Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg driver med grafisk design og webutvikling og er usikker på hva jeg bør se etter ved valg av hardware som prosessor, minne, skjermkort, harddisk etc

Har merket i det siste at de websidene jeg utvikler i dag krever mye mer fra min datamaskin da ting begynner å ta lang tid og henger litt til tider.

Jeg har i dag...

Asus P7P55D LE - Hovedkort

Intel Core i7 CPU 860 @ 2,80GHz - Prosessor

16 GB minne

NVIDIA GeForce GTX 570 - Skjermkort

Er det slik at det som vil fungere bra som en gaming pc også vil fungere bra som en pc for grafisk design og webutvikling eller er det andre funksjoner jeg bør prioritere?

Takker og bukker for alle som tar seg tid til å svare meg :-)

Mvh

Morten Håland - Sitespark.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet burde dette holde greitt, til design/webutvikling er det primært minne som er viktig. Faktisk bruker nesten alle utviklere jeg kjenner bærbare maskiner, mye MacBook Pro, eller dyrere Sony eller Lenovo.

Det jeg opplever er største problemet i dag er at mye utvikling er Javascript intensiv, og det kan gjøre nettleserene (særlig Firefox) noe uresponsiv.

En optimal gaming-PC er ikke nødvendigvis en optimal PC for profesjonell bruk. Og skal du oppgradere noe så er det hovedkort og CPU, men for å gi deg et brukbart svar, så trenger man å vite hvilke programmer du bruker.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet burde dette holde greitt, til design/webutvikling er det primært minne som er viktig. Faktisk bruker nesten alle utviklere jeg kjenner bærbare maskiner, mye MacBook Pro, eller dyrere Sony eller Lenovo.

Det jeg opplever er største problemet i dag er at mye utvikling er Javascript intensiv, og det kan gjøre nettleserene (særlig Firefox) noe uresponsiv.

En optimal gaming-PC er ikke nødvendigvis en optimal PC for profesjonell bruk. Og skal du oppgradere noe så er det hovedkort og CPU, men for å gi deg et brukbart svar, så trenger man å vite hvilke programmer du bruker.

Hei og takk for raskt svar :-)

Jeg bruker primært Adobe Dreamweaver, Fireworks, Photoshop og Illustrator og i websidene bruker jeg en del Jquery scripter og java scripter.

Jeg opplever at Dreamweaver trenger lang tid til å åpne sider og henger litt til tider uten at jeg aner hvorfor. Kan også være et problem med selve softwaren og patching.

Morten

Lenke til kommentar

Nå bruker jeg ikke Dreamweaver, men de få gangene jeg har åpnet den med f.eks PHP etc så opplever jeg også at den ofte er lite responsiv. Grunnen til at jeg ikke bruker Dreamweaver er at jeg opplever den som nær ubrukelig til utvikling. For mindre endringer/korrigering har jeg editor med feilsjekk direkte i publiseringsløsningen og ellers så bruker jeg mye PhpStorm og Notepad++.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...