Gå til innhold

Enkeltmannsforetak, hva slags støtte får man?

OPL

Anbefalte innlegg

Har jobbet med en plan om å starte firma for meg selv, det er noe jeg har tenkt på siden vgs. Er idag ansatt.

Problemet er jo at jeg har regninger å betale. Hadde jeg vist at jeg hadde hatt kunder så hadde jeg starta i morgen. Jeg trenger minst 4 kunder i mnd for en grei lønn.

Noen som har erfaringer med å starte firma mens man har masse regninger å betale?

Får man egentilg noe støtte i oppstarten så man ikke risikerer å ruinere seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har ein slik klausul i arbeidsavtalen så blir det fort litt meir komplisert. Ofte vil ein slik klausul om konkurrerande virksomheit også ha ei karantenetid i forhold til kor raskt du kan starte konkurrerande virksomheit, og ofte også begrensninger i forhold til kva kompetanse, opplæring og kunnskap du har henta frå arbeidsplassen din som du får bruke i det nye firmaet.

Uansett; det finnes tilskudd du kan søke om, men ofte er dette berre mindre beløp.

Så dei fleste starter firmaet sitt ved å:

a ) Starte sakte som hobby medan ein har ein anna jobb ved sidan av.

b ) Ved å hoppe i det og jobbe lange dager den fyrste tida for å få ting til å gå rundt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må nok prøve å "nettverke" litt på privaten for å skaffe meg noen mulige kunder-

Vi tilbyr akkurat det samme som jeg har tenkt å drive mitt foretak på i det firma jeg jobber i nå. Men hvis jeg driver for meg selv så kan jeg tilby det kjappere og billigere, jeg må bare prøve å selge meg litt i det skjulte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...