Gå til innhold

[Løst] Knust Iphone med telenorforsikring


StorSlemUlv

Anbefalte innlegg

Jeg klarte å knuse Iphonen min da den datt ut av jakka når jeg var ute å syklet. Mobilen er dekket med forsikring fra telenor. Hvor mye dekker denne forsikringen? Kan jeg fylle ut skademeldingskjema og få erstatning eller reperasjon hvis jeg sier den falt ut av lomma mi og knuste eller må jeg finne på en annen historie?

Endret av KVTL
Medlem slettet innlegget sitt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det så vanskelig å lese vilkåra for forsikringsavtalen din?

Uansett så finner du vilkåra her: http://www.telenor.no/privat/mobil/mobiltjenester/mobilforsikring.jsp

 

Det er to forsikringer med forskjellig pris, men begge har samme vilkåret for å dekke skader.

Det kreves at skaden skal skyldas ein plutselig, ytre uforutsett begivenheit knytta til eit bestemt skadetidspunkt for at forsikringa skal gjelde.

Så dersom du mister mobiltelefonen i bakken så dekker ikkje forsikringa skaden, for å få skaden dekka så må du kunne vise til at skaden skyldes noke som var utanfor din kontroll og som du ikkje kunne ha forutsett.

 

Sidan dette skjedde under sykkling så vil det nok settast ekstra krav til at du burde oppbevart telefonen på ein slik måte at den ikkje kunne ramle ut ved sykkling gjennom svinger eller over humper.

Lenke til kommentar

Jeg klarte å knuse Iphonen min da den datt ut av jakka når jeg var ute å syklet. Mobilen er dekket med forsikring fra telenor. Hvor mye dekker denne forsikringen? Kan jeg fylle ut skademeldingskjema og få erstatning eller reperasjon hvis jeg sier den falt ut av lomma mi og knuste eller må jeg finne på en annen historie?

 

Elsker hvordan enkelte tror de kan oppfordre andre til å hjelpe dem med svindel...."eller må jeg finne på en annen historie". Du er vel klar over at alle med telenorforsikring betaler inn for å dekke skader, og de uten må betale for at du skal få din dekket om du lyver? - det er liksom ikke som det finnes pengetre i garasjen til forsikringsselskapene som de bare går ned og henter fra som det passer dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elsker hvordan enkelte tror de kan oppfordre andre til å hjelpe dem med svindel...."eller må jeg finne på en annen historie". Du er vel klar over at alle med telenorforsikring betaler inn for å dekke skader, og de uten må betale for at du skal få din dekket om du lyver? - det er liksom ikke som det finnes pengetre i garasjen til forsikringsselskapene som de bare går ned og henter fra som det passer dem.

 

f

Endret av StorSlemUlv
Lenke til kommentar

Svindel? Har selv betalt telenorforsikring på mobilene mine i 5 år, og når det først skjer noe med mobilen min som jeg har krav på å få erstatning for ønsker jeg ikke at Telenor skal finne på en unnskyldning om at jeg for eksempel var "uforsiktig". Eneste måten en iPhone kan knuses er jo at den detter i bakken ved et uhell. Lurte bare på om det var noen andre som hadde erfaringer med denne forsikringen ved knust iPhone.

 

Du har krav på erstatning om vilkårene HJEMLER DET! - at du har betalt i 5 år er rivende likegyldig, forsikring er ikke det samme som bank og sparekonto...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt enig i prinsippet der Christian86, men finansklagenemnda har jo i flere uttalelser tolket "plutselig, ytre hendelse" til å gjelde "utenfor telefonen", altså at det ikke er telefonen som svikter men noe annet som ødelegger den. Så lenge ikke du er uaktsom så gjelder den altså også uhell hvor f. eks. telefonen faller i bakken eller lignende.

 

Se f. eks. uttalelse 2012-514

Lenke til kommentar

Helt enig i prinsippet der Christian86, men finansklagenemnda har jo i flere uttalelser tolket "plutselig, ytre hendelse" til å gjelde "utenfor telefonen", altså at det ikke er telefonen som svikter men noe annet som ødelegger den. Så lenge ikke du er uaktsom så gjelder den altså også uhell hvor f. eks. telefonen faller i bakken eller lignende.

 

Se f. eks. uttalelse 2012-514

 

Fult klar over det, men mer holdningen til TS som irriterte meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...