KeyanZa Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Hei Siste dagen/dagene mener jeg hat laptopen har blitt treigere... pc er ca 1 år gammel.. Er det noe jeg bør gjøre? har McAfee virusprogram, og det fant ingen virus. Noen tips til hva jeg skal gjøre? oppgradere på et hvis? men hvordan gjør jeg dette?? ellers noen tips jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Sci Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Rydde opp i filer du ikke har bruk for med diskopprydningsverktøyet, defragmenter harddisken. Det jeg ville startet med i alle fall. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Last ned denne programvaren: http://www.piriform.com/ccleaner Lenke til kommentar
Doge Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Hei Siste dagen/dagene mener jeg hat laptopen har blitt treigere... pc er ca 1 år gammel.. Er det noe jeg bør gjøre? har McAfee virusprogram, og det fant ingen virus. Noen tips til hva jeg skal gjøre? oppgradere på et hvis? men hvordan gjør jeg dette?? ellers noen tips jeg kan gjøre? Hei, etter at jeg installerte McAfee antivirus program på maskinen min, så ble maskinen meget treig... Måtte avinstallere hele programmet. Endret 11. september 2013 av Ryoki Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Windows 7 defragmenterer seg selv. Så det er ikke nødvendig. Unngå å bruke ccleaner sin register cleaner, det har ødelagt mange windows installasjoner. Hei, etter at jeg installerte McAfee antivirus program på maskinen min, så ble den meget treig... Måtte avinstallere hele programmet. Microsoft security essentials har jeg blitt veldig glad i. (windows defender i windows 8) Lenke til kommentar
G Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Windows 7 defragmenterer seg selv. Så det er ikke nødvendig. Unngå å bruke ccleaner sin register cleaner, det har ødelagt mange windows installasjoner. Microsoft security essentials har jeg blitt veldig glad i. (windows defender i windows 8) Er det noen tryggere registry cleaners der ute, å finne? Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 har slettet spill jeg ikke spiller mer og filer jeg finner som jeg ikke trenger mer... men virker treg fortsatt. bør man oppgradere skjermkort osv? hvis så hvordan gjør jeg dette? har ikke peiling på hvilket skjermkort jeg har engang, så på pc er jeg helt noob ja Lenke til kommentar
G Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Clean install er aldri en feil teknikk, så sant at du har kontroll over private filer / backup. Neste gang planlegger du for privatfilene, f.eks. har alt du ønsker å bevare på separat harddisk, eller partisjon om du har kontroll med partisjoner (stasjonsbokstav D:), eller du kan ha alt liggende på en eller dupliserte eksterne disker / nettverkdisker, alternativt cloud storage (i skyen) om du stoler på andre. Da kan du kjøre clean install veldig greit og uten å måtte klø deg for lenge i hode før du setter i gang. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 er det den clean som koster 19,95euro? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Unngå å bruke ccleaner sin register cleaner, det har ødelagt mange windows installasjoner. Det har jeg aldri opplved? er det den clean som koster 19,95euro? Ccleaner er gratis, du trykker på download. Grunnet til at det er 19,95 euro er fordi det i tillegg kan kjøpes, slik at en får eksklusive funksjoner, men ingenting du vil trenge. Vil anbefale deg disse programvarene til virus/malware: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/security-essentials-download http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button Endret 11. september 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Sci Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Windows 7 defragmenterer seg selv. Så det er ikke nødvendig. Unngå å bruke ccleaner sin register cleaner, det har ødelagt mange windows installasjoner. Microsoft security essentials har jeg blitt veldig glad i. (windows defender i windows 8) men vet vi at TS har Windows7? eller Windows i det hele tatt? Selv om jeg er enig i at det er det mest sansynlige Forøvrig så har jeg selv Win7 som defragmenterer med oppgitte mellomrom, men den oppgaven kan fint slås av. Jeg har også McAffee, antagelig fordi det er gratis via banken og kom med PC'n... og min er ikke treg. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 har Windows ja Lenke til kommentar
G Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) er det den clean som koster 19,95euro? Nope https://www.google.com/#q=clean+install (reinnstallere windows) Endret 11. september 2013 av G Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Er det noen tryggere registry cleaners der ute, å finne? Nei. Det er en helt unødvendig risikosport. Når en pc er blitt fryktelig treg, så er det ikke fordi registeret har blitt veldig rotete/skittent. Siden dette er snakk om windows 7, så er det heller ikke pga diskfragmentering. Mitt tips er å la en som har litt erfaring slette mcafee og en haug med andre unødvendige programmer (bloatware og malware) som sikkert er installert og samtidig sjekke at pcen ikke er mer alvorlig infisert. Det er også ikke dumt å ha minst 20% ledig plass på C disken (SSD eller ikke SSD). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå