appelsinbrus Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Kjøpte et nytt kamera i dag, og det første jeg gjorde var å klippe av kabelen og skjøte på 15 meter med nettverkskale. Får beskjed om at enheten er ukjent, så vil anta at kabær'n er for lang. Bommer jeg fælt, eller? Av forskjellige grunner kunne jeg ikke bruke en enkel ubs-forlenger.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Fem meter er maks på passive USB kabler Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Hehe tenkte det nok.. Shait.. haha.. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Det er altså 5-volten som er problemet, om jeg forstår det rett(?). Hva om jeg kobler på en 5v mobillader eller noe og kjører denne rett på kameraet, hadde det funka? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Nei. Det er kabellengden som er problemet. Ganske enkelt. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Om du kjører på med 7.5 meter, også en USB-hub som får strøm og 7.5 meter til burde det gå Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Jeg fant en lader som ga ut 5 volt, så da jeg klippa av + og jord på ledningen og kobla til laderen slik at kameraet fikk strøm fra lader i stedet for usb, så virka det som vanlig med vanlig kabellengde. Men funker fortsatt ikke med lang ledning, og det er vel vanskelig å gjøre noe med uten hub eller aktiv kabel.. Jaja:) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Som sagt, det er kabellengden som er problemet.... Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Ja, det var jo det jeg skrev i første post.. Men arti læll! Endret 12. september 2013 av appelsinbrus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå