Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Girkassa fungerer ikke 100%

Superhawk

Anbefalte innlegg

hei, lurte på om noen kan hjlpe meg?

kjørte hjemover i går og etter noen 100 meter hører jeg en metallisk lyd fra bilen (pang lyd) ruller ned vinduet og hører etter, men ikke noe nevneverdig lyd etter det, men 5 min senere bråker bilen min mer, at den går tyngre

og og når jeg svingte innom en rasteplass for å se hva dette var så kunne jeg ikke finne noe galt men når jeg kjører i 1 gir og tar inn clutchen for å komme til 2 gir, kom det et veldig høyt DUNK, (det kommer hver gang jeg girer fra 1gir) og 2 gir finner jeg ikke lengre, virker som den gikk rett i 4gir og så dør bilen siden det blir for høyt, men jeg kan avogtil finne gir 1 og 2.

og bilen bråker jevnt over mye mer en den gjorde før hele tiden.

så skjønner ingenting, kan noen hjelpe meg? EU godkjente den for 2 dagersiden med 0 feil etter utbedring

Hilsen Håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags bil har du? Med bråk, mener du frieksos? Rykker det mye i girspaken når du kjører?

Nå spekulerer jeg bare, men kombinasjonen av plutselig økt støynivå og problemer med giring får meg til å lure på om du har et gåent motorfeste. Slitte/ødelagte motorfester gjør at motoren beveger seg mer og rykker i det fremre eksosrøret. Jeg har selv revet i stykker et flexirør pga. dette. I tillegg til mer bråk vil motoren vanligvis gå mye dårligere pga. manglende mottrykk fra eksosanlegget.

Endret av Exiter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags bil har du? Med bråk, mener du frieksos? Rykker det mye i girspaken når du kjører?

Nå spekulerer jeg bare, men kombinasjonen av plutselig økt støynivå og problemer med giring får meg til å lure på om du har et gåent motorfeste. Slitte/ødelagte motorfester gjør at motoren beveger seg mer og rykker i det fremre eksosrøret. Jeg har selv revet i stykker et flexirør pga. dette. I tillegg til mer bråk vil motoren vanligvis gå mye dårligere pga. manglende mottrykk fra eksosanlegget.

Det er en opel vectra b 99 mod

ikke mer bråk på den måten, men mer en grovere lyd.

ikke når jeg kjører rolig men hvis jeg gir gass, så får jeg noen kraftige rykk som kjenns ut som det kommer fra motoren

var ute og prøvde litt i dag, og virker litt som om hele girkasse ikke er der den burde være? eller motoren ikke er på det stedet den skal, siden hvis jeg bruker litt makt og Pusher girstanga mot venstre for å så dra den i 2 gir, klarer den det, men dette tar noen forsøk, men hvis jeg ikke bruker kraft føler jeg at den går rett i 4 gir.

Lenke til kommentar

fant ut i dag hva som var galt av en kamerat,

det viser seg at det bakre motorfestet er ødelagt,

hele motoren hever seg 10cm ca når man gir gass, og dunket kommer når motoren detter ned på plass.

motoren er også nå forskjøvet inni motorommet (sitter ikke på sint vanlige plass) er dyttet mer fremover mot lyktene og det igjen gjør at overføring fra motor-girsystem har blitt helt feil..

takk for god hjelp alle sammen :)

Håkon

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...