Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil ha vennskap som ikke er stressende. Wat do.

Anbefalte innlegg

Hei. Hele oppveksten har jeg skyvet bort venner (Nei, trenger ingen psykoanalyse her) og nå er jeg 22 og jeg føler at hele vennskap greiene er stress. Samtidig så vil jeg gjerne ha et par venner med felles interesser. Jeg har hatt et par venner, men kun på skole, typ henge med hverandre på skolen men ikke ikke noe mer enn det. For meg har det fungert veldig greit da jeg ikke liker å henge med folk på fritiden, da jeg synes hele greiene er stress og lite gøy. I tillegg har de fleste andre helt andre interesser enn meg. Jeg er jente, de jentevennene jeg har hatt vil gjerne dra fra butikk til butikk og shoppe, sette seg ned på en café eller besøke venner av vennene til vennene.

For et par år siden hadde jeg noen venner på msn, hovedsakelig folk som bodde langt borte. Pratet ofte hele natten om alt og ingenting, dette var greit for meg da jeg gjorde noe jeg liker best: sitte ved pc'n. Null stress.

Vel, nå er jo msn borte og jeg har uansett ikke så mye tid til å sitte og skrive hele dagen. Jobber fast deltid og studerer. Ingen jeg jobber med har like interesser, de fleste har bare festing og alkohol i hodet.

Hele poenget er vel dette spørsmålet: Hvordan kan jeg få vennskap som ikke er sånn typisk "henge sammen hele tiden, må gå til byen og shoppe, vil du være med? fest etterpå lzm." Det er litt kjipt å begynne et vennskap, også vil man ingen av delene. Bare sitte hjemme alene. Blir jo ikke mye vennskap av det. Kommer jeg med egne forslag så er jeg kjedelig.

Egentlig så hadde det vært fett å treffe andre jenter, eventuelt gutter, som vil sitte på hver sin pc og spille og skype, eventuelt ha et avslappet lan uten altfor mye stress. Men igjen har jeg egentlig truffet flest gutter som liker å spille og ha lan, men kjæresten blir litt stressa om jeg har lan med mange gutter. Jada, mange jenter som spiller Skyrim, Minecraft, The Sims, CS og CoD. "Gamer gurls". Kanskje til og med et Battlefield spill. Kanskje.

Litt surrete innlegg, men, hvor finner man disse avslappa menneskene? Da tenker jeg mest på nett da, ettersom det er ikke denne typen folk som er ute og fester hver helg. Tror jeg.

Anonymous poster hash: 56301...115
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv liker jeg å ha folk rundt meg, bare for å ha muligheten til å preike og tulle når man har lyst, uten at man konstant må snakke sammen. Det er av og til greit med fest i ny og ne, men det beste er å slappe av og ta ting som de kommer.

Hvis du er interessert i Battlefield 3, så har XtremeIdiots server de spiller på, veldig koselig gjeng. Er som oftest noen på teamspeaken hele tiden. Eneste er at de snakker engelsk. Ellers spiller jeg og kompisene BF3 og snakker over skype, mye gauling og tulling, ikke så seriøst.

Endret av Septimus
Lenke til kommentar

De fleste venner jeg har er forsåvidt "gaming venner", vi spiller diverse spill og sitter på skype å hakker på hverandre (inside joke aktig) og tuller mens vi spiller spill.

De fleste av disse har jeg truffet via andre spill igjen og så har det blitt sydd sammen til en gruppe.

Den beste måten å få slike på er å bli med i en guild/clan/gruppe/ting og være aktiv. Være på TS/Ventrilo/Skype og tulle med dem o.s.v

Lenke til kommentar

Jeg forsto ikke helt hva slags spill du spiller selv. Er det de du nevner? Jeg kan anbefale OurForums, som er et lite spillnettsted, noe som er greit da man møter de samme folka hver dag. Der går det mest i taktiske skytespill som Arma 2 (Day Z) etc. Aner ikke om du liker denslags. Å finne folk som spiller spill uten og stresse, rope etc. har alltid vært et mål for meg også, ta gjerne kontakt. Merk at jeg spiller mye sære spill, utenfor mainstream.

Lenke til kommentar

Gå i forelesning i morgen. Se hvem som enten ser helt ødelagt ut, eller hvem som ikke er der.

Det er dine nye venner. De har vært oppe i hele natt og spilt GTA V. Selv om man liker å delta på en fest eller ti, betyr det ikke at man ikke har andre interesser. Det er vel ikke så få som ikke skyter noen i holdet på Xbox etter forelesning.

Lenke til kommentar

Hei. Hele oppveksten har jeg skyvet bort venner (Nei, trenger ingen psykoanalyse her) og nå er jeg 22 og jeg føler at hele vennskap greiene er stress. Samtidig så vil jeg gjerne ha et par venner med felles interesser. Jeg har hatt et par venner, men kun på skole, typ henge med hverandre på skolen men ikke ikke noe mer enn det. For meg har det fungert veldig greit da jeg ikke liker å henge med folk på fritiden, da jeg synes hele greiene er stress og lite gøy. I tillegg har de fleste andre helt andre interesser enn meg. Jeg er jente, de jentevennene jeg har hatt vil gjerne dra fra butikk til butikk og shoppe, sette seg ned på en café eller besøke venner av vennene til vennene.

For et par år siden hadde jeg noen venner på msn, hovedsakelig folk som bodde langt borte. Pratet ofte hele natten om alt og ingenting, dette var greit for meg da jeg gjorde noe jeg liker best: sitte ved pc'n. Null stress.

Vel, nå er jo msn borte og jeg har uansett ikke så mye tid til å sitte og skrive hele dagen. Jobber fast deltid og studerer. Ingen jeg jobber med har like interesser, de fleste har bare festing og alkohol i hodet.

Hele poenget er vel dette spørsmålet: Hvordan kan jeg få vennskap som ikke er sånn typisk "henge sammen hele tiden, må gå til byen og shoppe, vil du være med? fest etterpå lzm." Det er litt kjipt å begynne et vennskap, også vil man ingen av delene. Bare sitte hjemme alene. Blir jo ikke mye vennskap av det. Kommer jeg med egne forslag så er jeg kjedelig.

Egentlig så hadde det vært fett å treffe andre jenter, eventuelt gutter, som vil sitte på hver sin pc og spille og skype, eventuelt ha et avslappet lan uten altfor mye stress. Men igjen har jeg egentlig truffet flest gutter som liker å spille og ha lan, men kjæresten blir litt stressa om jeg har lan med mange gutter. Jada, mange jenter som spiller Skyrim, Minecraft, The Sims, CS og CoD. "Gamer gurls". Kanskje til og med et Battlefield spill. Kanskje.

Litt surrete innlegg, men, hvor finner man disse avslappa menneskene? Da tenker jeg mest på nett da, ettersom det er ikke denne typen folk som er ute og fester hver helg. Tror jeg.

Anonymous poster hash: 56301...115

Nja, du må vel bare lete til du finner din type eller tilpasse deg der du er, men sistnevnte er morsommere på sikt igrunn, for da ser du hva du kunne gått glipp av.

Endret av Intueri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...