Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes lyspære

warioman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1: 100W pærer er ulovlig på veg. 2: En viss risiko for at kabler eller reflektor ryker til pga høy varme med en 100W pære. 3: Biltema har iallfall tidligere hatt lyspærer som kan være utrolig skjeve, derved blir lysbildet helt feil.

Osram lager generelt høy kvalitet, og Nightbreakeren er noe med det bedre som er å få fatt på av "vanlige" lyspærer. De vil trolig gi et bedre lysbilde (spesielt om det er H4 det er snakk om), og lysmengden er vel stort sett maks av det en kan få ut av en lovlig lyspære. Løp og kjøp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

1: 100W pærer er ulovlig på veg. 2: En viss risiko for at kabler eller reflektor ryker til pga høy varme med en 100W pære. 3: Biltema har iallfall tidligere hatt lyspærer som kan være utrolig skjeve, derved blir lysbildet helt feil.

Osram lager generelt høy kvalitet, og Nightbreakeren er noe med det bedre som er å få fatt på av "vanlige" lyspærer. De vil trolig gi et bedre lysbilde (spesielt om det er H4 det er snakk om), og lysmengden er vel stort sett maks av det en kan få ut av en lovlig lyspære. Løp og kjøp.

Bruker H1, men dette var nyttig å vite, jeg skal annskaffe meg et par slike med en gang! :)

Lenke til kommentar

Kommer litt an på lyktene du skal sette de i, men har selv utrolig dårlig erfaring med holdbarhet på Biltema-pærene - ryker hver 2-3mnd hver gang jeg forsøker de. Nightbreaker holder ganske mye lengere og lyser minst like godt, ca 10-11 mnd de siste 2-3 gangene jeg har forsøkt de.

Dette er i en A6, som jo har ganske trange linse-lykter, så jeg regner med at det er varmen som tar knakken på de.

Lenke til kommentar

Kommer litt an på lyktene du skal sette de i, men har selv utrolig dårlig erfaring med holdbarhet på Biltema-pærene - ryker hver 2-3mnd hver gang jeg forsøker de. Nightbreaker holder ganske mye lengere og lyser minst like godt, ca 10-11 mnd de siste 2-3 gangene jeg har forsøkt de.

Dette er i en A6, som jo har ganske trange linse-lykter, så jeg regner med at det er varmen som tar knakken på de.

Mekonomen har et par pærer som skal være hakket kvassere enn Nightbraker, med navn Xenon Extreme. Får vel prøve et par av disse :p

Lenke til kommentar

Er de lovlige, da?

Jeg vil ha de beste pærene, innenfor loven. Jeg planla å kjøpe Night Breaker, etter at jeg har brukt opp de pærene jeg var dum nok til å kjøpe på Biltema.

Ja disse skal være 100% lovlige, siden de er på 55W i likhet med originalpærene. De skal visstnok være de beste man kan få på 55W, og hvis de er hakket kvassere, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe nightbreaker istedet :p

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Osram Night Breaker på flere biler, med varierende resultat.
H4 i en Sierra, fungerte bra. Litt bedre lys, godt lysbilde, lang levetid.

H3 I en Sierra, samme resultat som H4.
H1 i en Scorpio, fungerte også bra.
H1 (eller H7) i en Hyundai I30, fungerte bra, men kun ca. 1 mnd i slengen, det var ca. så lenge de varte. Det var også Nitght Breaker Plus, som skal vare lenger.

Som rene fjernlys har jeg ingen betenkeligheter med å bruke Night Breaker, men på nærlys KAN levetiden bli kort. Lysmengde, farge og lysbilde er bra.

"Biltema" pærer, uansett effekt holder jeg meg langt unna. Jeg har de siste par årene i jobbsammenheng avdekket et 20-talls tilfeller av dårlig lysbilde forårsaket av pæra. Samtlige av disse var kjøpt eller "antageligvis" kjøpt på Biltema. Det hjelper lite at de kommer godt ut i test med tanke på lysmengde når lyset ikke havner der det skal.

Endret av Leo_
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg lurer på om dette er en god handel:

Pair of H1 Philips X-treme Vision Car Headlight Bulbs.12v 55w.
Price:
US $37.97
Approximately NOK 233.92
Shipping:
FREE Standard Int'l Shipping | See details
International items may be subject to customs processing and additional charges.
Item location:
Tel Aviv, Israel
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...