hasuwest Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Sitter hos en kammerat nå som har kjøpt en 24x plextorbrenner(bulk). jeg har ikke noe serligt erfaring med brennere så vi trenger hjelp! Han fikk med 1 IDE kabel, 1 4-pin analog audio kabel, 1 2-pin digital (SPDIF) audio kabel. Skal vi ikke sette Brenneren som Secondary Master i BIOS? Og vi fikk med 1 IDE kabel i pakken som vi ikke har plass til i hk, men vi har 1 ledig kabel i hk'et hva skal vi gjøre :?: Lenke til kommentar
christoffer Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 brennern på master.cd-rom på slave... Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 greit, men cdrommen har en jumper, right? Skal vi da flytte den over til brennern? Og det med ide kabelen, er det det samme hvilken IDE kabel vi bruker på den? Lenke til kommentar
christoffer Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 fulgt det ikke med en jumper til brenneren ?? Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Når det gjeld ka du skal koble sammen med ka så er det avhengig av kor du skal brenne ting frå. Dersom du skal brenne mest frå harddisk så kobla du brennaren som slave på samme kabel som harddisken. Er det mest cd-kopiering kobla du den sammen med cd-romen. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Nei, det ser ikke sånn ut... Men det skal gå ann og flytte jumperen fra cdromm til brenner? Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 En kabel.. jumper er satt som master når du får den .. kabel fra brenner - secondary ide på hk'et .. er det så vanskelig ? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 12:22, oleredv skrev:Når det gjeld ka du skal koble sammen med ka så er det avhengig av kor du skal brenne ting frå. Dersom du skal brenne mest frå harddisk så kobla du brennaren som slave på samme kabel som harddisken. Er det mest cd-kopiering kobla du den sammen med cd-romen. Det blir vel mye begge deler, men hvis jeg kobler den med cdrommen kan jeg også kopiere fra hdd da? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 12:23, CdBuRnR skrev:En kabel.. jumper er satt som master når du får den .. kabel fra brenner - secondary ide på hk'et .. er det så vanskelig ? Kan du forklare det litt nærmere :smile:? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 12:23, CdBuRnR skrev:kabel fra brenner - secondary ide på hk'et .. er det så vanskelig ? Hvordan finner jeg ut hvem av ide som er secondary da? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Svar da folkenz, jeg trenger hejelp og har ikke allverdens tid! Lenke til kommentar
Snabelkese Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 det er bare å putte kabelen inn, (ikke gjøre noe med jumperen) og boote. ikke vanskeligere enn å koble opp på nettet for første gang, men hvis du ikke skjønner så bare skriv mail.... Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Du kan selfølgelig brenne frå harddisk sjøl om cd-brennaren er kobla sammen med cd-romen. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Quote: hasuwest skrev (2002-02-15 12:37):Svar da folkenz, jeg trenger hejelp og har ikke allverdens tid! Ok...nå har folka tydeligvis fotvirret deg. Det du gjør er å sette Cd-rom'en din og Plextor brenneren på samme IDE-kabel. Så går jeg ut ifra at du kommer til å bruke cd-romen mest så dermed så setter du cd-romen som "Master Slave" ved hjelp av jumpere som står bake i Cd-rom'en din. Dette står forklart i plextor sine bruker-manualer oxo...bare se der. Så flytter du jumperern til din Plextorbrenner til "Slave", og ja dette står beskreven i plextors manualer. Så da skal det bare være plugg&Pray Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå