Cthulhu Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 Innfører nytt navnregime for skjermkortene.? Det er slutt på «Radeon HD» fra AMD Lenke til kommentar
Populært innlegg L4r5 Skrevet 11. september 2013 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 HD-bokstavene var strengt tatt unødvendige. Ikke noe å bry seg om. Da jeg så overskriften trodde jeg med en gang at de skulle bytte ut "Radeon" med noe annet. Det hadde vært verre. 11 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 navn på grafikkort er så vanskelige, de burde heller gjøre det enkelt som for eks Radeon Nr 1, Nr 2 osv. Det høres kanskje ikke like sexy ut men FØKK THAT BITCH det viktigste er kortet, ikke et forknullet navn 2 Lenke til kommentar
Thorbear Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 Fjerning av HD kan jeg si meg enig i, men hvordan "R9 280 X" skal være lettere å skjønne enn "2980 X" ser jeg ikke helt enda. 4 Lenke til kommentar
C64C Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 Jeg er forvirret allerede. Synes 7870, 7970 osv. var greit å forholde seg til. Men det er vel snakk om tilvenning. 1 Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 navn på grafikkort er så vanskelige, de burde heller gjøre det enkelt som for eks Radeon Nr 1, Nr 2 osv. Det høres kanskje ikke like sexy ut men FØKK THAT BITCH det viktigste er kortet, ikke et forknullet navn Det er jo praktisk når første siffer er generasjonen da. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 Radeon 2013 A, B, C osv hadde vært langt enklere. Høyere bokstav = bedre kort. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 Radeon 2013 A, B, C osv hadde vært langt enklere. Høyere bokstav = bedre kort. Hardware kan jo gå i bresjen for noe sånt. Man må jo ikke ha produsentens velsignelse for å ha en parallell døping av kortene. Så slår man opp i en tabell for hvilke kort betegnelsen gjelder, og i artiklene så skriver man HW sin navnetolkning i parantes ved siden av produsentens. elns Lenke til kommentar
Eponyx Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 Et eksempel på hva neste ATIs grafikkort kan bli hetende er «Radeon R9 280 X». Radeon blir da selve varemerket... Skulle det ikke her ha vert Et eksempel på hva neste AMDs grafikkort kan bli hetende er «Radeon R9 280 X». Radeon blir da selve varemerket... Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 Nja, hadde jo blitt vandt til den siste navnekonvensjonen til AMD, men samtidig ser jeg litt på logikken også, når de har gått rundt på tallene - for ca 10-12 år tilbake hadde jeg et 8500-LE skjermkort. Tror neppe det hadde passet inn i en Radeon 8000-serie nå. De burde heller bytte til en navnekonvensjon som er mye lettere å forstå, hvor det ikke er nødvendig med en tabell eller lignende. Lenke til kommentar
ArlionMajere Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 (endret) navn på grafikkort er så vanskelige, de burde heller gjøre det enkelt som for eks Radeon Nr 1, Nr 2 osv. Det høres kanskje ikke like sexy ut men FØKK THAT BITCH det viktigste er kortet, ikke et forknullet navn Det viktige for amd er å tjene penger, ergo disse idiotisk navna, men det selger, så er homo s. sin egen skyld ;-) det er det samme som med 9.90 i stedet for 10kr Endret 11. september 2013 av ArlionMajere Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 Hardware kan jo gå i bresjen for noe sånt. Man må jo ikke ha produsentens velsignelse for å ha en parallell døping av kortene. Så slår man opp i en tabell for hvilke kort betegnelsen gjelder, og i artiklene så skriver man HW sin navnetolkning i parantes ved siden av produsentens. elns Å du mener som når den gangen HW-nettverket konsekvent nektet å skrive iPhone og iPod og iMac, men absolutt skulle skrive Iphone, Ipod og Imac? Tull. Kall kortene det de heter, men jeg er enig i at den nye navningen ikke var noe bedre enn den gamle 1 Lenke til kommentar
genesis Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Nye kort på trappene?Rebranding av gamle kort? Endret 9. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 (endret) jeg mener at det ikke skal være nødvendig, om jeg var kortutvikler hadde det vært noe slikt: SonicDragon 1-2-3-4-5 osv Om en gjør det på denne måten, slepper en å gå på den fella der man tror at kort nummer 2 er sterkere en 1 pga et høyere tall, men slik er det ikke alltids, noe det burde være. Fordi ikke alle mennesker her er nerder. Og det er ikke gøyt å oppleve at logisk tankegang svikter på noe så simpelt Endret 11. september 2013 av SonicDragon 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 Skjønner ikke helt meninga med bokstaven til slutt, den virker noe overflødig. Forøvrig enig med de som vil ha inn dato, f.eks. "13-R-90" burde holde (år-kortserie-utgave). Desverre blir vel som regel logisk navngivning litt lite fancy for markedsavdelingen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 ... Og det er ikke gøyt å oppleve at logisk tankegang svikter på noe så simpelt Logikk passer dårlig i flere markedsføringsavdelinger, det er viktigere at folk kjøper enn at de forstår. Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Logikk passer dårlig i flere markedsføringsavdelinger, det er viktigere at folk kjøper enn at de forstår. .........tviler kukelig mye på at et selskap går konkurs eller tjener farlig lite pga nummer/bokstaver. hadde de sugd på kundeservice, kvalitet, teknologi og slikt da skjønner jeg Endret 11. september 2013 av SonicDragon 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 .........tviler kukelig mye på at et selskap går konkurs eller tjener farlig lite pga nummer/bokstaver. hadde de sugd på kundeservice, kvalitet, teknologi og slikt da skjønner jeg Tja... jeg tror f.eks. markedsføringsfolka hos Apple ville protestert kraftig om ingeniørene ville kalle neste telefon for noe annet enn "iPhone 6". Bokstaver og tall har nok en del og si for salget vil jeg tro. Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 Hmm ja hvorfor ikke, alltid greit med litt forandring. Håper de neste kortene deres blir kvassere enn hva de har hatt de siste årene da, må ha nytt skjermkort igjen snart. Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 jeg tror kanskje at grunnen til de rare navna på kortene er for å gjøre det mer futuristisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå