[email protected] Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Hei, sitter her med en helt ny PC med 4770k, GTX780, 16GB RAM, MPOWER MAX hovedkort og Windows 8. Dette ble kjøpt og satt sammen for litt over en måned siden, men for et par uker siden merka jeg i task manager at PCen brukte 98% minne, men i oversikt over prosesser brukte PCen bare 1GB, og jeg har 16GB tilgjengelig.. Jeg har faktisk sett litt rundt på internettet at folk har samme problem som meg, men.. ingen av de har fått noe tydelig svar. Jeg har skrudd av Superfetch og andre prosesser og latt det være av noen dager, men ingen hell med det. Det kommer nødvendigvis ikke når jeg kjører tyngre programmer en Chrome heller, noen ganger etter oppstart bare kan PCen bruke 80%+ minne, men det er selfølgelig ikke synlig i resource monitor hva som bruker så mye. Er det her noe håpløse greier med Windows 8, noe jeg må skru av? Eller er det noe galt med hardware? Nå har jeg bare Chrome oppe og den viser 92% minne brukes.. Alle 16GB er tilgjengelig Takk for svar Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Dette virker jo mest som en bug. Merker du noe ytelsestap? Har du påslådd noe ala Samsung Rapid som bruker RAM som lagringsplass? RAM er jo til for å brukes, men dette virket litt ekstremt. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Ser du all RAMen i f.eks. dxdiag? Ser ut som enten brorparten av RAMen ikke ses av Hoverkortet eller TaskManger Du kan også prøve å laste ned en alternativ TaskMager, f.eks. denne http://processhacker.sourceforge.net/ EDIT: Ser at det dukker opp i TM der, har du loka mye på skumle nettsider? Det kan være malware, men har aldri vært borti malware som bruker så mye RAM... Endret 11. september 2013 av Battaman Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Veldig overraska hvis det er noe virus ellerno, skumleste jeg har vært på er vel skyrim.nexusmods.com, men aldri hørt noe om at noe kødder med mods.. I tillegg er alt i PCen bare en måned gammel så hadde vel ikke rukket så mye uansett. Har ikke brukt torrent ellerno sånt på over 1 år heller, gått over til streamingtjenester Merker bare ytelsestap når jeg er over 90% memory og da kan ting som Cubase krasje. Kan jo prøve å formatere på nytt men har lest at det ikke fungerte for folk som hadde samme problem som meg, etter hva de forklarte Har også sett at bare 4GB av 83GB er tilgjengelig på SSDen OS er på, og når jeg går over mappene på C: er de tilsammen bare på ca. 40GB. Men det er kanskje en del skjulte mapper og filer? Har bare OS og programmer som Chrome der så stusset over at de trengte hele 79GB. Men jeg innbiller meg kanskje ting nå med problemene med RAM EDIT: Men er det noe vi kan utelukke? Det kan ikke være Windows 8? Noen håpløse instillinger eller funksjoner som ikke fungerer i praksis? Er veldig fornøyd med W8 ellers Endret 11. september 2013 av adriamrk Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Har ikke en god forklaring på problemet ditt, men kan hjelpe deg med å frigjøre litt plass på C disken hvertfall. Stort sett er det hibernate.sys som tar masse plass her. Så lenge du ikke har bruk for denne funksjonen kan du følgende denne guiden: http://www.sevenforums.com/tutorials/819-hibernate-enable-disable.html Hos meg fikk jeg fort 14GB ekstra plass Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 14. september 2013 Forfatter Del Skrevet 14. september 2013 (endret) Har ikke en god forklaring på problemet ditt, men kan hjelpe deg med å frigjøre litt plass på C disken hvertfall. Stort sett er det hibernate.sys som tar masse plass her. Så lenge du ikke har bruk for denne funksjonen kan du følgende denne guiden: http://www.sevenforums.com/tutorials/819-hibernate-enable-disable.html Hos meg fikk jeg fort 14GB ekstra plass Takk for tips, men fikk bare noen få GB Uansett har jeg prøvd flere ting fra andre forum for RAM problemene uten hell, så tar å formaterer og ser an da, da kan jeg ihvertfall utelukke det EDIT: Hei igjen Jeg endte opp med å ikke formatere likevel, men fant ut at jeg hadde absurde mengder non-paged memory. Skulle gjerne gått igjennom step for step hvordan jeg ble kvitt problemet, men jeg husker ikke rekkefølge på alle de tingene jeg gjorde. Men begynte ihvertfall med poolmon+non-paged memory søk på google og denne linken: http://blogs.msdn.com/b/ntdebugging/archive/2012/08/30/troubleshooting-pool-leaks-part-2-poolmon.aspx . Fant ut at jeg hadde 2 store IDer i poolmon som tok non-paged pool og knyttet dem til nettverk-service som Qualcomm Atheros Killer Network Manager sto for. Service for nettverkskortet mitt. Leste at flere hadde problemer med at denne servicen ikke var så godt implementert i Windows 8 og siste versjon var det beste valget vi hadde. Hadde siste versjon men installerte software på nytt, og ser ut som det har fikset problemet. Endret 18. september 2013 av adriamrk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå