heidisl Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Hei. Jeg skal ha et debattinnlegg på skolen om noen uker, og jeg trenger hjelp til hva jeg kan skrive om. Jeg går i 8 så det må ikke være noe vanskelig stoff. Noen som har tips til hva jeg kan skrive om? og noen som har tips til argumenter jeg kan ha med? Lenke til kommentar
elghunk Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Det hadde vært lettere hvis du hadde hatt et tema du hadde bestemt deg for. Jeg har vært lærer tidligere, men det var veldig kjedelig å høre på slike innlegg. Få elever legger fram noe de virkelig er interessert i, eller makter å skape interesse i klassen for det de snakker om. Jeg synes det er lurt å kretse rundt moralske problemstillinger. Dette kan alle gjøre uten at det krever så mye kunnskap om et emne. Er det ikke noe du synes er feil eller urettferdig i samfunnet som du kan ta utgangspunkt i? Endret 11. september 2013 av elghunk Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Ta noe du liker å gjøre, og skriv om noe innen det. Det er UTROLIG kjedelig og vanskelig å skrive om noe du knapt interesserer deg om. Det bør helst ikke være et lite tema, for da får du lite å skrive om.. Når vi først snakker om stiler, ønsker jeg å dumpe inn min mening om stiloppgaver: De er lagd alt for lange. Jeg mener, selv har jeg fått oppgave om å skrive et kåseri på 3 sider - mens 90% av kåserieksemplene vi har fått hørt er på maks 2 sider - for det meste på 1 side. Men ja. Tilbake på tema. Velg noe du liker å snakke om! Nærmest noe du brenner for Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå