Gå til innhold

15K - Gaming PC

Anbefalte innlegg

Takk for svar!

Så det nye kortet til AMD kommer til å koste like mye som en 780 sånn ca. ? eller rundt den prisen?

Hvis det nye kortet kommer om en måned eller to, så klarer jeg kanskje å vente.

Det tør jeg ikke tippe på, men Geforce Titan er overpriset nå grunnet mangel på konkurranse fra AMD og prisene på hele serien tror jeg vil reduseres gradvis. Ikke altfor drastisk slik at noen kjøper et kort som plutselig koster en tusenlapp mindre neste dag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke kunne ventet litt med å kjøpe ville jeg vurdert å gått ned til et gtx 770 kort med 4gb ram (bf4 systemkrav anbefaler 3gb) og brukt de sparte pengene på å kjøpe en til ssd-disk og sette i raid.

Jeg ville ikke brukt penger på SSD-RAID. Modellen han allerede har valgt er "rask nok". Og de bruker et grensesnitt som snart ser døden for SSD-er.

Trim-støtte er faktisk på plass hos Intel nå da.

Angående GTX 770 så var spørsmålet om spillet kunne dras på 60 FPS med nesten høeste instillinger, jeg tror ikke 770 klarer det. Eller blander jeg tråder? TS hadde kanskje ikke dette som krav? :hmm:

Gå for en 120Hz/144Hz skjerm! Og bruk 2d lightboost!

Ikke glem et godt (mekansik) tastatur og en god mus/musematte. Det er også viktig med et ok hodesett. Dette er billige ting (i forhold til resten av en pc) som påvirker spillopplevelsen betreaktelig

I second that. 120 Hz-skjerm er greit (144 Hz er dyrere). Angående 2D Lightboost så likte jeg ikke det i det hele tatt. Fargene ble dårligere og jeg opplevde "trailing".

Kan støtte mekanisk tastatur også, Ducky har noen gode. Mionix (Mionix har noe spennende i vente i fremtiden tror jeg) og Corsair også. Ducky kommer ut med et nytt tastatur nå i oktober om jeg ikke tar feil.

Men hvor lenge tror du det er før de nye GPU-ene kommer ut? Er det verdt å vente?

Takk for svar alle sammen :)

BF4 vil være AMD-optimalisert, og det kan godt tenkes at det vil være verdt ventetiden. Men om du kan sikre deg et kort ved lansering av BF4 er noe annet, jeg tror ikke det. Og så er det greit med tredjepartskjøler.

Men ja, kan du vente, så kan det være taktisk.

Hvis det nye kortet kommer om en måned eller to, så klarer jeg kanskje å vente.

Du kan bestille alt annet dog, maskinen vil fortsatt fungere. Og kanskje du har et gammelt skjermkort liggende? Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...