Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan lagrer dere kabler/electrisk etc?

Anbefalte innlegg

Kunne trengt litt råd, for dette er jeg ikke flink på.

Hvordan lagrer dere sånt?

Bør det være i skuffer? Det har jeg ikke flere ledige av. Men hvis det er spesielt å anbefale får jeg nesten prøve å skaffe det.

Se dette rotet her. Og det er bare noe av det.

post-12139-0-17079900-1378927281_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagrer mine kabler i en og en halv boks under senga. Men som du ser så har jeg ikke bare kabler i den, pc høytaler og no annet dil dall også. Blir nok en annen løsning da jeg flytter til en større leilighet snart.

bilde_zps4cabc34d.jpg

Men har tatt vare på en del tomme tørkeruller som jeg planlegger å gjøre no alla dette med.

8d7ec_toilet-paper-roll-cord-organizer.j

Endret av Pugnax
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja har sett sånne bokser med hjul som man kan ha under senga. Praktisk på en måte, men er det ikke litt tungvint at de må flyttes på hver gang man skal støvsuge og gjøre rent under der?

Nei, syns ikke det. Har 4 stk under senga. Går helt fint det. Jeg er allergisk mot støv så støvsuger ganske ofte. Veldig greie å bare dra ut.

Lenke til kommentar

Du vil i beste fall få brukt for 3% av kablene du samler på. Så selv om det er vanskelig :O) bør du vurdere å kaste det du vet med deg selv at du ikke får brukt for.

Dersom du i tillegg bor i nærheten av Clas Olson, Biltema, Elkjøp osv, så kan du får tak i det meste du trenger frem til kl 20, så hva med å ha "lager" hos de?

Det kan være lurt å kjøpe en ny Coax-antennekabel (i riktig lengde) til 50kr når du trenger den, i stedet for å ta vare på en kasse full av spagetti som du ikke får brukt for.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du vil i beste fall få brukt for 3% av kablene du samler på. Så selv om det er vanskelig :O) bør du vurdere å kaste det du vet med deg selv at du ikke får brukt for.

Dersom du i tillegg bor i nærheten av Clas Olson, Biltema, Elkjøp osv, så kan du får tak i det meste du trenger frem til kl 20, så hva med å ha "lager" hos de?

Det kan være lurt å kjøpe en ny Coax-antennekabel (i riktig lengde) til 50kr når du trenger den, i stedet for å ta vare på en kasse full av spagetti som du ikke får brukt for.

Ja du har et poeng der som jeg tenkte på. Holdt på sortere akkurat nå, men har problem kaste som du sier. Tror jeg skal følge mer det rådet. Det er jo alle de butikkene i nærheten.

Lenke til kommentar

Jeg bruker bare de små greiene som kablene kommer festet med. Aner ikke hva de heter, men er typisk bare en tynn metalltråd med noe plastikk rundt som du surrer rundt kabelen og tvister i enden. Funker fjell, har alltid tatt vare på de når de følger med kabler så har en liten eske full av de :p Da er det bare å slenge alle kablene i en og samme pappeske.

Lenke til kommentar

Jeg bruker bare de små greiene som kablene kommer festet med. Aner ikke hva de heter, men er typisk bare en tynn metalltråd med noe plastikk rundt som du surrer rundt kabelen og tvister i enden. Funker fjell, har alltid tatt vare på de når de følger med kabler så har en liten eske full av de :p Da er det bare å slenge alle kablene i en og samme pappeske.

Snakk om sola. Fant akkurat sånne du sier som var lagt til side og brukte dem nå nettopp. Enklere enn å bruke strips hvis man skal ha de løs igjen.

Kastet to smekkfulle bæreposer med kabel i går. Så nå begynner det komme seg.

Lenke til kommentar

Ja har sett sånne bokser med hjul som man kan ha under senga. Praktisk på en måte, men er det ikke litt tungvint at de må flyttes på hver gang man skal støvsuge og gjøre rent under der?

Tja, hvor ofte gjør man rent under sengen da? 2-3 ganger i året?

Boksen har jo hjul...max 5 sekunder å rulle den ut og inn. Tror vi kan leve med det.. :)

Lenke til kommentar

Håper du husket å ikke hive dette i restavfall, kabler er spesialavfall.

Ja. Dvs jeg har satt de tilside, fordi spesielavfallsdunken er full fra før.

Vi fikk opprinnelig en rød firkantet boks til spesialavfall, men den har etterhvert gått i oppløsning. Så nå bruker jeg den tidligere matavfalls-dunken til dette.

Inntill for 2 år siden hadde vi nemligen en egen tredje dunk bare til matavfall og vi fikk sånne små poser å bruke dette til. Men så har kommunen kuttet ut det og gått tilbake til a matavfall skal hives oppi restavfallet. Virker jo litt rart det, men det er altså kommunen som har bestemt at sånn skal det være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...