Gå til innhold

Hvorfor blir mobbing i politikken akseptert?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter det jeg husker fra barneskolen er mobbing å plage noen gjentatte ganger. Mener du at man kun skal kunne argumentere mot politikere en gang per mening eller noe i den dur? Jeg synes da det er helt naturlig at politiske utspill skal debatteres?

Med tanke på din tidligere post, så går jeg utifra at du snakker for Fremskrittspartiet og da har jeg bare en ting å si; slutt å ta offerrollen! Det er lett å synes synd på seg selv, men tenk på at folk fra større partier også kan såres. Du kan ikke nekte for at FrPere har kommet med veldig drøye utsagn, for ikke å snakke om alle hersketeknikkene i debatter!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Kor er eigentlig kampanjene mot mobbing i generell samanheng blitt av? Det virker nesten som at det er greitt i dagens samfunn at folk er stygge mot kvarandre, så lenge det er ordlig (med enkelte unntak kanskje, slik som rasistiske, trusler, diskriminerende uttalelser osv.). Einaste som tok det litt på alvor var Bondevik.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Om mobbing hadde vert uakseptabelt hadde vi hatt mye mer ærlighet i politikken. Politikere hadde turt å stå for de meningene de hadde.

Spør Erna Solbergs storesøster. Hun bruker ord om sin lillesøster jeg ikke vil bruke her. Det gjør nok Solberg sterkere.

Og det ordet Solbergs storesøster bruker om sin lillesøster er bare bagateller i mot det Solberg må vente som statsminister:

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=57

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=710

Hun har jo sagt at Stoltenberg var en dårlig leder etter 22.07.2011.

Nå får hun vise om hun fortjener tilnavnet jern Erna.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Dette er et interessant tema. Forestill deg en arbeidsplass hvor kolleger snakker til hverandre som politikere gjør. Det hadde ikke vært et trivelig sted, det er sikkert. Men politikere er jo kolleger, hvordan holder de ut på Stortinget? Vel, nå skal du høre en liten hemmelighet: Det er bare når mikrofonen er skrudd på at de er sånn. Ellers er de verdens beste kolleger. De mobber og er drittsekker til ære for oss, altså.

Ikke bare er mobbing akseptert i politikken, et annet fenomen som er fullstendig uakseptabelt ellers i samfunnet, er nærmest blitt definisjonen på politikk: Løgn.

Forestill deg et firma som i forkant av kontraktsinngåelse lyver slik politikere lyver i forkant av valg. Så når kontrakten er underskrevet brytes kontrakten punkt for punkt. Det begrunnes med "nei, det var ikke slik vi mente det", og "forutsetningene er endret", og alt annet svada politikere forsvarer sine løftebrudd med. Tror du ikke kontrakten ville blitt opphevet ganske raskt, og firmaet saksøkt? Ingen ville inngått avtale med dette firmaet igjen, og det ville gått konkurs.

Det mangler noe i våre demokratiske spilleregler som gir velgerne en reell mulighet til å oppheve valgresultater.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...