Gå til innhold

Noen spørsmål om MSI GS70 (tynn "gaming" laptop)?

Querke

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nettopp kjøpt den nye MSI GS70, og skal lage en unboxing/review video av den, PÅ NORSK.

Så hva er det dere lurer på? Jeg besvarer alle spørsmål i denne tråden i videoen min.

Punkter jeg skal gå gjennom:

- kvalitet og stødighet
- skjermkvalitet
- ytelse og temperatur/støy
- utseende
- mus og tastatur
- batterilevetid
- webcam
- oppstartstid
- løshet på skjerm/hengsel
- Firmware crap
Thanks for your time :)
Simon
Endret av Querke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du mener MSI GS70?

Er mest bekymret over støynivå, er flere utenlandske tester og på flere diskusjonsfora hvor den beskrives som svært støyende.

Å dra meg inn i fuglekassa, blinksa noe veldig der altså! (Redigert)

Jepp, skal teste støybruken på full load, vanlig spilling, under filmtitting og idle.

Lenke til kommentar

Fin unboxing! Jeg er mest interessert i støynivået. Hadde det vært mulig å filme maskinen mens du snakker (slik at man får sammenligningsgrunnlag) under et krevende spill? :)

Ja, holder på å laste ned Battlefield 3 nå. Ska ha oppe fraps og CPU/GPU temp måler mens jeg spiller :)

Vil også prøve å vise dere høytalerne, siden jeg synes de gav en god lyd med tanke på hvor små de er

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=JLtBflxe_yc andre del ut, spiller litt BF3 (55 fps på high), snakker om støy og varme, og høytalere

Bare en liten korreksjon: Skjermern er et vanlig TN panel så vidt jeg vet, ikke IPS. Dette kan også ses når du spiller og har kameraet montert på skrått fra siden, skjermhjørnet som er lengst vekk fra kameraet blir litt diffust/uklart som er normalt for TN skjermer som ikke har allverdens innsynsvinkler fra sidene.

Det er flere grunner til at det brukes TN paneler:

*Hovedgrunn: de er billigere!

*De har lavere responstid, derfor foretrukket i de fleste gaming maskiner.

*De bruker mindre strøm, derfor bedre batteritid.

*IPS skjermer på 17" for bærbare er omtrent ikke-eksisterende. Er dog flere som produserer IPS paneler i mindre skjermstørrelser (LG, Chi-Mei, AUO optronics osv osv).

Ellers fin video, fikk dog ikke mye inntrykk av støynivået. :p Temperaturene under spilling er bra.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...