Gå til innhold

Inntekt fra youtube

Nordmann3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg lagde meg nettopp min egen youtube bruker og lurer på hvordan er det det funker med inntekt fra annonser når man verifiserer at man skal tjene. får man det på en konto?

Først må du ha rundt 200-300k views totalt på filmene dine, så vil du etterhvert få en epost tilsvarende denne:

vgnxks.jpg

Når det er gjort, så får du et valg på "videobehandler" på youtube siden hvor du kan aktivere "monetize" på de filmklippene du ønsker.

Men det MÅ være ditt innhold. Du kan ikke ha innhold laget av andre. gjelder også musikk osv.

-

Når det er gjort så får du penger inn..

For at du skal få ut pengene, så må du ha en AdSense konto. Der må du være 18+ for å opprette.

Etter at du har opprettet AdSense konto, så vil du få et brev i postkassen med en kode etter 2-6 uker som du må taste inn på din AdSense profil, slik at kontoen din er verifisert og satt aktiv.

AdSense kontoen blir da linket opp mot din Youtube konto (om du bruker samme konto begge steder).

• Liker 3
Lenke til kommentar

Først må du ha rundt 200-300k views totalt på filmene dine, så vil du etterhvert få en epost tilsvarende denne:

vgnxks.jpg

Når det er gjort, så får du et valg på "videobehandler" på youtube siden hvor du kan aktivere "monetize" på de filmklippene du ønsker.

Men det MÅ være ditt innhold. Du kan ikke ha innhold laget av andre. gjelder også musikk osv.

-

Når det er gjort så får du penger inn..

For at du skal få ut pengene, så må du ha en AdSense konto. Der må du være 18+ for å opprette.

Etter at du har opprettet AdSense konto, så vil du få et brev i postkassen med en kode etter 2-6 uker som du må taste inn på din AdSense profil, slik at kontoen din er verifisert og satt aktiv.

AdSense kontoen blir da linket opp mot din Youtube konto (om du bruker samme konto begge steder).

Dette måtte ikke jeg gjøre. Startet opp med adsense utenom, etter jeg hadde fått "tillatelse" fra youtube. Har bare rundt 2k views totalt. Jeg tjener ikke noe særlig på det, bortsett fra 1-2 dollar totalt.

Takk Merko for bra svar! :)

Forresten, pass på copyright! Spill blant annet er beskyttet, så vær forsiktig der.

Lenke til kommentar

Jeg får penga rett inn på Paypal hver måned. Trengte ikke AdSense.

1000 views er omtrent 1 dollar, så det skal mye til for å tjene noe særlig på det.

Hvordan har du satt det opp?

Her får jeg opp:

In order to see your earnings reported here daily, you must associate an AdSense account with your channel. Read More.

If you've already associated your AdSense account, we may not have any earnings data for you yet. Please check again in a few days.

Gjelder det kunn for statestikk osv? Ser ikke helt hvor jeg kan binde opp Paypal konto med youtubekontoen..? :)

Edit: Ser ut som jeg hadde rett alikavel:

Payments are managed through a Google AdSense account. You must associate an AdSense account to your YouTube account in order to be paid.

:)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Kan noken forklare meg kvifor eg ikkje får lov til å ha inntekter på denne filmen?

Det er ingen lyd på klippet, eg la ikkje til noke musikk så det skal være stille.

Såg at preview thumb ei stund var av eit bilskilt da eg stod og venta i ein kø, men det har eg endra i etterkant. Skjønner ikkje kva retningslinjer den skal bryte med!

Eg som har mekka timelapsen med mitt Gopro kamera.

Eg har mange andre filmer der eg har kryssa av for "få penger" (Monetize with Ads) og penger kjem inn på adsense kontoen min

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...