Ursidae Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Hvor kan jeg finne hvem som eier en bil hvis jeg har registreringsnummer? Endret 11. mars 2020 av Øystein Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Ved å sende REGNR registreringsnummer på SMS til 2282 vil du etter kort tid kunne få opplysninger om alle personbiler. Eksempel: REGNR AJ29347 - og sendes til 2282. Prisen for tjenesten er tre kroner per mottatte melding. Tjenesten fungerer ikke over internett, bare over SMS. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Irriterer meg at det ikke finnes en tjeneste for dette på nettet. Jeg har jobbtelefon og er sperret for innholdstjenester. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Du kan også ringe Politiet, ikke at jeg anbefaler det når en heller kan sende en SMS. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Tipper de har gjort det til en betal-tjeneste for å hindre at folk misbruker det. Jeg setter pris på dette, av personvernshensyn. En gratisløsning er å gå inn på www.vegvesen.no og taste registreringsnummer. Da finner du masse opplysninger om bilen, som merke, modell, årsmodell, når den er registrert, frist for EU-kontroll, tillatt vekt osv... Dette gjør du gratis i nettleseren. Du får masse informasjon, men ikke eierens navn. Endret 11. september 2013 av Mannen med ljåen 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Irriterer meg at det ikke finnes en tjeneste for dette på nettet. Jeg har jobbtelefon og er sperret for innholdstjenester. Skulle tro dette var en tjeneste som var nyttig i mange yrker. Det er i mitt i alle fall. 1 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Eksempel: REGNR AJ29347 Du trenger ikke skrive inn "REGNR". Det holder å sende "AJ29347" til 2282. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Irriterer meg at det ikke finnes en tjeneste for dette på nettet. Jeg har jobbtelefon og er sperret for innholdstjenester. Send til 00002282 Edit: glem det, det går jo selvsagt ikke. Endret 11. september 2013 av Merko. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Skal jammen meg prøve fordet... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Det går på de fleste telefoner som har sperret for slike nummere, men tror ikke det går om leverandøren har sperret det.. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Årsaken til at det ikke er en nettjeneste er alle gnomene som hadde benyttet tjenesten til å skaffe seg hele Autosys for privat bruk. 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 En gratisløsning er å gå inn på www.vegvesen.no og taste registreringsnummer. Da finner du masse opplysninger om bilen, som merke, modell, årsmodell, når den er registrert, frist for EU-kontroll, tillatt vekt osv... Dette gjør du gratis i nettleseren. Du får masse informasjon, men ikke eierens navn. Et lite moment jeg kan legge til, er at det står "avregistrert siden xx.xx.xxxx " på kjøretøy hos www.statensvegvesen, selv om aktuell bil er hugget. Oppdaget det nylig etter å ha forundret meg over at den lokale hugger'n såvidt jeg kunne "ikke hadde" innmeldt vrakmelding på en bil jeg leverte for et år siden. (pengene fikk jeg cash av vedkommende når han tok den med seg) Var først når jeg kom på å sende SMS til 2282 at det fremkom i klartekst "vraket" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå