тurbonєℓℓo Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Hvordan gjør partiene det når de går inn i forhandlinger. Hvordan blir det organisert, og hvordan vekter man de ulike tingene? Hvor mange er med på å forhandle? Lenke til kommentar
( ) Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Gode spørsmål - still dem i efterkant. Jeg tror nemlig at omtrent bare hvordan de vil møtes er noenlunde klart, og den logiske metoden vil være at partiene har egne morgenmøter mellom sine forhandlere og sentralstyrer, derefter har man forhandlingsmøte hvor man fortsetter uthamringen av de felles standpunkt, og så har man et kort rapporteringsmøte med sentralstyret igjen, før man neste dag kjører samme oppsettet en gang til. (Efter rapporteringsmøtet har evt sentralstyret en diskusjon seg imellom for evt endringer i instruksjon om morgenen.) Addendum: Jeg skriver "sentralstyret" ovenfor: Det kan være mere sannsynlig at det er den parlamentariske gruppen (altså stortingsrepresentantene for det enkelte parti), eller den sentrale partiledelsen. Endret 11. september 2013 av akroev 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Jeg foretok et kjapt søk på ordet "hestehandel", og da kom det mange aktuelle treff .. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Det varrierer, er dem enige er det få representanter, veldig vanlig med sentralstyre. Hestehandel kan til tider være relevant Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 er det liksom meningen at dem skal forhandle om alle sakene nå? hva er da vitsen i å ha regjeringen i 4 år dersom dem liksom skal få forhandlingene unnagjort noe noen uker Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 er det liksom meningen at dem skal forhandle om alle sakene nå? hva er da vitsen i å ha regjeringen i 4 år dersom dem liksom skal få forhandlingene unnagjort noe noen uker Ting dukker aldri opp underveis, aldri er det liksom meningen at dem skal forhandle om alle sakene nå? hva er da vitsen i å ha regjeringen i 4 år dersom dem liksom skal få forhandlingene unnagjort noe noen uker Ting dukker aldri opp underveis, aldri Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Jeg tror KRF og V kommer til å stemme i mot en regjering med FRP og istedet stemme for en ren AP mindretallsregjering. Endret 12. september 2013 av medlem-304477 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå