warioman Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Var på biltema i går å kjøpte et par 100W blåpærer med xenonlook. Kom etterpå over en pære med navn Osram Nightbreaker, som er 55W men skal lyse dobbelt så godt som standard pærene. Tror dere Nightbreaker er bedre enn de 100W pærene jeg kjøpte på biltema? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 De 100W-pærene fører til umiddelbart kjøreforbud om du blir stanset. Sånt har INGENTING i en bil på vei å gjøre. 4 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) De 100W pærene kan dessuten ødelegge lykteglasset. Min erfaring er at xenonlook blåpærer dessuten gir dårlig lys. Jeg har gått over til Philips Vision +30%. Endret 11. september 2013 av mobile999 3 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 1: 100W pærer er ulovlig på veg. 2: En viss risiko for at kabler eller reflektor ryker til pga høy varme med en 100W pære. 3: Biltema har iallfall tidligere hatt lyspærer som kan være utrolig skjeve, derved blir lysbildet helt feil. Osram lager generelt høy kvalitet, og Nightbreakeren er noe med det bedre som er å få fatt på av "vanlige" lyspærer. De vil trolig gi et bedre lysbilde (spesielt om det er H4 det er snakk om), og lysmengden er vel stort sett maks av det en kan få ut av en lovlig lyspære. Løp og kjøp. 1 Lenke til kommentar
warioman Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 1: 100W pærer er ulovlig på veg. 2: En viss risiko for at kabler eller reflektor ryker til pga høy varme med en 100W pære. 3: Biltema har iallfall tidligere hatt lyspærer som kan være utrolig skjeve, derved blir lysbildet helt feil. Osram lager generelt høy kvalitet, og Nightbreakeren er noe med det bedre som er å få fatt på av "vanlige" lyspærer. De vil trolig gi et bedre lysbilde (spesielt om det er H4 det er snakk om), og lysmengden er vel stort sett maks av det en kan få ut av en lovlig lyspære. Løp og kjøp. Bruker H1, men dette var nyttig å vite, jeg skal annskaffe meg et par slike med en gang! Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Kommer litt an på lyktene du skal sette de i, men har selv utrolig dårlig erfaring med holdbarhet på Biltema-pærene - ryker hver 2-3mnd hver gang jeg forsøker de. Nightbreaker holder ganske mye lengere og lyser minst like godt, ca 10-11 mnd de siste 2-3 gangene jeg har forsøkt de. Dette er i en A6, som jo har ganske trange linse-lykter, så jeg regner med at det er varmen som tar knakken på de. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Kommer litt an på lyktene du skal sette de i, men har selv utrolig dårlig erfaring med holdbarhet på Biltema-pærene - ryker hver 2-3mnd hver gang jeg forsøker de. Nightbreaker holder ganske mye lengere og lyser minst like godt, ca 10-11 mnd de siste 2-3 gangene jeg har forsøkt de. Dette er i en A6, som jo har ganske trange linse-lykter, så jeg regner med at det er varmen som tar knakken på de. Mekonomen har et par pærer som skal være hakket kvassere enn Nightbraker, med navn Xenon Extreme. Får vel prøve et par av disse Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Er de lovlige, da? Jeg vil ha de beste pærene, innenfor loven. Jeg planla å kjøpe Night Breaker, etter at jeg har brukt opp de pærene jeg var dum nok til å kjøpe på Biltema. 1 Lenke til kommentar
warioman Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Er de lovlige, da? Jeg vil ha de beste pærene, innenfor loven. Jeg planla å kjøpe Night Breaker, etter at jeg har brukt opp de pærene jeg var dum nok til å kjøpe på Biltema. Ja disse skal være 100% lovlige, siden de er på 55W i likhet med originalpærene. De skal visstnok være de beste man kan få på 55W, og hvis de er hakket kvassere, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe nightbreaker istedet Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Jeg har brukt Osram Night Breaker på flere biler, med varierende resultat.H4 i en Sierra, fungerte bra. Litt bedre lys, godt lysbilde, lang levetid. H3 I en Sierra, samme resultat som H4.H1 i en Scorpio, fungerte også bra.H1 (eller H7) i en Hyundai I30, fungerte bra, men kun ca. 1 mnd i slengen, det var ca. så lenge de varte. Det var også Nitght Breaker Plus, som skal vare lenger.Som rene fjernlys har jeg ingen betenkeligheter med å bruke Night Breaker, men på nærlys KAN levetiden bli kort. Lysmengde, farge og lysbilde er bra."Biltema" pærer, uansett effekt holder jeg meg langt unna. Jeg har de siste par årene i jobbsammenheng avdekket et 20-talls tilfeller av dårlig lysbilde forårsaket av pæra. Samtlige av disse var kjøpt eller "antageligvis" kjøpt på Biltema. Det hjelper lite at de kommer godt ut i test med tanke på lysmengde når lyset ikke havner der det skal. Endret 11. september 2013 av Leo_ Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Jeg lurer på om dette er en god handel: Pair of H1 Philips X-treme Vision Car Headlight Bulbs.12v 55w.Price: US $37.97Approximately NOK 233.92 Shipping: FREE Standard Int'l Shipping | See details International items may be subject to customs processing and additional charges. Item location: Tel Aviv, Israel Ships to: Worldwide See exclusions http://www.ebay.com/itm/Pair-of-H1-Philips-X-treme-Vision-Car-Headlight-Bulbs-12v-55w-/270973722486?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f174adf76&vxp=mtr Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Det KAN være at den pakken blir pålagt mva og fortollingsgebyr. I så fall vil totalprisen havne på 412,40 kr. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 (endret) Om pakken ikke blir stoppet i tollen, er det ganske billig? Om den blir stoppet i tollen, er det normal pris over disk i Norge? Er det en god/brukbar handel uansett? Endret 13. januar 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Finner de ikke så veldig mange steder i Norge, men her er jo noe å gå etter: http://billigbilpleie.no/category/philips-xtrme-6320/ (Har aldri hørt om denne, men de var billigere enn annonsen du fant) http://www.bsbildeler.no/?pno=220557 (Stor aktør) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Førstnevnte er jo VESENTLIG billigere... Kanskje de sender fra utlandet, og tollen kommer i tillegg? Mye av teksten er jo på dansk. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Men om så er, at de sender fra utlandet - er vareverdien under 200 kr. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Jeg tok risken, og bestilte H7 og H1-pærer fra både England og Israel. Alt kom fram uten at trollvesenet blandet seg inn. Den ene pakken stoppet opp et par dager hos tollvesenet på Lørenskog, og pakken ble åpnet for kontroll. Men den kom fram intakt uten at det kostet meg noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå