Espen Jansen Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Slik blir Microsofts neste stuekonsoll. Les hele saken Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 "ballene flyr dit de skal" 1 Lenke til kommentar
genesis Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) "Grunnpakken vil inneholde selve maskinen, en Xbox One-kontroller, Kinect 2.0, en strømledning,........."Er det slik å forstå at Strømforsyningen var innebygget i denne versjonen dere prøvde - og også i versjonene som kommer ut på markedet?Eller mener dere å skrive at det den leveres med strømledning, en gigantisk strømforsyningskloss, osv.?Blir spennende å se om det blir større forskjeller på PS4 og XB1 enn det var mellom forrigje generasjon. Endret 9. januar 2014 av Zeph 1 Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Xbox One kommer med ekstern kloss som strømforsyning. 1 Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 "På papiret er Xbox One en råtass. En åttekjerners spesiallaget prosessor fra AMD skal ta for seg oppgaver med en klokkehastighet på 1.75 GHz. Dette har blitt oppjustert siden den opprinnelige verdien på 1.60 etter at Microsoft innså at Sony hadde satte klokkehastigheten på PlayStation 4 til hele 2.0 GHz. I praksis betyr dette at Xbox One fremdeles kan håndtere færre enheter per sekund, men noe av dette gjøres opp for med en eSRAM-enhet som vil hjelpe maskinvaren godt på vei" Hvor har dere fått tak i denne informasjonen? Sony har ikke annonsert klokkehastigheten til CPU-en til PS4, og lekkasjene og ryktene tyder på at klokkehastigheten ligger på 1.6 GHz. 3 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 "Sony hadde satte" *Satt? 1 Lenke til kommentar
w0nderCHiN Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Og jeg mener å betale 150 kr for 3 måneder abonnement på på Xbox Live Gold så hvorfor kan man da betale 42 kr for en måned, er det noen som gjør det? Blir jeg snytt, hadde ikke blitt overrasket:/ Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Og jeg mener å betale 150 kr for 3 måneder abonnement på på Xbox Live Gold så hvorfor kan man da betale 42 kr for en måned, er det noen som gjør det? Blir jeg snytt, hadde ikke blitt overrasket:/ Jeg betaler 250-300 kr for 13 måneder. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Kontrollen er alså eit steg tilbake. Har ikkje trua på at XO blir noko råskinn denne gangen. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Gamer.no ser tydeligvis ut til å være de eneste som sitter inne med denne eksklusive informasjonen ang. PS4 sin 2ghz CPU. Er dette basert på rykter datert februar? Endret 13. september 2013 av afterall Lenke til kommentar
Espen Jansen Skrevet 13. september 2013 Forfatter Del Skrevet 13. september 2013 Gamer.no ser tydeligvis ut til å være de eneste som sitter inne med denne eksklusive informasjonen ang. PS4 sin 2ghz CPU. Er dette basert på rykter datert februar? Dette er basert på rykter ja. Ser nå at dette ikke kom godt nok fram i artikkelen, og har oppdatert saken nå. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Gamer.no ser tydeligvis ut til å være de eneste som sitter inne med denne eksklusive informasjonen ang. PS4 sin 2ghz CPU. Er dette basert på rykter datert februar? Dette er basert på rykter ja. Ser nå at dette ikke kom godt nok fram i artikkelen, og har oppdatert saken nå. MS mener de fortsatt har raskere CPU hvertfall: "- We have at least 10% more CPU. Not only a faster processor, but a better audio chip also offloading CPU cycles. " - Albert Penello på Neogaf 10. september. http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=80951633&postcount=195 Endret 13. september 2013 av afterall Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Det er mye mer enn CPU/GPU og RAM som spiller inn når man skal måle ytelsen på disse boksene. Arkitekturen kommer til å ha stor betydning, og der gjorde MS en bedre jobb på forrige generasjon. Spesielt tabbet Sony seg ut på et par punkter, hvorav noen endre opp med Skyrim-katastrofen. Et annet eksempel er skaleringsbrikken på 360 som lå i HW, der sony valgte å gjøre dette i software, etc. Så her må nok tallenes tale veie sin vekt, men ikke uten at man ser på maskinene i sin helhet. Og selv da kan det ta noe tid før vi ser hvem som har gjort best jobb i arkitekturdesignet. 1 Lenke til kommentar
666 Lucifer Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Det spiller jo ingen rolle om den ene er 10 % raskere enn den andre. De blir sikkert veldig bra uansett. Hvorfor tror folk at det alltid er en konkurranse? Xbox one blir ett råskinn av en maskin og de har 10 doblet live kapasiteten og tilsammen blir dette topp brukeropplevelse. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Det spiller jo ingen rolle om den ene er 10 % raskere enn den andre. De blir sikkert veldig bra uansett. Hvorfor tror folk at det alltid er en konkurranse? Xbox one blir ett råskinn av en maskin og de har 10 doblet live kapasiteten og tilsammen blir dette topp brukeropplevelse. Noen folk er helt besatt av dette med kraft og hvilken konsoll som er mest power i. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Tall og hardware er morsomt og spennende. Fascinerende nok har jeg sett flere eksempler av MS-fanboys som hyllet forskjellen på multiplats mellom PS3 og 360 og som nå mener at det ikke betyr noe. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Jeg synest ikke det er spennendes. Spilla er spennendes. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Hvordan spillene blir avhenger jo av hardware. Jeg personlig mener at Xbox One kommer til å kjøre spill bra nok jeg, men det er ikke til å stikke under en stol at de kommer til å bli finere på PS4. Men de fleste vil ikke merke det uansett. Lenke til kommentar
donJonazo Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Nå som vi snakker om hardware.http://www.ign.com/articles/2013/09/13/playstation-4-and-xbox-one-performance-compared-by-devs?abthid=52334497514fd53b7d000007 Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hvor kjedelig må et spill være før man reagerer på at kontrolleren lager lyd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå