Moose Murders Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Fatter ikke å begripe hvorfor du drar inn norsk revy i dette, hvor på youtube finner du godt produserte engelsktalende videoer fra norsk revy? Ingen i andre land enn Norge kunne brydd seg. Det er egentlig ditt problem at du ikke klarer å se hvordan den parodierer popmusikk. I alle dager, da. Jeg fortalte jo at med min beskjedne erfaring som revypublikum har jeg stadig hørt bedre tekst enn dette, uten at folk går mann av huse av den grunn. Og det er ikke noe problem, men verdt å diskutere etter min mening. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Det skal litt til for at en sang fra norsk revy sprer seg over hele verden da, det er du vel enig i? Eller så kan jo du ha en ganske spesiell smak for alt jeg vet. Hva som gjorde at The Fox spredde seg så fort er interessant, ikke vet jeg, jeg synes f.eks at Ylvis har laget bedre sanger enn den. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Teksten er jo kjernen og ryggraden i en sang. Særlig en komisk en. Men utsagnet forklarer kanskje det jeg lurer på. Det er trist. Poenget er at denne viser hvor lett man kan lage en catchy popsang, med tulletekst. Slik mye musikk er i dag. Se på Owl City, tekstene er helt på syre, mens folk elsker det uten å tenke særlig på nettopp; teksten. Den harselerer jo også med dagens popmusikk. I tillegg til å være funny. Lenke til kommentar
Moose Murders Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Poenget er at denne viser hvor lett man kan lage en catchy popsang, med tulletekst. Slik mye musikk er i dag. Se på Owl City, tekstene er helt på syre, mens folk elsker det uten å tenke særlig på nettopp; teksten. Den harselerer jo også med dagens popmusikk. I tillegg til å være funny. Så folk liker denne sangen fordi de catcher denne satiren og er enige i den? Det er jo i tilfelle litt stilig, selv om det samme er gjort mange ganger (bare bedre) før. Lenke til kommentar
Moose Murders Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Det skal litt til for at en sang fra norsk revy sprer seg over hele verden da, det er du vel enig i? Javisst, men jeg lurer på hvorfor den har spredt seg i det hele tatt. Det er klart at det også fins en masse komiske engelskspråklige sanger som er mye bedre skrevet, når det til og med fins bedre/morsommere sanger i norsk revy. Endret 11. september 2013 av Moose Murders Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Den er fengende og morsom, nettopp slikt materiale folk deler og ikke lenge etter kommer avisene. Antall views er ikke et mål på hvor bra teksten er skrevet. Har du eksempler på andre morsommere videoer? Endret 11. september 2013 av dotten☻ 1 Lenke til kommentar
Moose Murders Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Antall views er ikke et mål på hvor bra teksten er skrevet. Har du eksempler på andre morsommere videoer? Tom Lehrer er jo gullstandarden på musikalsk humor: Like ondskapsfull, oppfinnsom og morsom på femtitallet som i 1998. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Det burde ikke være så vanskelig å forstå hvorfor the fox har mer views enn de to der. - Kjedlig førsteinntrykk og kjedelig video, med dagens digitale ADHD så klikker folk seg vekk fra det før de har hørt teksten. - Folk flest har gjerne hørt det før, aviser skriver derfor ikke artikler om denne fantastiske nyheten fra 50-tallet. - Ikke fengende. osv... Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Vel, grunnen til at denne har fått 20 millioner views er både fordi den er underholdende, men den er også litt sprø. I tillegg er musikkvideoen proffesjonelt laget - det hjelper ofte, og så har den hatt et PR-apparat som har gitt den en liten dytt. Nå snakker vi om at Ylvis kontaktet et seriøst firma som har hjulpet flere artister som Rihanna, og de ønsket å se hvor langt de kunne "misbruke" deres kunnskaper for å lage en helt sprø video Lenke til kommentar
qwert Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Tom Lehrer er jo gullstandarden på musikalsk humor: Sånn halvapropos må jeg si det første jeg tenkte på var Lehrer når Ylvis rimte high->technology->today i "Stonehenge". Tror nesten han hadde satt pris på den. Endret 12. september 2013 av qwert Lenke til kommentar
Moose Murders Skrevet 13. september 2013 Forfatter Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Tom Lehrer-sangene er jo råstilige og classy og megacatchy, og helt fri for annet enn rein, ond humor. De lener seg ikke på f eks produksjon, men lar teksten og musikken stå helt på egne bein. Det funker og fremstår like frisk etter femti år fordi musikken, teksten og humoren er så himla solid konstruert. Jeg posta ikke de videoene fordi jeg lurer på hvorfor ikke Tom Lehrer ikke har tusen milliarder views, men fordi siden folk flest sikkert har hørt Tom Lehrer før burde de ha høyere standard for hva de synes er bra humormusikk. Vel, grunnen til at denne har fått 20 millioner views er både fordi den er underholdende, men den er også litt sprø. I tillegg er musikkvideoen proffesjonelt laget - det hjelper ofte, og så har den hatt et PR-apparat som har gitt den en liten dytt. Nå snakker vi om at Ylvis kontaktet et seriøst firma som har hjulpet flere artister som Rihanna, og de ønsket å se hvor langt de kunne "misbruke" deres kunnskaper for å lage en helt sprø video Utover at jeg ikke synes at videoen er spesielt helsprø (alle studentrevyer jeg har sett er minst like "helsprø"), må man jo kunne konkludere at de fikk grundig rett i at folk åpenbart ikke kan skille mellom skitt og kanel så lenge skitten har en glinsende og profesjonell innpakning. Som jeg skrev innledningsvis: All fur coat and no knickers. Endret 13. september 2013 av Moose Murders Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) men fordi siden folk flest sikkert har hørt Tom Lehrer før burde de ha høyere standard for hva de synes er bra humormusikk. At folk liker Ylvis-sangene betyr ikke at de synes de er bedre enn hva Tom Lehrer har laget. Det sinker gretten humorhipster av deg. Utover at jeg ikke synes at videoen er spesielt helsprø (alle studentrevyer jeg har sett er minst like "helsprø"), må man jo kunne konkludere at de fikk grundig rett i at folk åpenbart ikke kan skille mellom skitt og kanel så lenge skitten har en glinsende og profesjonell innpakning. Som jeg skrev innledningsvis: All fur coat and no knickers. Ylvis gjør et glimrende poeng ut av det ja. Endret 13. september 2013 av dotten☻ Lenke til kommentar
Moose Murders Skrevet 13. september 2013 Forfatter Del Skrevet 13. september 2013 (endret) At folk liker Ylvis-sangene betyr ikke at de synes de er bedre enn hva Tom Lehrer har laget. Det sinker gretten humorhipster av deg. Jeg ville trodd "pedant" eller "nerd" var mer nærliggende. Oh, well. Gretten stemmer jo. Endret 13. september 2013 av Moose Murders Lenke til kommentar
bas Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 (endret) Behøver ikke engang starte avspilling av de to Lehrer videoene over for å skjønne hvorfor han ikke er mer populær enn Ylvis, det holder i massevis å se stillbilde av en gammel gubbe i dress bak et piano. Tror ikke trådstarter er helt på bølgelengde med ungdommen for å si det slik. Endret 15. september 2013 av bas Lenke til kommentar
Moose Murders Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Tror ikke trådstarter er helt på bølgelengde med ungdommen for å si det slik. Det stemmer helt sikkert, men ser ikke helt at det er relevant her sida temaet er kvaliteten på teksten/humoren og ikke ungdommens tilbøyeligheter. http://www.dagbladet.no/2013/09/16/kultur/the_fox/ylvis/skavlan/musikkvideo/29281285/ Selv om jeg fortsatt mener at sangen er middelmådig har jeg endra standpunkt:Sangen er i og for seg dårlig, det er mulig at produksjonen er topp, men stuntet er, om ikke genialt, så i alle fall godt pønska ut. Jeg har større respekt for Ylvis nå, og 28 millioner mennersker er tatt med buksene på knærne. Endret 16. september 2013 av Moose Murders Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Fordi den er "gæ'ærn", bare se på Gangnam Style, gæ'ærn video som gjør folk intereserte, fengende musikk og tekst, som folk liker. Du behøver ikke forstå det, og teksten i seg selv er ikke det viktigste, det er en sammensetning av flere ting, det er også litt værre å hoppe rundt til Lehrers sanger enn til The Fox. Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Det beste med dette er sjølvsagt alle dei flotte representantane for Noreg som skriv "This makes me proud to be Norwegian!" eller liknande i kommentarfeltet på youtube. Og elles "forklarar" folk at, nei Noreg er slett ikkje hovudstaden i Sverige. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Hva som er god humor er jo subjektivt. Om vi må konkludere med om sangen er morsom eller ikke, god eller dårlig, så får det vil bli at den er morsom og god fordi så mange liker den. Den er jo ikke som Rebecca Black med Friday som fikk masse oppmerksomhet og visninger, med en totalt rød "like-bar". Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Det overrasker meg hvor mye jantelov som fortsatt fins i dette landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå