lilfire Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 ja trenger litt hjelp jeg.. har lyst til lære meg php for det blir jo så mye bedere men kan ikke driten om det og skjønner det ikke hva trenger jeg for å lage det? hvordan lager jeg det? hvordan fungere det? på forhånd takk. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hva med å sjekke php-FAQ først? Latsekk... :-? Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 gå inn på http://php.senteret.net (kommer en liten oppgradering med tiden for folk som ikke vet hva php er, må bare få tid til det) Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 hmm ja nå er jeg litt i gang..ehh jeg har klart å få det til å fungere bare det at når jeg trykker på linken i "menyen" kommer det under og ikke til høyere for menyen som jeg vil at det skal...jeg har brukkt koden <a href="index.php?side=1">Her åpnes side1</a> <a href="index.php?side=2">Her åpnes side2</a> <a href="index.php?side=3">Her åpnes side3</a> <?php switch ($side) { case '1': include ("1.htm"); break; case ' 2': include ("2.htm"); break; case ' 3': include ("3.htm"); break; default: include ("error.htm"); break; hva ¨må jeg gjøre for at menyen skal ligge på venstere side og "siden" til høyere? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 du må jo selvfølgelig bruke html og css for å få til det, plasseringen av ting på en webside har null med php å gjøre... Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
jrz Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Øhm... Magikern svarte på spørsmålet ditt da.. Kan du ikke html/css ? Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 sorry magigern så seriøst ikke innlegge ditt. om jeg ikke kan css/html kan litt baci html ikke no css men u sier det ikke har no med php, neivel...men jeg kan ikke såpass html at jeg vet hvordan jeg får siden jeg linker til på høyere side av php indexen, blir bare feil..... kan en ikke bare gi meg koden a mye lettere, så kannkje jeg skjønner no mer...... Lenke til kommentar
Scoopex Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Det finnes hundre vis av software som hjelper deg med webdesign! skaff deg et program for oppbygging av siden også lærer du deg PHP , Java ect. For litt ekstra små stæsj PHP er bare extra stuff til HTML osv..! Lenke til kommentar
magikern Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 <div class="menu"> <a href="index.php?side=1">Her åpnes side1</a> <a href="index.php?side=2">Her åpnes side2</a> <a href="index.php?side=3">Her åpnes side3</a> </div> <div class="content"> <?php switch ($side) { case '1': include ("1.htm"); break; case ' 2': include ("2.htm"); break; case ' 3': include ("3.htm"); break; default: include ("error.htm"); break; ?> </div> <--html og php css--> .menu { left: 1%; position: absolute; } .content { left: 20%; position: absolute; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå