg. Har sjekket forgasseren, tennpluggen og eksosanlegget. Da jeg tok av skruene fra eksosanlegget inn til motoren, men fortsatt lot det henge på gikk den opp i 40-50, slik jeg regner med den skal. Usikker på om dette er fordi det er et problem i eksosanlegget, eller om jeg uvisst fjernet en slags plombering i eksosanlegget. Hva kan være problemet her? Scooteren er ikke kjørt aktivt på cirka et år, kan det være noe med bensinen?Takk på forhånd.Johannes Sjursen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Potta kan være tett. Lenke til kommentar
jg980 Skrevet 14. september 2013 Forfatter Del Skrevet 14. september 2013 Hvordan sjekker man/fikser dette? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 En måte å teste på er å løsne potta og se om den går bedre. Vanlige måter å fikse det på er å varme opp potta til den nermest gløder for så å banke ut all driten. En annen er å fylle den med kaustisk soda og vann og la den blandinga gjøre rent. Sist jeg gjorde det så leverte jeg potta inn på et verksted som varma den med skjærebrenner og blåste ut av den med trykkluft. Har du katalystator kan det være at det bare er den som er tett. Tett potte kommer ofte av at man ikke kjører på syntetisk olje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå