OPL Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Har jobbet med en plan om å starte firma for meg selv, det er noe jeg har tenkt på siden vgs. Er idag ansatt. Problemet er jo at jeg har regninger å betale. Hadde jeg vist at jeg hadde hatt kunder så hadde jeg starta i morgen. Jeg trenger minst 4 kunder i mnd for en grei lønn. Noen som har erfaringer med å starte firma mens man har masse regninger å betale? Får man egentilg noe støtte i oppstarten så man ikke risikerer å ruinere seg? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 De fleste har nok et arbeid ved siden av, evt. kapital nok til å klare seg i begynnelsen. Det finnes støtte, men den er nok ikke enkel å få. Lenke til kommentar
OPL Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Har ikke lov til å starte samtidig som jeg er ansatt siden det blir konkuranse med firma jeg jobbe i nå. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Dersom du har ein slik klausul i arbeidsavtalen så blir det fort litt meir komplisert. Ofte vil ein slik klausul om konkurrerande virksomheit også ha ei karantenetid i forhold til kor raskt du kan starte konkurrerande virksomheit, og ofte også begrensninger i forhold til kva kompetanse, opplæring og kunnskap du har henta frå arbeidsplassen din som du får bruke i det nye firmaet. Uansett; det finnes tilskudd du kan søke om, men ofte er dette berre mindre beløp. Så dei fleste starter firmaet sitt ved å: a ) Starte sakte som hobby medan ein har ein anna jobb ved sidan av. b ) Ved å hoppe i det og jobbe lange dager den fyrste tida for å få ting til å gå rundt. 1 Lenke til kommentar
OPL Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Jeg må nok prøve å "nettverke" litt på privaten for å skaffe meg noen mulige kunder- Vi tilbyr akkurat det samme som jeg har tenkt å drive mitt foretak på i det firma jeg jobber i nå. Men hvis jeg driver for meg selv så kan jeg tilby det kjappere og billigere, jeg må bare prøve å selge meg litt i det skjulte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå