KatrinaS Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Allright, jeg håper jo såklart du har rett. Det er egne .dat-filer for pc-konfigurasjoner. Det er så og si det samme spillet, så de har laget dem begge samtidlig. Deriblant dx11 er bevist at skal være med. Hvis du ser på bildene i manualen som R* ga ut, kan du tydelig se at det ikke er fra konsollversjonen. Lenger draw distance, klarere bilde, visse "forbedringer du får med pc osv". Samt at de er tatt fra en mye høyere oppløsning, for så å bli nedskalert. Dette gir bedre bildekvalitet. Hadde dette vært fra en konsoll, ville de ikke fått samme oppløsning om de gjorde det samme, og man ville da sett det tydelig. Det er som om de annonserer PC-versjonen veldig diskrè. Edit: Dette har jeg og mange andre diskutert heftig på gtaforums. Jeg kan kanskje ikke være den beste til å forklare, men det er nok sant det jeg sier Endret 20. september 2013 av BananLaks Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Håper det blir bedre på PC enn forgjengeren. Jeg har GTA IV gjennom Steam, og måten karakteren responderer på tastetrykk er helt forjævelig. Føles helt fjernt. Spesielt i forbindelse med sprinting virker bevegelsene håpløst klomsete og utdaterte. 2 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Håper det blir bedre på PC enn forgjengeren. Jeg har GTA IV gjennom Steam, og måten karakteren responderer på tastetrykk er helt forjævelig. Føles helt fjernt. Spesielt i forbindelse med sprinting virker bevegelsene håpløst klomsete og utdaterte. Det blir så klart bedre da det er utviklet side by side og ikke er en jævla port. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 En fin demonstrasjon av hvorfor vi vil ha spillet på PC: 2 Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Har prøvd det litt på PS3, når man kjører fort med bil blir alle linjer på bygninger og gjenstander bare en stor grøt av aliasing, samt lav fps. Endret 20. september 2013 av chairgame Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 Har prøvd det litt på PS3, når man kjører fort med bil blir alle linjer på bygninger og gjenstander bare en stor grøt av aliasing, samt lav fps. Tja.. Jeg spiller på en PS3 med 12 gig flash minne, det er faktisk ikke så ille med lav FPS der.. Er kun på enkelte plasser hvor det skjer veldig masse samtidig. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 En fin demonstrasjon av hvorfor vi vil ha spillet på PC: Er det så vanskelig å plugge en PC til TV-en ved hjelp av en HDMI-kabel? Da kan man fremdeles spille fra sofaen. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Er det så vanskelig å plugge en PC til TV-en ved hjelp av en HDMI-kabel? Da kan man fremdeles spille fra sofaen. Det er jævlig vanskelig. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Det er egne .dat-filer for pc-konfigurasjoner. Det er så og si det samme spillet, så de har laget dem begge samtidlig. Deriblant dx11 er bevist at skal være med. Hvis du ser på bildene i manualen som R* ga ut, kan du tydelig se at det ikke er fra konsollversjonen. Lenger draw distance, klarere bilde, visse "forbedringer du får med pc osv". Samt at de er tatt fra en mye høyere oppløsning, for så å bli nedskalert. Dette gir bedre bildekvalitet. Hadde dette vært fra en konsoll, ville de ikke fått samme oppløsning om de gjorde det samme, og man ville da sett det tydelig. Det er som om de annonserer PC-versjonen veldig diskrè. Edit: Dette har jeg og mange andre diskutert heftig på gtaforums. Jeg kan kanskje ikke være den beste til å forklare, men det er nok sant det jeg sier Nå er jo dette vanlig med alle spill, tilogmed konsolleksklusiver som The Last of Us, Halo osv. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Dette er sikkert å banne i kjerka men jeg må si Rockstar har en usedvanlige kyniske markeds strategi, såpass at jeg håper Watch Dogs blir så bra at jeg/vi ikke vil trenge å komme krypende for en fullpris PC versjon når de måtte finne det for godt å gi ut dette. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 (endret) Dette er sikkert å banne i kjerka men jeg må si Rockstar har en usedvanlige kyniske markeds strategi, såpass at jeg håper Watch Dogs blir så bra at jeg/vi ikke vil trenge å komme krypende for en fullpris PC versjon når de måtte finne det for godt å gi ut dette. GTA er en godt etablert serie, så Watch Dogs vil nok selge langt færre spill. Ubisoft skal ha som mål å selge minst 6 millioner kopier fordelt mellom Xbox 360, Xbox One, Wii U, PC, PS3 og PS4. Dessuten skjønner jeg tanken bak å melke konsollmarkedet mett før man kjører på med en PC-lansering. De er antageligvis redde for at konsolleiere skal droppe denne utgaven til fordel for en piratkopiert PC-kopi. Man kan selvfølgelig piratkopiere spill på konsoller, men det er åpenbart mye enklere på PC. Endret 22. september 2013 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 GTA er en godt etablert serie, så Watch Dogs vil nok selge langt færre spill. Ubisoft skal ha som mål å selge minst 6 millioner kopier fordelt mellom Xbox 360, Xbox One, Wii U, PC, PS3 og PS4. Dessuten skjønner jeg tanken bak å melke konsollmarkedet mett før man kjører på med en PC-lansering. De er antageligvis redde for at konsolleiere skal droppe denne utgaven til fordel for en piratkopiert PC-kopi. Man kan selvfølgelig piratkopiere spill på konsoller, men det er åpenbart mye enklere på PC. Dette at de er redd for at piratkopiering skal gjøre at det gastronomiske overskuddet deres muligens blir noen prosent mindre enn hva det potensielt kunna ha blitt syntes jeg ikke vi burde se på som greit. Griske og gammeldagse Rockstar er vel den siste store utviklern som enda ikke har skjønt seg på Steam og de økonomiske endringene i PC markedet dette har først med seg. Etter GTA 4 er det jo tydelig at de mangler kompentanse på dette feltet, men å kalle alle andre enn casual konsollgamere som pirater for å dekke over dette er patetisk. De har mye å lære av spillutviklere som for eks CD Project RED både teknisk og strategisk. 4 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 22. september 2013 Forfatter Del Skrevet 22. september 2013 PC version: http://www.alivegamezone.com/video-games/gta-v-pc-port-already-in-beta-testing-screenshots-leaked-plus-gameseek-unveiled-the-release-date/ kan jo være fake tho men ser ganske greit ut "[Update: Since we got no reply from the anonymous user who claims himself to be tester from Rockstar Games, we've came to a conclusion that he'd done a "mock up" to make it appear like the game running on a PC. And, we aren't sure about the website GameSeek on whether they had provided us with the right or wrong information. We just shared what we've come across the internet. No personal intention or promotion has been done true to our knowledge.]" Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 22. september 2013 Forfatter Del Skrevet 22. september 2013 (endret) Dette er sikkert å banne i kjerka men jeg må si Rockstar har en usedvanlige kyniske markeds strategi, såpass at jeg håper Watch Dogs blir så bra at jeg/vi ikke vil trenge å komme krypende for en fullpris PC versjon når de måtte finne det for godt å gi ut dette. Så gameplay video av Watch dogs. Jeg ble ikke så sinnsykt inponert. Synes hele spillet så ekstremt stress ut... Foreksempel når de skulle vei å fylle på igjen med ammo i en våpenbutikk, etter han hadde gjort noen småkriminelle greier... Så ble han gjentkjent av mannen bak disken etter at hodet hannes kom opp på den lokale nyhetskanalen. Da var det bare å legge på spring fra butikken... Likte heller ikke det at man blir hacket selv hele tiden, og enten må stikke av fra noen som prøver å hacke deg, eller hacke andre.... Det hele minte meg om en ekstra stressende utgave av GTA 4 .... Jeg skal nok sikkert ha spillet etter hvert, men det er ikke noe jeg kommer til å stresse med, tror ikke det kommer til å treffe meg helt... For all del, det er sikkert et kult spill - med mye tøft du kan gjøre - og veldig my nytt. Men jeg frykter at det blir soppas stressende, at det dreper den største spillegleden. Endret 23. september 2013 av Skipstrixxy Lenke til kommentar
Keymaster.Po Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 CEO av R* sa at de ønsket at vi skulle spille Grand Theft Auto Online i mange år fremover. Så ønsker de selvsagt å ha spillet til alle plattformer som det er mulig å få den på. De skal vel selge extra DLC igjennom Grand Theft Auto Online i flere år. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Så gameplay video av Watch dogs. Jeg ble ikke så sinnsykt inponert. Synes hele spillet så ekstremt stress ut... Foreksempel når de skulle vei å fylle på igjen med ammo i en våpenbutikk, etter han hadde gjort noen småkriminelle greier... Så ble han gjentkjent av mannen bak disken etter at hodet hannes kom opp på den lokale nyhetskanalen. Da var det bare å legge på spring fra butikken... Likte heller ikke det at man blir hacket selv hele tiden, og enten må stikke av fra noen som prøver å hacke deg, eller hacke andre.... Det hele minte meg om en ekstra stressende utgave av GTA 4 .... Jeg skal nok sikkert ha spillet etter hvert, men det er ikke noe jeg kommer til å stresse med, tror ikke det kommer til å treffe meg helt... For all del, det er sikkert et kult spill - med mye tøft du kan gjøre - og veldig my nytt. Men jeg frykter at det blir soppas stressende, at det dreper den største spillegleden. Du blir nok ikke "oppdaget" så ofte. Og du kan skru av muligheten for andre spillere å komme inn i ditt spill. Så ikke stress Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Jeg var i begynnelsen veldig entusiastisk for en utgivelse på PC av GTA V, men har moderert meg litt etter en ny runde GTA IV som jeg virkelig håper ikke er en pekepinn. Resultatet vil da bli horribel minne-allokering med konsekvens at man har sinnsykt med popinns/outs, biler som forsvinner bare man snur seg rundt etc. Sleng på teksturer fra helvette og utrolig dårlig optimalisering, og man har et makkverk som ikke fungerer som annet enn atter en påminnelse om at PC kun er en ettertanke for noen kroner. Skal sies at det kreves en del arbeid for å fikse spesielt første punkt, minnehåndtering, noe jeg har vanskelig for å se at R* er interessert i hvis konsollene drar inn mer enn nok penger for de. Slenger du på toppen der igjen at R* fortsatt henger igjen i middelalderen hva angår pirater, klarer jeg ikke se realistisk på at R* vil spytte store summer inn for en total rewrite av motoren for skikkelig minnehåndtering et.al. Vil definitivt teste GTA V når det endelig kommer på PC, men forbeholder meg retten til "i told you so". Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Max Payne 3 fungerte vel ganske bra på PC? Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 23. september 2013 Forfatter Del Skrevet 23. september 2013 Jeg var i begynnelsen veldig entusiastisk for en utgivelse på PC av GTA V, men har moderert meg litt etter en ny runde GTA IV som jeg virkelig håper ikke er en pekepinn. Resultatet vil da bli horribel minne-allokering med konsekvens at man har sinnsykt med popinns/outs, biler som forsvinner bare man snur seg rundt etc. Sleng på teksturer fra helvette og utrolig dårlig optimalisering, og man har et makkverk som ikke fungerer som annet enn atter en påminnelse om at PC kun er en ettertanke for noen kroner. Skal sies at det kreves en del arbeid for å fikse spesielt første punkt, minnehåndtering, noe jeg har vanskelig for å se at R* er interessert i hvis konsollene drar inn mer enn nok penger for de. Slenger du på toppen der igjen at R* fortsatt henger igjen i middelalderen hva angår pirater, klarer jeg ikke se realistisk på at R* vil spytte store summer inn for en total rewrite av motoren for skikkelig minnehåndtering et.al. Vil definitivt teste GTA V når det endelig kommer på PC, men forbeholder meg retten til "i told you so". Jeg håper virkelig ikke dette er/blir tilfellet. Men ja, GTA IV var et katastrofalt eksempel på PC (hverftal for min del). Jeg opplevde det samme som veldig mange andre, teksturer som forsvant helt, treige bevegelser og elendig oppløsning. Kunne ikke stille på dette. Om dem skal gi ut GTA V på pc, må dem gjøre en bedre jobb, hvist ikke kommer det til å bli katastrofalt. Men satser virkelig på at dette ikke skjer, og at dem gjennomgår kodingene på nytt. Samtidig kunne det ha vært en idè om R* hadde tatt en telefon til gutta i Steam. Tror fremdeles steam gjør det langt værre å kopiere spill, enn andre systemer. Ser mange bruker argumentet om at PC spill er så mye lettere å kopiere,. Ja det er det helt sikkert, men synes fremdeles det er et tynt argument Max Payne 3 fungerte vel ganske bra på PC? Ja, MP3 gikk helt fint, hvertfal hos meg Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Ja, MP3 gikk helt fint, hvertfal hos meg Klarte de å lage en bra PC-port av Max Payne 3, klarer de det også med GTA V. Ellers begynner jeg å lure på hva Rockstar driver med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå