AnonymDiskusjon Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Hei. Har akkurat startet på skolen igjen etter et friår. Noe jeg trodde skulle bli gøy, utfordrende og interessant. Men føler at jeg rett og slett ikke klarer skole. Det fri året jeg hadde jobbet jeg 3-4 dager i uken. Hadde all energien jeg trengte til å jobbe, og jobbe ekstra visst det trengtes. Nå, ca 3 uker etter skole start føler jeg at jeg begynner å bli "ulykkelig" igjen, trives ikke i det hele tatt. Hver dag som går føler jeg at jeg mister mer og mer energien til å gjøre noe, og lysten til å gjøre noe. Kan også si jeg slet med depresjoner, og angst over en 3-4 års periode. Men er så og si kommet meg ut av det. Og er nå redd for at dette med skole kan dytte meg tilbake. Men så er dette også så og si siste muligheten min til å få en "ordentlig utdanning" ved VGS. Har jobbet i en dagligvare butikk i ca 3 år, inne på 4. nå. Så det jeg har vurdert er å droppe ut av skolen, jobbe og se hvordan det går. For jeg trives virkelig i jobben jeg har, koselige og greie kolleger, og sjefer. Drømmen er å bli reiseleder, eller et annet yrke som kan gi meg jobb muligheter i utlandet. Men dette vil vell så og si bli umulig uten skole? Trenger seriøst noen gode råd til hva jeg burde gjøre. Kom over www.reiseleder.no. Noen som vet om dette er noe som er verdt å satse på? Mvh en 18 åring som ikke vet hva h*n skal gjøre. Anonymous poster hash: d1708...e24 Lenke til kommentar
Gjest member-277163 Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Helt ærlig så ville jeg ikke gjort noe som jeg ble ulykkelig av. Kjenner igjen den følelsen. Også en av grunnene til at jeg ikke har startet på skole igjen (enda). Men det med utdanning er en vanskelig sak. Er desverre ikke noe klokere enn deg om det Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Jeg ville heller ha kontaktet helsesøster eller en rådgiver på skolen din og fortalt om alt dette. Og for å gjøre det klart, så er det ikke skolen som gjør at du føler deg ulykkelig. Det er nemlig hvordan du _selv_ tenker om situasjonen som avgjør hvordan du føler deg. Dette er jo egentlig bra, fordi ved å endre litt på hvordan man tenker kan det gi deg nok motivasjon til å fullføre skolen etc. Mitt tips er å ta en prat med de jeg nevnte ovenfor først, uansett hva du velger å gjøre Endret 12. september 2013 av logaritmemannen Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Som 18 åring er du fortsatt ung, og det kommer flere muligheter til å kunne fullføre videregående opplæring. Jeg fyller selv 24 om noen dager og har akkuratt lagt bak meg mitt første år som lærling etter 2 års ny skolegang på vgs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå