Gå til innhold

GF3 Ti200 eller GF4 MX?

hallgeirl

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et Voodoo5 5500 64mb grafikkkort, og en AMD Athlon T-Bird 1133 CPU.

Jeg har tenkt å kjøpe meg nytt grafikk kort, men jeg

vet ikke om jeg skal vente på det nye Geforce4 MX kortet eller Daytona Geforce3 Ti200 fra Topline.

GF4 kortet er jo billigere, men på hardware.no leste jeg at GF4 kortet mangler Vertex shadere, så jeg har noen spørsmål:

1: HVA er Vertex Shadere?

2: Det at GF4 mangler det, har det noe å si noe på ytelsen på de fleste spill, som Quake3 eller Return to castle Wolfenstein?

-ZiggWarth-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal det stå på $ så er GF3 ditt definitive valg. (få spill kan utnytte noe av GF4 enda)

Er du en bortskjemt drittunge som får velge og vrake i skjermkort ville vel GF4 ikke vært et dumt valg. Da har du sikra deg flott grafikk ne god stund fremover.

(Beklager det med "bortskjemt drittunge" ,men kjenner noen sånne som får ALT)

nuff said

Lenke til kommentar

Anders Leipsland, jeg merka det på den tunge måten! Dem brukte **** meg 2 uker på og sende meg det kortet, og dem svarte aldri på mail eller noe!

IKKE bruk Topline folkens!

Sendte også mail til Hardware.no og sa dem måtte ta litt annsvar for at dem annbefalte en så dårlig leverandør!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Ati sitt nye kort 9700 ruler, men støtter ikke Win 95/98.

Bruker du 2000 eller xp, bør du vente på dette kortet.

Har du ikke tenkt å bruke så mye penger gir Radeon 8500 LE/retail mye for pengene. Bedre enn GeF3ti200 er det også. LE versjonen får du til 1000kr. Det er nok det kortet du burde kjøpe........

Les og lær....

http://www.tomshardware.com/graphic/01q4/0.../radeon-01.html

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: DFLW på 2002-07-29 17:46 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: DFLW på 2002-07-29 17:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-29 17:40, DFLW skrev:

Ati sitt nye kort 9700 ruler, men støtter ikke Win 95/98.

Brukker du 2000 eller xp, bør du vente på dette kortet.

Har du ikke tenkt å bruke så mye penger gir Radeon 8500 LE/retail mye for pengene. Bedre enn GeF3ti200 er det også. LE versjonen får du til 1000kr. Det er nok det kortet du burde kjøpe........

Les og lær....

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: DFLW på 2002-07-29 17:46 ]</font>

ja, du får enda mer for pengene hvis du overklokker eller flasher kortet :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-02-15 12:30, Danny skrev:

mx`en er dritt!en fyr fra id sier at doom3 kommer til å gå dårlig på gf4mx så kjøp deg heller gf3ti2000 eller radeon8500

den "fyren" var vel John Carmack? hehe

men Doom3 er ikke alt da, fins mange spill som fungerer utmerket på GF4MX, men likevel ville jeg ikke ha satset på GF4MX uansett for man blir ganske hemmet i fremtidige spill. GF3Ti vil vare lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...