Gå til innhold

Den norske sinte unge mannen

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Så det å søke proff hjelp og eventuelt noen å dele sine sorger og erfaringer med er patetisk? Hah! Latterlig tankegang, er skummelt at du ikke ser at du er en del av problemet du selv tar opp.

Du kan gjerne søke proff hjelp eller søke andre sine hjelp også om du har problem. Men det å sitte i hylekor, grafse på ein an som dyr osv. er ikkje noko anna enn latterlig og unødvendig.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så.. du har ikke fått med deg at følelser faktisk er ganske viktige? Ikke bare for kvinner, men veldig viktige for menn også.

Det er faktisk veldig foruroligende at så mange har så mye imot følelser, og nettopp hvorfor veldig mange menn blir "tapere". De har følelser også, og burde bli oppfordret til å kanalisere dem på konstruktive måter, son feks gråting, som faktisk ofte hjelper, istedet for å undertrykke dem og være en machohelt ingen egentlig er.

Følelser påvirket oss, men å håndtere dem slik kvinner gjør, er på ingen måte gunstig. Følelser, spesielt da vonde, er ikke til for å snakkes om, de er der for å fortelle deg at du må gjøre noe for å enten ordne opp i årsaken til dem ellet å fjerne deg fra dem.

Lenke til kommentar

Du kan gjerne søke proff hjelp eller søke andre sine hjelp også om du har problem. Men det å sitte i hylekor, grafse på ein an som dyr osv. er ikkje noko anna enn latterlig og unødvendig.

Hah! Som sagt før: latterlig at du ikke ser at du er en del av problemet!

Følelser påvirket oss, men å håndtere dem slik kvinner gjør, er på ingen måte gunstig. Følelser, spesielt da vonde, er ikke til for å snakkes om, de er der for å fortelle deg at du må gjøre noe for å enten ordne opp i årsaken til dem ellet å fjerne deg fra dem.

Hva man føler at man burde gjøre med følelser varierer fra person til person og JEG syns ikke at vi burde holde menn til en machostandard hvor de skal være følelsesløse roboter som bare ''fucking deal with it'' istedet for å faktisk gjøre noe ordentlig med dem, eller rett og slett GRÅTE. Det er godt for sjelen!

Lenke til kommentar

Hah! Sommeg pegt før: latterlig at du ikke ser at du er en del av problemet!

Hva man føler at man burde gjøre med følelser varierer fra person til pon og JEG syns ikke at vi burde holde menn til en machostandard hvor de skal være følelsesløse roboter som bare ''fucking deal with it'' istedet for å faktisk gjøre noe ordentlig med dem, eller rett og slett GRÅTE. Det er godt for sjelen!

Uansett om du har noen å dele følelsene med, eller får pratet ut om dem, så er det fortsatt deaktive tiltakene som gjøres i det du slutter å dvele ved dem, som hjelper, deg videre. Å bli møtt av lærerinner på møterommet som kryssforhører deg og vil ha deg til å snakke åpent om følelsene dine angående problematikk og konflikter er ikke akkurat noe gutter har noe å tjene på på sikt. Jeg husker selv disse møtene med lærerne, og de løste ikke karakterproblemer, problematikk hjemme og konlikter på skolen. Det lærte meg at hvis jeg sausa sammen noe emosjonelt vås så fikk jeg en klapp på skuldra og en følelse av at ting nå var bra, selv om jeg ikke var et eneste skritt nærmere å løse problemene mine, men lærerne kunnehvertfall sove med god samvittighet om kvelden. Det lærte meg å bli manupilativ ogat systemet hadde forventninger til meg som ikke var til min personlige fordel, som at jeg trengte hjelp fra dem til å snakke om problemene mine, isteden for å gi meg verktøy til å løse probleme mine selv. For jenter handler det om å holde følelsene i sjakk og motet oppe fordi mangeav dem kan regne med mye hjelp av menn i voksen alder, menn har ikke denne biologiske tilretteleggingen.

Det som var mest hensiktsmessig for meg var å forstå den biologiske hensikten med følelser og de vitenskapelige prosessene bak, så jeg skjønte at det var meningsløst å leve livet etter dem. Det betyr at jeg nå ikke lenger lar kvinnelige verdier ha meg på kne, at jeg slipper å bli fratatt penger av henne på første date, at jeg ikke trenger å ligge oppe hele natta å høre hennes evinnelige tåkeprat om en infantil fremtid jeg innerst inne har null interesse av å være i. Det betyr også at jeg slipper å få ødelagt min før-pensjonstid på ungeoppdrett, foreldremøter og pliktige gåturer med familiehunden som et vandrende bevis på forfalt manndom og hva jeg må gjøre for å kanskje få smaken av den samme, men eldre og mer uttørka, glufsa til den sammenkrøka herzkerinna du frivillig har ofra livet ditt for, noen gang igjen. I stedet har jeg gjennom maskuline verdier fjerna meg fra vonde tanker og en slavetilværelse av forventninger fra misforstått kvinnedefinert maskulinitet til å bli en aktiv knuller som kan få en smak av de kvinner jeg vil ved å holde meg i aktivitet å være tro mot meg selv og gi blaffen i følelser som gjør alt for å holde deg i komforsonen som kvinner bare kan leve godt i. Jeg tror heller gutter har lyst på et aktivt sexliv i stedet for å bruke dagene på å sippe til aplauderene kvinner som ser på følelser som underholdning og mannlige tårer som galgenhumor .

Sjelen er pretensiøs.

Endret av Kalkunkrøll
  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

Som jeg har sagt før; jeg syns synd på deg <3 Sender enda en gang flere klemmer din vei, og stiller meg til disposisjon hvis du ønsker ett øre som kan lytte, hvis det er ønskelig.

Gutter har følelser de også. Følelser er en viktig del av livet, de som påstår noe annet lyver for seg selv. Menn, ordentlig barske, sterke menn (både fysisk og psykisk) har også følelser!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Hah! Som sagt før: latterlig at du ikke ser at du er en del av problemet!

Det er din måte å sjå det på. Eg personlig forstår ikkje kva hensikt det er i dette våset med følelser og eg inviterer deg til å være så snill og forklare meg kva i all verden hensikten med det er. Og da ønsker eg også at du på samme måte skal akseptere det eg seie til deg etterpå.

Lenke til kommentar

Det er din måte å sjå det på. Eg personlig forstår ikkje kva hensikt det er i dette våset med følelser og eg inviterer deg til å være så snill og forklare meg kva i all verden hensikten med det er. Og da ønsker eg også at du på samme måte skal akseptere det eg seie til deg etterpå.

Hensikten med følelser? Du tuller med meg nå? Hvorfor har du en slik aversjon mot følelser?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Hensikten med følelser? Du tuller med meg nå? Hvorfor har du en slik aversjon mot følelser?

Alt har ein hensikt, ein grunn og ein plass. Årsaken til at vi har følelser er fordi det er ein måte vi opplever situasjonen på. Om du er trist betyr det at du synes situasjonen du er i er negativ på den måten. Om nokon du er glad i er død, betyr det at du var glad i personen og han eller ho betydde veldig mykje for deg. Du synes det er trist at personen ikkje lenger er med oss, du opplever situasjonen slik. Følelser er altså ein opplevelse av korleis ting er. Tanker er noko du stort sett har for å forstå verden. Med andre ord meir eller mindre det samme som følelser. Problemet kjem når ting blir idiotisk, kvifor skal du plage andre på denne måten, med å være for følelseslada? Ingen kjem nokon gong til å like denne måten å oppføre seg på, dersom dei tenker seg litt om. Ikkje kvinner heller. Kvinner før var heller aldri slik.

Eg har heller ingen aversjon mot følelser, eg missliker berre det å sette for stor verdi på det, i forhold til kva det er grunnlag for å meine.

Lenke til kommentar

Alt har ein hensikt, ein grunn og ein plass. Årsaken til at vi har følelser er fordi det er ein måte vi opplever situasjonen på. Om du er trist betyr det at du synes situasjonen du er i er negativ på den måten. Om nokon du er glad i er død, betyr det at du var glad i personen og han eller ho betydde veldig mykje for deg. Du synes det er trist at personen ikkje lenger er med oss, du opplever situasjonen slik. Følelser er altså ein opplevelse av korleis ting er. Tanker er noko du stort sett har for å forstå verden. Med andre ord meir eller mindre det samme som følelser. Problemet kjem når ting blir idiotisk, kvifor skal du plage andre på denne måten, med å være for følelseslada? Ingen kjem nokon gong til å like denne måten å oppføre seg på, dersom dei tenker seg litt om. Ikkje kvinner heller. Kvinner før var heller aldri slik.

Eg har heller ingen aversjon mot følelser, eg missliker berre det å sette for stor verdi på det, i forhold til kva det er grunnlag for å meine.

Så du er vitenskapelig i alt du foretar deg og hører kun på 'fornuften' og ikke følelser?

Det må være en veldig kjedelig og ensom eksistens..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Så du er vitenskapelig i alt du foretar deg og hører kun på 'fornuften' og ikke følelser?

Det må være en veldig kjedelig og ensom eksistens..

Følelser og tanker er nøyaktig det samme. Alt er kognisjon. Forskjellen er kun det at følelser er mindre eksplisitt enn tanker, det er meir implisitt. det at du f.eks. liker å være i lag med andre er ikkje ein følelse, men ein kognisjon som leder til ein opplevelse om at det er noko bra å være i lag med andre. Eg bryr meg heller ikkje kun om fornuften, men eg legger ikkje så mykje verd i mine opplevelsar som mange andre.

Lenke til kommentar

Følelser og tanker er nøyaktig det samme. Alt er kognisjon. Forskjellen er kun det at følelser er mindre eksplisitt enn tanker, det er meir implisitt. det at du f.eks. liker å være i lag med andre er ikkje ein følelse, men ein kognisjon som leder til ein opplevelse om at det er noko bra å være i lag med andre. Eg bryr meg heller ikkje kun om fornuften, men eg legger ikkje så mykje verd i mine opplevelsar som mange andre.

Så HVA er problemet ditt med at andre da velger å være mer følsomme? Hvorfor er de mindre ''mann'' av den grunn???

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Så HVA er problemet ditt med at andre da velger å være mer følsomme? Hvorfor er de mindre ''mann'' av den grunn???

Du er meir stupidos om du legger meir verd i følelsene. Det er også eit faktum det at menn har meir styrke enn kvinner derfor blir det enda dummare når ein mann gjør det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Hvorfor er man dummere hvis man legger mer verdi i følelser en det du føler de burde?

Fordi at følelser blir skapt av mindre bevist kognisjon. Det er derfor vanskelig å oppdage når du tenker feil osv., du vil dermed være litt dummare kanskje når det gjelder denne måten å tenke på. Det er derfor enkelte kan ha angst osv. som er sterkare enn kva det er årsak til å meine. Det er fordi dei tenker mindre bevist på ein måte som ikkje er riktig. Alle er slik, dei er mindre observange på enkelte tanker og måter å sjå verden på, dermed mindre beviste på dei. Det er ofte det psykologane prøver å få folk til å forstå. Du må bli meir bevist på tankane dine og feila du gjør for å bli friskare.

Hva slags styrke prater du om? Fysisk eller psykisk?

Begge deler.

Lenke til kommentar

Fordi at følelser blir skapt av mindre bevist kognisjon. Det er derfor vanskelig å oppdage når du tenker feil osv., du vil dermed være litt dummare kanskje når det gjelder denne måten å tenke på. Det er derfor enkelte kan ha angst osv. som er sterkare enn kva det er årsak til å meine. Det er fordi dei tenker mindre bevist på ein måte som ikkje er riktig. Alle er slik, dei er mindre observange på enkelte tanker og måter å sjå verden på, dermed mindre beviste på dei. Det er ofte det psykologane prøver å få folk til å forstå. Du må bli meir bevist på tankane dine og feila du gjør for å bli friskare.

Begge deler.

Men det betyr bare at man må ta mer kontroll over hvordan man tenker, ikke nødvendigvis at du er dummere eller en taper bare fordi du har følelser. Følelser er bra!

Ønsker ikke å gå videre inn på om kvinner eller menn er sterkere da det er ikke hva denne debatten handler om.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Men det betyr bare at man må ta mer kontroll over hvordan man tenker, ikke nødvendigvis at du er dummere eller en taper bare fordi du har følelser. Følelser er bra!

Du er dum om du legger for mykje vekt på følelsene. Det er akkurat det som gjør at du kan få problemer med angst osv., det er ikkje helt uten grunn at kvinner oftere får psykiske problemer enn menn. Det er fordi det desverre er lært til å legge for stor vekt på følelser, noko som er svært lite bra. Følelser kan kanskje være bra ja, dei er jo laga for å gjøre korleis vi har det tydligare for oss. Det hadde jo være svært mykje vanskeligare å forstå dersom man ikkje hadde følelser. Så ja, dei er bra. Men alt med sine grenser, da med tanke på hensiktsmessighet.

Lenke til kommentar

Du er dum om du legger for mykje vekt på følelsene. Det er akkurat det som gjør at du kan få problemer med angst osv., det er ikkje helt uten grunn at kvinner oftere får psykiske problemer enn menn. Det er fordi det desverre er lært til å legge for stor vekt på følelser, noko som er svært lite bra. Følelser kan kanskje være bra ja, dei er jo laga for å gjøre korleis vi har det tydligare for oss. Det hadde jo være svært mykje vanskeligare å forstå dersom man ikkje hadde følelser. Så ja, dei er bra. Men alt med sine grenser, da med tanke på hensiktsmessighet.

Du kan få tro hva du vil, men det at jeg er DUM for å legge mye vekt på følelser (som derigjen gjør at jeg ønsker å hjelpe alle jeg bryr meg om på alle mulige måter) så er dette første gang jeg hører akkurat det, haha!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Du kan få tro hva du vil, men det at jeg er DUM for å legge mye vekt på følelser (som derigjen gjør at jeg ønsker å hjelpe alle jeg bryr meg om på alle mulige måter) så er dette første gang jeg hører akkurat det, haha!

Du vil ikkje hjelpe nokon som helst på grunn av følelsene dine, det er det som ligger bak følelsene dine som er årsaken til at du vil hjelpe dei.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Du vil ikkje hjelpe nokon som helst på grunn av følelsene dine, det er det som ligger bak følelsene dine som er årsaken til at du vil hjelpe dei.

Det at de berør meg, som da får i gang følelser, er det som driver min lyst til å hjelpe dem, så jo, følelsene jeg har spiller en meget stor rolle på hvor langt jeg faktisk er villig til å gå for å hjelpe de jeg er glad i (du trenger ikke være en jeg nødvendigvis kjenner godt og som er glad i heller, jeg kunne fint gått opp til en gråtende fremmed og lurt på hva jeg kunne gjort for å hjelpe til). De spiller også en stor rolle i hvor mye av meg selv jeg ønsker å legge i det, så på sånn måte så er jeg meget glad for mine følelser! Uten dem kan jeg se for meg at livet hadde blitt rimelig tomt og meningsløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...