Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte clutch i sverige (Golf MK4) HJELP

Jakob Aavik

Anbefalte innlegg

Første post på dette forumet etter desperate google søk etter et verksted nær svenskegrensa, noe som viste seg vanskelig å finne. Derfor spør jeg her om noen vet om et verksted i Sverige som kan skifte Clutchen på Golfen min (MK4 - 1998 modell - 1.6SR motor). Koster meg 10-12k her i Norge så derfor jeg leter etter rimeligere løsninger i nabolandet. All hjelp mottas med glede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hva du har søkt etter, men første treff på google for min del (søkeord bilverksted charlottenberg) var dette:

http://www.svenskepriser.no/bransje.asp?bransje_id=281&kategori_id=70

Takk! Skal se på noen av de:)

Det kan være lurt å dra et stykke inn i Sverige, prisene er ofte lavere der enn i grensetraktene.. :)

Ellers kan du jo benytte anledningen til å ta en liten tysklandstur.

Tysklandstur blir nok uaktuelt, men hvor langt inn i lander tenker du jeg må dra for å få det billigere, og hvor mye billigere blir det sånn ca.?

Lenke til kommentar

Vel, får anbefale verkstedet jeg og 2 andre startet for noen år siden. Jeg jobber ikke der lenger. Ligger i Krogstadelva 10min utafor Drammen. De er EU godkjente, seriøse osv, selvom det ikke alltid virker sånn.

Før i tiden ga vi alltid nye kunder en veldig god pris. Jeg vet at timesprisen er justert opp 2 ganger siden dette. Så hvilken taktikk han bruker på nye kunder i dag aner jeg ikke. De har nok å gjøre.

De heter Strax Autoservice og jeg har sjekka pris for deg. Et normalt clutchbytt uten problemer ligger på 6500,-ish på de bilene der. Begynner ting å knekke, det lekker fra simmeringer, alt går til helvette så kan det fort bli mer, men det gjør det i Oslo også. Kommer ann på hvor sliten bilen din er.

At man finner noe annet drit, mansjetter, kuler, foringer, bremser er helt vanlig. Det er tross alt en VAG fra 98. Det er mer sjokkerende hvis det ikke er noe feil. Å utbedre dette i samme slangen blir da billigere enn å gjøre det senere. Selvom totalen der å da blir mer.

Du finner også enda billigere verksteder borti der, men også mye dårlig arbeid. Jeg har sett utrolig mye rart fra de kantene der så jeg vet ikke helt. Gå isåfall etter en kjede, mekonomen, meca, bilextra eller Strax =)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Vel, får anbefale verkstedet jeg og 2 andre startet for noen år siden. Jeg jobber ikke der lenger. Ligger i Krogstadelva 10min utafor Drammen. De er EU godkjente, seriøse osv, selvom det ikke alltid virker sånn.

Før i tiden ga vi alltid nye kunder en veldig god pris. Jeg vet at timesprisen er justert opp 2 ganger siden dette. Så hvilken taktikk han bruker på nye kunder i dag aner jeg ikke. De har nok å gjøre.

De heter Strax Autoservice og jeg har sjekka pris for deg. Et normalt clutchbytt uten problemer ligger på 6500,-ish på de bilene der. Begynner ting å knekke, det lekker fra simmeringer, alt går til helvette så kan det fort bli mer, men det gjør det i Oslo også. Kommer ann på hvor sliten bilen din er.

At man finner noe annet drit, mansjetter, kuler, foringer, bremser er helt vanlig. Det er tross alt en VAG fra 98. Det er mer sjokkerende hvis det ikke er noe feil. Å utbedre dette i samme slangen blir da billigere enn å gjøre det senere. Selvom totalen der å da blir mer.

Du finner også enda billigere verksteder borti der, men også mye dårlig arbeid. Jeg har sett utrolig mye rart fra de kantene der så jeg vet ikke helt. Gå isåfall etter en kjede, mekonomen, meca, bilextra eller Strax =)

Lykke til!

Skikkelig bra svar! Jeg skal definitivt snakke med Strax!

Nå er bilen på verksted hos Stabell Auto (mekonomen mekanikere) og får skiftet noe drivaksel og andre greier forran som var ødelagt. De har også tettet alt som var av lekasjer under der så det skal se ganske greit ut nå, vet ikke om det har noe å si for clutchjobben da...

Takk igjen for hjelpen og at du tok deg bryet med å sjekke pris:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...