Gå til innhold

Sennheiser momentum eller Audio Technica ATH-M50?


MST

Anbefalte innlegg

Skal ha nytt headset nå, og etter å ha lest meg gjennom en del reviews o.l. har jeg kommet frem til to headset. Kommer ikke til å bruke headsettet så mye "offentlig", da jeg har øreplugger til det. Hører må veldig mye forskjellig musikk, men også en del basstung musikk, så bassen er litt viktig.

Burde jeg gå for Sennheiser Momentum eller Audio Technica ATH-M50? Er momentum verdt de ekstra kronene?

Har også sett litt på Sony MDR-1R eller Beyerdynamic Custom One Pro, da disse skal være gode på bass.

Evt. noe annet jeg burde gå for? Helst under 2000kr.

Og forslag til en god forsterker til headsettet? Gjerne en portabel en, men dette er ikke noe must, da det vil bli brukt mest foran pc'n.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle hodetelefonene du nevner vil være gode kjøp, hva som passer deg best må du nesten finne ut selv - det er jo store prisforskjeller her.

 

Personlig ville jeg valgt Momentum om prisen ikke var så viktig, men skal du holde deg under 2 000 vil jeg si MDR-1R er er kjempevalg. Du bør uansett prøve alle alternativene før du bestemmer deg. Foretrukket lydsignatur og komfort er subjektivt. Momentum har for eksempel ganske små klokker, så personer med over middels store ører vil få problemer.

 

V-MODA m100 er også noe du bør vurdere om du liker mye bass., uten at det går ut over resten av lydbildet.

 

Ingen av disse har egentlig noe behov for egen forsterker.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...