Hawk78 Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Hei For en uke siden avinstallerte jeg div program og etter en restart fikk jeg kun sort skjerm.. Ser ikke noe til bios i oppstarten og hører ikke noe lyd som jeg normalt sett gjør idet windows er igang.. Jeg ser et grønt lys på hovedkortet så lenge d er strøm på pcen. Ved oppstart så begynner begge viftene i kabinettet å spinne, etter 5 sekund stopper den ene vifta i et par sekund før den begynner å svive igjen. Kan også kjenne at snurrediskene spinner... Ting som er testet uten suksess: Testet med et annet skjermkort Prøvd å koble til en PC skjerm via vga (bruker hdmi til tven til vanlig) Målt 12 og 5V ut fra PS Koblet ut snurrediskene, TV kortet og blueray spilleren uten bedring Oppsettet mitt: Antec Fusion remote max Asus P5Q pro Intel core E8400 inkl passiv kjøper 500W PS fra Cube Intel 40Gb ssd + 2 snurredisker 2x2Gb DDR2 heter noe på Z... Koblet til TV via HDMI og til forsterker via "digital out" Windows 7 Noen som har tips til hva som kan være galt og kan komme med ideer om hva jeg kan prøve..? Alle tips mottas med takk siden jeg har like kunnskap rundt dette! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Reset bios som beskrevet i dette innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1073989&do=findComment&comment=13075265 Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Høres utrolig merkelig ut, det du sletter i Windows skal ikke ha noe å si på om du ser POST eller ikke. Gjør som det blir sagt å resett BIOS. Hvis du dytter inn Windows cd-en, får du pcen til å boote fra denne da? Om du får til dette velger du reperasjon, deretter skal du kunne få opp et CMD vindu (mulig det heter ledetekst) her skriver du inn chkdsk /r Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Skru på skjermen. Neida berre tuller Lenke til kommentar
Hawk78 Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Det hjalp med en BIOS restart... Takker og bukker Endret 12. september 2013 av Hawk78 1 Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Høres utrolig merkelig ut, det du sletter i Windows skal ikke ha noe å si på om du ser POST eller ikke. Gjør som det blir sagt å resett BIOS. Hvis du dytter inn Windows cd-en, får du pcen til å boote fra denne da? Om du får til dette velger du reperasjon, deretter skal du kunne få opp et CMD vindu (mulig det heter ledetekst) her skriver du inn chkdsk /r Semi off-topic, men har sett det relativt ofte de siste par årene at spesielt Radeon kort gjør noe merkelig ved driveravinnstallering/oppdatering som gjør at man får svart skjerm selv under post frem til man resetter BIOS. Av det jeg har lest er det ingen utenfor AMD som helt vet hvorfor det skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå