Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

debattinnlegg

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal ha et debattinnlegg på skolen om noen uker, og jeg trenger hjelp til hva jeg kan skrive om. Jeg går i 8 så det må ikke være noe vanskelig stoff. Noen som har tips til hva jeg kan skrive om? og noen som har tips til argumenter jeg kan ha med? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært lettere hvis du hadde hatt et tema du hadde bestemt deg for. Jeg har vært lærer tidligere, men det var veldig kjedelig å høre på slike innlegg. Få elever legger fram noe de virkelig er interessert i, eller makter å skape interesse i klassen for det de snakker om.

Jeg synes det er lurt å kretse rundt moralske problemstillinger. Dette kan alle gjøre uten at det krever så mye kunnskap om et emne. Er det ikke noe du synes er feil eller urettferdig i samfunnet som du kan ta utgangspunkt i?

Endret av elghunk
Lenke til kommentar

Ta noe du liker å gjøre, og skriv om noe innen det. Det er UTROLIG kjedelig og vanskelig å skrive om noe du knapt interesserer deg om. Det bør helst ikke være et lite tema, for da får du lite å skrive om..

Når vi først snakker om stiler, ønsker jeg å dumpe inn min mening om stiloppgaver: De er lagd alt for lange. Jeg mener, selv har jeg fått oppgave om å skrive et kåseri på 3 sider - mens 90% av kåserieksemplene vi har fått hørt er på maks 2 sider - for det meste på 1 side.

Men ja. Tilbake på tema. Velg noe du liker å snakke om! Nærmest noe du brenner for :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...