Delvis Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Kunne trengt litt råd, for dette er jeg ikke flink på. Hvordan lagrer dere sånt? Bør det være i skuffer? Det har jeg ikke flere ledige av. Men hvis det er spesielt å anbefale får jeg nesten prøve å skaffe det. Se dette rotet her. Og det er bare noe av det. Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Lagrer mine kabler i en og en halv boks under senga. Men som du ser så har jeg ikke bare kabler i den, pc høytaler og no annet dil dall også. Blir nok en annen løsning da jeg flytter til en større leilighet snart. Men har tatt vare på en del tomme tørkeruller som jeg planlegger å gjøre no alla dette med. Endret 11. september 2013 av Pugnax 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Ja har sett sånne bokser med hjul som man kan ha under senga. Praktisk på en måte, men er det ikke litt tungvint at de må flyttes på hver gang man skal støvsuge og gjøre rent under der? Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Ikea bokser. Sånne fargede pappesker med lokk. Ikke den beste løsningen da de buler ut før man er i det hele tatt 3/4 full. Stort sett går alt inn i én eske, men siden det blir mer og mer kabler prøver jeg å sortere ting c: Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Ja har sett sånne bokser med hjul som man kan ha under senga. Praktisk på en måte, men er det ikke litt tungvint at de må flyttes på hver gang man skal støvsuge og gjøre rent under der? Nei, syns ikke det. Har 4 stk under senga. Går helt fint det. Jeg er allergisk mot støv så støvsuger ganske ofte. Veldig greie å bare dra ut. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Du burde skaffe deg strips.... Lenke til kommentar
luckylight Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Du vil i beste fall få brukt for 3% av kablene du samler på. Så selv om det er vanskelig :O) bør du vurdere å kaste det du vet med deg selv at du ikke får brukt for. Dersom du i tillegg bor i nærheten av Clas Olson, Biltema, Elkjøp osv, så kan du får tak i det meste du trenger frem til kl 20, så hva med å ha "lager" hos de? Det kan være lurt å kjøpe en ny Coax-antennekabel (i riktig lengde) til 50kr når du trenger den, i stedet for å ta vare på en kasse full av spagetti som du ikke får brukt for. 3 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Du vil i beste fall få brukt for 3% av kablene du samler på. Så selv om det er vanskelig :O) bør du vurdere å kaste det du vet med deg selv at du ikke får brukt for. Dersom du i tillegg bor i nærheten av Clas Olson, Biltema, Elkjøp osv, så kan du får tak i det meste du trenger frem til kl 20, så hva med å ha "lager" hos de? Det kan være lurt å kjøpe en ny Coax-antennekabel (i riktig lengde) til 50kr når du trenger den, i stedet for å ta vare på en kasse full av spagetti som du ikke får brukt for. Ja du har et poeng der som jeg tenkte på. Holdt på sortere akkurat nå, men har problem kaste som du sier. Tror jeg skal følge mer det rådet. Det er jo alle de butikkene i nærheten. Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Men har tatt vare på en del tomme tørkeruller som jeg planlegger å gjøre no alla dette med. Prøvde dette tidlegere, funker som fett Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Jeg bruker bare de små greiene som kablene kommer festet med. Aner ikke hva de heter, men er typisk bare en tynn metalltråd med noe plastikk rundt som du surrer rundt kabelen og tvister i enden. Funker fjell, har alltid tatt vare på de når de følger med kabler så har en liten eske full av de Da er det bare å slenge alle kablene i en og samme pappeske. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 Jeg bruker bare de små greiene som kablene kommer festet med. Aner ikke hva de heter, men er typisk bare en tynn metalltråd med noe plastikk rundt som du surrer rundt kabelen og tvister i enden. Funker fjell, har alltid tatt vare på de når de følger med kabler så har en liten eske full av de Da er det bare å slenge alle kablene i en og samme pappeske. Snakk om sola. Fant akkurat sånne du sier som var lagt til side og brukte dem nå nettopp. Enklere enn å bruke strips hvis man skal ha de løs igjen. Kastet to smekkfulle bæreposer med kabel i går. Så nå begynner det komme seg. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Prøvde dette tidlegere, funker som fettPrøvde dette selv en gang, fungerte ikke så veldig bra. Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Prøvde dette selv en gang, fungerte ikke så veldig bra. Gjort noko feil. Eller hadde du for store kabler? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Ja har sett sånne bokser med hjul som man kan ha under senga. Praktisk på en måte, men er det ikke litt tungvint at de må flyttes på hver gang man skal støvsuge og gjøre rent under der? Tja, hvor ofte gjør man rent under sengen da? 2-3 ganger i året? Boksen har jo hjul...max 5 sekunder å rulle den ut og inn. Tror vi kan leve med det.. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Kastet to smekkfulle bæreposer med kabel i går. Håper du husket å ikke hive dette i restavfall, kabler er spesialavfall. 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Alt er surra saman, festa med eit eller anna og ligg i ein kasse. Veldig upraktisk når eg skal finne noko, men det er ikkje så ofte og det tar lite plass med dagens "system". Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Gjort noko feil. Eller hadde du for store kabler?For store kabler Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Håper du husket å ikke hive dette i restavfall, kabler er spesialavfall. Med mindre kablene inneholder elektronikk så er det bare gummi og metall... Endret 16. september 2013 av TMB Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Håper du husket å ikke hive dette i restavfall, kabler er spesialavfall. Ja. Dvs jeg har satt de tilside, fordi spesielavfallsdunken er full fra før. Vi fikk opprinnelig en rød firkantet boks til spesialavfall, men den har etterhvert gått i oppløsning. Så nå bruker jeg den tidligere matavfalls-dunken til dette. Inntill for 2 år siden hadde vi nemligen en egen tredje dunk bare til matavfall og vi fikk sånne små poser å bruke dette til. Men så har kommunen kuttet ut det og gått tilbake til a matavfall skal hives oppi restavfallet. Virker jo litt rart det, men det er altså kommunen som har bestemt at sånn skal det være. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg har slike ting i en krok bare Jeg tviler på at noen har ett så fult hus at det ikke finnes ett eneste sted hvor man kan slenge slikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå