Gå til innhold

Oppgradere Core 2 Quad-basert maskin fra 2007

Gjest Slettet-t9DveYkZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ

Hepp!

Jeg sitter på en årgangsmaskin, som jeg føler fortjener litt ekstra kjærlighet.

Nåværende specs er som følger:

• Intel Core 2 Quad Q6600 (2.4GHz, stock)
  • 4GB RAM
  • AMD Radeon HD4870 512MB
  • Samsung SSD 840 250GB

Skjermkortet er datert 2008, mens SSD-en ble kjøpt inn i sommer, som en liten revitalisering. Dette er i hovedsak filserver (det er noen ekstra TB-disker som ikke er listet opp) og spillmaskin, og det er da primært på sistnevnte felt jeg ønsker å få litt mer å rutte med.

Vil det være noe særlig å hente her ved å kun oppgradere skjermkortet til nVidia GTX 650 eller 660, eller vil resten av oppsettet være en såpass kraftig flaskehals at dette er bortkastede penger?

De fleste spill går temmelig "OK" på den per i dag, så jeg vet ikke om jeg føler behovet for å kaste alt ut døren, og så fremt jeg kan oppgradere f.eks. kun skjermkort og RAM og fortsatt få merkbart bedre ytelse så vil det gjøre meg begeistret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgraderte min Core Duo 8400 med ett GTX660 i vår og det går så det griner.

I f.eks Alan Wake som var fullstendig uspillbart med det gamle 8800GTS kortet så kan jeg nå spille med ultrahigh settings og alt av eyecandy på med framerate tett oppunder 100.

Jeg er litt usikker men tror at duon har noe høyere frekvens enn 6600n, men jeg tviler på at det betyr noe særlig ytelsesmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...