DementedAlbino Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Hovedkortet på stuepcen tok nå kvelden, så tenkte bestille nytt hovedkort. Dette viser seg dessverre å være helt umulig. Hovedkortet jeg har nå er Asus P5E-VM, men klarer ikke finne noe tilsvarende noe sted dessverre. Hadde vært greit å slippe å kjøpe inn nytt minne, cpu og hovedkort og kunne brukt komponentene jeg har videre. Så om noen vet hvor jeg kan få tak i ett slikt kort eller ett annet som vil passe hadde jeg satt stor pris på det. Eneste krav er at jeg kan bruke komponentene jeg har, at hovedkortet har samme størrelse og at det har FireWire så jeg kan koble til TV-kort. Alternativt kan jeg kjøpe ett firewire kort utenom:-) Endret 11. september 2013 av svortevik Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 I korte trekk, ja det er umulig. Det er 775 sokkelen, og den er rett og slett utdatert for mange år siden. Jeg forsøkte å få tak i til 1156, generasjonen etter 775, i fjor, og jeg fikk ingen steder. Du må nok regne med at du må bytte ut det meste. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Vil ikke disse passe? http://www.prisjakt.no/category.php?k=1320#rparams=l=s140470759 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Det er jo Socket775, men forskjellig chipset enn det jeg har nå. Har det noe å si? Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) faren min jobber på gjennbruksstasjonen hvor han finner mange pc-er med den socketen, kasta nettop 2 pc-er med det tror ikke det skal ha noe å si at det er annet chipset men er ikke helt sikker Endret 11. september 2013 av 1BlueAnd1White Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Nei er ikke sikker jeg heller, derfor jeg spør her:-) Er det eventuelt et chipsett som er anbefalt fremfor et annet når det kommer til stue-pc? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Husker P45 var det mest brukte, og kortet TS hadde er P45, så det er vel lettest å bruke det. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Eneste P45 som var på listen der koster 1400,- For den summen får jeg jo en i3, hovedkort og minne. Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Chipsettet har ikke noe å si på om prosessoren passer eller ikke, så lenge socketen er riktig så får du prosessoren nedi, men nyere chipset vil som regel si nyere teknologi og "bedre" hovedkort. Pass også på at hovedkortet du kjøper er kompatibelt med minnebrikkene du bruker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå