Gå til innhold

The Fox med Ylvis

Moose Murders

Anbefalte innlegg

Etter min mening er denne sangen et klassisk eksempel på at kyndig utført staffasje får en mildt sagt middelmådig idé til å virke super. Idé- og tekstmessig er What does the fox say på høyde med det som er mest greit nok men ikke noe mer i en studentrevy.

Det er ikke brodd denne sangen mangler. Det den mangler er en god idé og en oppfinnsom, økonomisk og vittig måte å utvikle idéen på. Det den har er en småpussig idé, uttværing av idéen og solid håndverk i utførelsen.

Hva ER det med folk - ser de ikke at dette er paradeeksempelet på all fox fur coat and no knickers?

Endret av Moose Murders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ylvis er Ylvis... Om du har fulgt meg litt, å sett sangene som de har gidd ut tidligere i forbindelse med showet sitt, ville du ha skjønt at The Fox, IKKE var seriøst ment (og det er heller ikke mange av de andre sangene). Og det er jo ikke deres feil at det tok helt av på Youtube, med nå 16,5 mill visninger.

Jeg digger Ylvis, og synes det dem gir ut er ekstremt underholdende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ylvis er Ylvis... Om du har fulgt meg litt, å sett sangene som de har gidd ut tidligere i forbindelse med showet sitt, ville du ha skjønt at The Fox, IKKE var seriøst ment (og det er heller ikke mange av de andre sangene).

Jeg veit jo at det er ment å være morsomt. Poenget er at sammenligna med andre morsomme sanger (f eks hva som helst av Tom Lehrer) er sangen ekstremt medioker innen humor.

Skjønte ikke, synes du sangen er bra eller ikke bra?

Den er helt midt på treet. Midterst på treet. Det er ubegripelig at av alle humorsanger som fins som er veldig mye bedre skrevet så får denne så utrolig mange views.

Endret av Moose Murders
Lenke til kommentar

Jeg veit jo at det er ment å være morsomt. Poenget er at sammenligna med andre morsomme sanger (f eks hva som helst av Tom Lehrer) er sangen ekstremt midt på treet innen humor.

Folk har vel forskjellig humor.

Selv synes jeg at The Fox er helt grei, men skjønner ikke helt hvorfor den har tatt av slik.

Ylvis har sanger som er mye morsommere synes jeg.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg at The Fox er helt grei, men skjønner ikke helt hvorfor den har tatt av slik.

Kan ha noe med at aviser spammer med filmen, ikke rart den blir sett mye når den er i alle aviser over lengre tid med stadig mer sensasjonelle overskrifter...

Lenke til kommentar

Hvordan har det med forskjellig humor å gjøre? Etter min mening har det med oppbygn ing av teksten å gjøre. Ta bare kjente komiske sanger, som Poisoning Pidgeons in the Park, Masochism Tango, Brush Up Your Shakespeare, Adelaide's Lament eller A Little Priest I likhet med de siste føyer The Fox seg inn i tradisjonen av listesanger, men i motsetning til The Fox har disse ekstremt stram oppbygning og ekstrem oppfinnsomhet. Likevel er det ikke en trilliard folk som ser disse sangene som er mange ganger så godt konstruert. Det er helt rart.

Kan ha noe med at aviser spammer med filmen, ikke rart den blir sett mye når den er i alle aviser over lengre tid med stadig mer sensasjonelle overskrifter...

Godt poeng, men likevel: hvorfor?

Endret av Moose Murders
Lenke til kommentar

Hadde denne sangen i det hele tatt blitt med på f eks revyen under UKA i Trondheim hadde den vært typisk en sånn sang som fylte tid mellom de gode nummerne. Jeg er veldig glad i UKA og revyen, men det er ikke alltid kvaliteten er like høy. Likevel stoler jeg på at de ikke hadde tatt med noe å lite imponerende innen humor som The Fox.

Lenke til kommentar

Den harselerer jo også med klisjéne brukt i typisk popmusikk, hvor lett det kan gjøres. I tillegg til en relativt morsom idé om "hva slags lyd lager egentlig en rev?".

Teit når folk syns den er bra bare pga. melodien og faktisk ikke skjønner hvor genialt det egentlig er. :p

Endret av Krokanrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan har det med forskjellig humor å gjøre? Etter min mening har det med oppbygn ing av teksten å gjøre. Ta bare kjente komiske sanger, som Poisoning Pidgeons in the Park, Masochism Tango, Brush Up Your Shakespeare, Adelaide's Lament eller A Little Priest I likhet med de siste føyer The Fox seg inn i tradisjonen av listesanger, men i motsetning til The Fox har disse ekstremt stram oppbygning og ekstrem oppfinnsomhet. Likevel er det ikke en trilliard folk som ser disse sangene som er mange ganger så godt konstruert. Det er helt rart.

Godt poeng, men likevel: hvorfor?

De hadde ett selskap (som lager musikk og videoer for f.eks Rhianna) som var skyldig de en tjeneste.

De ble enige om at de kunne lage en video for dem, og teksten å videoen ble vel egentlig laget rimelig på sparket.

Om du så I kveld med Ylvis på tv i går, så hadde du sett at de er veldig overasket av at det tok såpass av i utlandet.

Lenke til kommentar

De hadde ett selskap (som lager musikk og videoer for f.eks Rhianna) som var skyldig de en tjeneste.

De ble enige om at de kunne lage en video for dem, og teksten å videoen ble vel egentlig laget rimelig på sparket.

Om du så I kveld med Ylvis på tv i går, så hadde du sett at de er veldig overasket av at det tok såpass av i utlandet.

Jeg lurer på hvorfor så mange synes at den er så morsom når det er så mange allment kjente sanger som helt opplagt er mye morsommere fordi de er bedre skrevet.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor så mange synes at den er så morsom når det er så mange allment kjente sanger som helt opplagt er mye morsommere fordi de er bedre skrevet.

Du lurer på hvordan noe kan være moro fordi det finnes noe enda morsommere?

Det ene kansellerer ikke det andre. Begge kan være moro, men denne er ny, derfor i media.

Lenke til kommentar

Du lurer på hvordan noe kan være moro fordi det finnes noe enda morsommere?

Det ene kansellerer ikke det andre. Begge kan være moro, men denne er ny, derfor i media.

Mest lurer jeg på hvorfor folk synes den er særlig morsom i det hele tatt, sida den egentlig er veldig lite morsom sammenligna med det som man kjenner til fra før.

Hvis poenget er å parodiere vanlig samtidig popmusikk er det ikke en så veldig bra parodi, sida den er så lite overdrevet at den musikalsk høres akkurat ut som vanlig samtidig popmusikk.

Lenke til kommentar

Finnes det noe mer mislykket enn folk som skal være hipstere innenfor humor? Ylvis er konge, men det er helt OK å mislike dem. Det å ha en trang til å forklare folk hvorfor det er dårlig er derimot bare trist.

Haha, det er jaffal ikke hipster jeg førsøker å være. Jeg sammenligner sangen med generiske revytekster i Norge. Går det an å være mindre hipsteraktig enn norsk revy?

Jeg mener ikke noe særlig om Ylvis generelt, for jeg har sett lite på dem.

Det er ikke tristere å diskutere humor enn å diskutere hva som helst annet, vel.

Endret av Moose Murders
Lenke til kommentar

Den beviser hvor lite viktig lyrics er i sanger. Se på Owl City for eksempel. If it's catchy, it works. Det er tull, og det er bra skrevet tull. Ikke vær partypoopers.

Smaken er som baken, den er delt.

Teksten er jo kjernen og ryggraden i en sang. Særlig en komisk en. Men utsagnet forklarer kanskje det jeg lurer på. Det er trist.

Endret av Moose Murders
Lenke til kommentar

Mest lurer jeg på hvorfor folk synes den er særlig morsom i det hele tatt, sida den egentlig er veldig lite morsom sammenligna med det som man kjenner til fra før.

Hvis poenget er å parodiere vanlig samtidig popmusikk er det ikke en så veldig bra parodi, sida den er så lite overdrevet at den musikalsk høres akkurat ut som vanlig samtidig popmusikk.

Hvis du ser på hva annet som får masse views på youtube så er det nok mye du lurer på.

Fatter ikke å begripe hvorfor du drar inn norsk revy i dette, hvor på youtube finner du godt produserte engelsktalende videoer fra norsk revy? Ingen i andre land enn Norge kunne brydd seg.

Det er egentlig ditt problem at du ikke klarer å se hvordan den parodierer popmusikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...