Tomzern Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hei! Kjøpte S-video kabel på ClasOhlson i dag for å koble skjermkortet til TV'en...Jeg koblet det sånn som det skulle stå, via en scartadapter til TV'en...Det som er rart er at jeg bare får bilde i Svart-hvitt..Har prøvd med vanlig videokabel, og da fikk jeg farger...Hva er galt? Tipper selv at det er noe med Scart-adapteren, men.. Mvh Tomzern Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 s-video til scart har en tendens til å bli b/w. Prøvd å endre signalet fra ntsc til pal? Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Det er ikke sikkert TV'n din støtter s-video via Scart eller det kan hende du bruker feil tv-format. I norge bruker vi PAL, ikke NTSC. Det er helt sikkert en av de tingene som er feil. - Judaz - Lenke til kommentar
Emnity Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Det er instillingene på dataen som er feil, gå på skjermegenskaper > Video og trykk deg frem til du får farge :wink: Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Prøv å koble den til i fronten på tv-en din. Eg får ikkje farge på skartene bak. Men i front får eg det. Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 S-vhs via en scart kontakt som ikke støtter s-vhs gir B/W. Som Ulvestad skreiv over, har han tydeligvis kun støtte for s-vhs på front scarten. De fleste gammle tv'er har vanligvis bare en scart som støtter s-vhs, er ikke sikker på nye... RKS Lenke til kommentar
oyvindr Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Mangel på s-video via SCART er helt vanlig på tver fra 90-tallet. Jeg har to slike selv. Som nevnt kan det også være at tv-ut er stilt inn på ntsc, mens tven kun takler pal. Dette er i alle fall de to vanlige årsakene til svart-hvitt. Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Nå er det en stund siden jeg kavet med dette problemet selv, men hvis du stiller kortet til ntsc på en pal tv, så får du vel ikke et klart s/v bilde? Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Dette har ingenting med NTSC/PAL. Det er kun med at SCART ikke støtter S-VIdeo eller at du ikke har valgt rett format på SCART på TV. Panasonic TV: justeres i meny Sony: Trykk flere ganger på inngangsvelgeren Philips: Trykk flere ganger på inngangsvegeren Prøv annen SCART eller kjøp ny TV. Har du NVDIDA kort så kan du også velge å kjøre ut kompositt via S-video og da får du farger på TV'er uten S-video støtte. Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Oki...Hadde en anelse om at TV'en kunne være for gammel...Den er ihvertfall 10 år Jaja...Hvordan går det hvis jeg kjøper en overgang fra S-video til vanlig videokabel (hva heter det?) hvis det finns da... Hvis ikke det funker så får jeg vel bare bytte inn den S-video kabelen igjen da, eller hva? Takk for alle svar :-) Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hei! Kjøpte S-video kabel på ClasOhlson i dag for å koble skjermkortet til TV'en...Jeg koblet det sånn som det skulle stå, via en scartadapter til TV'en... Mvh Tomzern Eg har akkurat same problemet. Har 2 skart bak og video/svideo i front. Gjennom skartadapteret ser eg kunn svart hvit. Men i front har eg 2 stille på svideo(AV) AV3 og AV3-S. Dersom du ikkje har inngang i front Trur eg du må skaffe deg ein slik gul fono. Kjem ikkje på ka dei heiter. Det kan no vere at du må stille på sjermkortet dit til å takle pal. Dette må du gjere på pc-en. Trur ikkje du kan gjere dette på tv-en i ditte tilfellet. Det er no mest bare å prøve alt muligt. Skal gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå