OmBot Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg vuderer å gå til innkjøp av en liten PC til å ha i stuen til enkle server-oppgaver samt avspilling av mediafiler. Jeg har allerede sett meg ut et Chyang Fun-kabinett: http://www.chyangfun.com/Product/CF-S668K7.htm Denne finnes imidlertid tilgjengelig i to forskjellige konfigurasjoner her i Norge. Digital Impuls selger selve kabinettet og et VIA ITX-hovedkort (med prossesor): http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.a....aspx?plid=1147 Denne løsningen med 256 MB RAM kommer på 3335 kroner (alle andre komponenter har jeg.) Komplett selger dette som en barebone-løsning med et socket 478-hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=12&s=sr Med minne og en Celeron-prossesor kommer denne løsningen på i underkant av 4000 kroner. Hvilken løsningen ville dere gått for? Har noen erfaring med dette kabinettet? Hvor mange harddisker er det plass til? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Komplett har en demobrukt til salg nå: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=3&s=pl LØP OG KJØP :-) Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Komplett har en demobrukt til salg nå: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=3&s=pl LØP OG KJØP :-) Skylder deg en tjeneste... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hva annet har du tenkt å sette i kassen? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Komplett har en demobrukt til salg nå: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=3&s=pl LØP OG KJØP :-) Hvorfor står det "må skaffes" på den nå da? Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Komplett har en demobrukt til salg nå: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=3&s=pl LØP OG KJØP :-) Hvorfor står det "må skaffes" på den nå da? Fordi jeg har bestilt den...... Jeg bestilt også en Celeron 2 Ghz og 512 MB RAM. Fra før av har jeg to harddisker, en WD 80 GB og en WD 120 GB, begge to fulle av stæsj. Har også en DVD-ROM liggende, men jeg er litt i tvil om hvor mye jeg får plass til inne i kabinettet, det er jo ikke akkurat stort... Syns du det høres fornuftig ut? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Fordi jeg har bestilt den...... Så da får jeg ny til samme pris mens du får en demobrukt :wink: Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Fordi jeg har bestilt den...... Så da får jeg ny til samme pris mens du får en demobrukt :wink: Hvis du tenker på den på Digital Impuls så er det kun kabinettet. Eller er det noe annet jeg bør vite om? :o Lenke til kommentar
eberland Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg bestilt også en Celeron 2 Ghz og 512 MB RAM. Fra før av har jeg to harddisker, en WD 80 GB og en WD 120 GB, begge to fulle av stæsj. Har også en DVD-ROM liggende, men jeg er litt i tvil om hvor mye jeg får plass til inne i kabinettet, det er jo ikke akkurat stort... Syns du det høres fornuftig ut? Med tanke på støynivå er vel ikke western digital diskene de beste... Ville satt i seagate disk(er) istede! De nyeste diskene med 8MB cache holder lenge til server/HTPC. Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Jeg bestilt også en Celeron 2 Ghz og 512 MB RAM. Fra før av har jeg to harddisker, en WD 80 GB og en WD 120 GB, begge to fulle av stæsj. Har også en DVD-ROM liggende, men jeg er litt i tvil om hvor mye jeg får plass til inne i kabinettet, det er jo ikke akkurat stort... Syns du det høres fornuftig ut? Med tanke på støynivå er vel ikke western digital diskene de beste... Ville satt i seagate disk(er) istede! De nyeste diskene med 8MB cache holder lenge til server/HTPC. Det er mye mulig, men nå er det jo sånn at jeg har disse diskene fra før, så det er egentlig uaktuelt å kjøpe nye kun på grunn av støynivået. Da får jeg heller leve med litt mer bråk i stua.... :smile: Men takk for tipset! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Fordi jeg har bestilt den...... Så da får jeg ny til samme pris mens du får en demobrukt :wink: Hvis du tenker på den på Digital Impuls så er det kun kabinettet. Eller er det noe annet jeg bør vite om? :o Jeg bestillte fra komplett, samme prisen som demobrukt. 1848,- med frakt...Er kabinett + hovedkort. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg bestillte fra komplett, samme prisen som demobrukt. 1848,- med frakt...Er kabinett + hovedkort. Iflg komplett så koster disse 2'725,- + frakt link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=3&s=sr Regner med at det er en Demo eller et lanseringstilbud du har fått kjøpt? Eller kanskje du er en av de som først oppfordrer noen til å handle, for så å si at det var et dårlig kjøp :-) Kjenner til den fomen for humor :-) Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Jeg bestillte fra komplett, samme prisen som demobrukt. 1848,- med frakt...Er kabinett + hovedkort. Det må jo sies å være en veldig bra pris! Har du fått det? Noen erfaringer? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg bestillte fra komplett, samme prisen som demobrukt. 1848,- med frakt...Er kabinett + hovedkort. Det må jo sies å være en veldig bra pris! Har du fått det? Noen erfaringer? Jeg bestillte det nå som du gjorde. Samme link som over, til den demobrukte versjonen. Poenget er at du kom meg i forkjøpet, og derfor fikk du den demobrukte versjonen, mens jeg endte opp med å bestille det samme, men med status som " må skaffes" på et demobrukt sett...Lite sannsynlig da. Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Jeg bestillte fra komplett, samme prisen som demobrukt. 1848,- med frakt...Er kabinett + hovedkort. Det må jo sies å være en veldig bra pris! Har du fått det? Noen erfaringer? Jeg bestillte det nå som du gjorde. Samme link som over, til den demobrukte versjonen. Poenget er at du kom meg i forkjøpet, og derfor fikk du den demobrukte versjonen, mens jeg endte opp med å bestille det samme, men med status som " må skaffes" på et demobrukt sett...Lite sannsynlig da. Åja, nå skjønner jeg! Haha, kan jo hende du har flaks.... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 [ Åja, nå skjønner jeg! Haha, kan jo hende du har flaks.... Den er allerede sendt :wink: Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Da ser det ut som du får den demobrukte, i min ordre står det at maskinen ikke kommer inn før 9. oktober.... Skal sende mail og spørre! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Da ser det ut som du får den demobrukte, i min ordre står det at maskinen ikke kommer inn før 9. oktober.... Skal sende mail og spørre! Kjedelig da, for meg....Men jeg sender den nok tilbake etter jeg snakket med salg hos komplett. De sa at å bruke den som htpc var et totalt bom kjøp. Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Da ser det ut som du får den demobrukte, i min ordre står det at maskinen ikke kommer inn før 9. oktober.... Skal sende mail og spørre! Kjedelig da, for meg....Men jeg sender den nok tilbake etter jeg snakket med salg hos komplett. De sa at å bruke den som htpc var et totalt bom kjøp. Og hva var grunnlaget for den konklusjonen? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Da ser det ut som du får den demobrukte, i min ordre står det at maskinen ikke kommer inn før 9. oktober.... Skal sende mail og spørre! Kjedelig da, for meg....Men jeg sender den nok tilbake etter jeg snakket med salg hos komplett. De sa at å bruke den som htpc var et totalt bom kjøp. Og hva var grunnlaget for den konklusjonen? Der er bare plass til et pci kort. Integrert skjermkort med delt minne og vanlige pci kort passer ikke. Ha sa hvertfall at om jeg skulle ha dette som htpc så var det en kjempe bommert. Nå skal det sies at det holder sikkert i massevis til enkelt bruk. Kommer nok til å se hvordan den blir i bruk før jeg eventuelt benytter meg av angreretten. Hadde der ikke hvert integrert grafikk så hadde nok dette hvert bra, men jeg vil helst ha et AIW kort i htpc systemet. Hvilke programmer har du tenkt å bruke for å organisere htpc? Er win media center et bra valg eller blir det bedre og ha win xp med egne programmer for de forskjellige oppgavene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå