Gå til innhold

Får ikke slått på mobilen

sunniivahl

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Samsung Galaxy Gio som jeg har hatt i 1 1/2 år. Idag tok jeg av dekselet, og la merke til at det var vått under. Jeg skjønte ikke hvordan det hadde skjedd, jeg hadde vært på fjelltur og hatt mobilen i sekken hele tiden, det var ikke vått i sekken eller noen andre steder heller. Men jeg tørket det som var vått og den funket fint. Det var lite batteri på den, så når jeg kom hjem satt jeg den på lading. Men den reagerer ikke, skjermen er svart og den vil ikke slå seg på. Noen som har opplevd noe lignende før, evt tips? Er litt desperat hehe... Takk på forhånd ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke uvanlig at telefoner streiker dersom det kommer vann/fukt/kondens i dem.

Telefoen din trenger ikke ha vært i direkte kontakt med vann, men når varm fuktig luft møter kjøligere luft oppstår det kondens som kan ødelegge telefonen. Beste man kan gjøre er og ta ut batteriet og la den ligge et tørt varmt sted og tørke i noen dager, for å så sette inn batteriet igjen og se om den virker. Dette er mest sannsynlig for seint nå, men du kan jo prøve.

Endret av Backpfeifengesicht
Lenke til kommentar

Ikke uvanlig at telefoner streiker dersom det kommer vann/fukt/kondens i dem.

Telefoen din trenger ikke ha vært i direkte kontakt med vann, men når varm fuktig luft møter kjøligere luft oppstår det kondens som kan ødelegge telefonen. Beste man kan gjøre er og ta ut batteriet og la den ligge et tørt varmt sted og tørke i noen dager, for å så sette inn batteriet igjen og se om den virker. Dette er mest sannsynlig for seint nå, men du kan jo prøve.

Jeg tok den fra hverandre og la den på en serviett på badegulvet i natt, nå funket den igjen! Ellers takk for svar

Lenke til kommentar

Så bra :)

Kan ta tid før all væske forsvinner, så lurt og la den ligge litt ekstra, selv om den virker nå, betyr det ikke at det fortsatt er fukt som skaper korrosjon i telefonen og sakte men sikkert tar livet av den, så lurt og ta backup av viktig innhold ;)

Oki, det skal jeg gjøre! Tusen takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...