PgUp Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Har siden i går kveld klødd og vært rød i øynene. Renner og ganske mye. Er ganske sikker på at det er øyebetennelse. Bør jeg la det gå noen dager og se om det bedrer seg, besøke apotek, eller bare prøve å få time hos legen i morgen? Er litt som om det sitter noe rusk i øyet og plager. Endret 12. september 2013 av Cuz Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Noen typer øyebetennelse er smittsomt så du bør gå til legen ja. Det er jo i tillegg ubehagelig og med salve forsvinner det jo med en gang. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Det er sjelden en øyebetennelse på kort tid gir seg av seg selv, det er som oftest behov for antibiotisk salve. dette kan du bare få gjennom lege. Du må også huske på at øyebetennelse oftest er meget smittsomt og oppleves som ubehangelig av de fleste. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Jeg har tre katter, og en av mine puser har en lei tendens til å få hyppig øyekatar/betennelse (vi tror det er på grunn av hennes hodeform, men vi kan selvsagt ikke være sikre). Øyet begynner å lekke og hovne opp og blir rødt og irritert. Etter flere besøk hos veterinæren for diagnose og påfølgende salve for alle tre (som sagt, det er ofte ekstremt smittsomt) så ble jeg anbefalt å prøve å behandle det selv ved å brygge sterk camomillete som jeg da lar avkjøles og så skyller øynene deres med.Etter å ha fått dette tipset så har kattene ikke vært hos veterinæren for problemer med øynene overhode! Jeg bare hiver tre poser camomillete i ett lite melkeglass, fyller litt under halvveis med kokende vann, lar det stå å kjøle seg ned, så heller jeg teen i øynene deres når de ''blunker'' rart til meg eller når jeg begynner å se symptomer på betennelse.Min søster var her og klagde på tørre øyne også.. jeg brygget henne litt camomille og fikk vasket øynene hennes med den, noe hun syntes var helt fantastisk deilig! Så kan være verdt å prøve Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 rødt hovent øye kan være øyekatarr, og det er harmløst... (pleier å danne seg mye smuss om natten, og øyet er oftest "guggete" om morgenen) Du får ofte salve eller dråper (kloramfenicol eller hva det heter) som virker fort på dette. Smittsomt som juling er dette... Jeg hadde dette relativt ofte i oppvektsten, og mine barn har selv hatt noen runder. Så kommer skremselen Jeg fikk vondt i øyet i sommerferien. (vondt og se til siden eller opp/ned) Det var en kort periode rødt. En uke senere var jeg til fastlegen som til slutt fant en øyelege på ullevål, som jeg ble sendt til. Dagen etter var jeg på MR, og har tatt et "par" tester siden det.(spinalpunksjon+++)Jeg har fått betennelse på synsnærven, og har mistet 15% av synet, og så og si alt fargesynet. Om ca 1år!! +/- kan vi si hvordan dette gikk... Det kan være typiskt symptom for startende MS, så jeg vil anbefale deg å ta en tur til legen.... Det er sikkert 100 ting dette kan være, alt fra "no issue" til "issue", men stort sett er det kun Legen, som kan svare på dette..... Ergo, dra en tur til legen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå