Leo_ Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Bikkjebein (stabilisatorstagsledd) er lett å konstatere om bilen løftes på en 4-søyler så fjæringshøyden er i normalposisjon. Ellers er det helt vanlig at godt brukte støtdempere tar kveld om du bytter til kortere fjærer, dempere har en tendens til å like dårlig å få forandret arbeidsområdet. Uansett bør kortere og hardere fjærer jobbe sammen med kortere og hardere dempere for at bilen ikke alt for lett spretter ukontrollert med dertil dårligere kjøreegenskaper. 2 Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Bikkjebein (stabilisatorstagsledd) er lett å konstatere om bilen løftes på en 4-søyler så fjæringshøyden er i normalposisjon. Ellers er det helt vanlig at godt brukte støtdempere tar kveld om du bytter til kortere fjærer, dempere har en tendens til å like dårlig å få forandret arbeidsområdet. Uansett bør kortere og hardere fjærer jobbe sammen med kortere og hardere dempere for at bilen ikke alt for lett spretter ukontrollert med dertil dårligere kjøreegenskaper. Tusen takk for raske svar Får bedre hjelp her på forumet enn det jeg får fra verkstedet. De har tømt lommeboka mi uten å finne feilen. Skal sjekke 'bikkjebein' og stab foringer imorgen før jeg tar støtdemperne. Takk igjen Setter så stor pris på dette. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Det er slettes ikke merkelig om begge bakdemperne har røket kort tid etter senking. Slik senking er uansett idioti, du ødelegger fullstendig kjøreegenskapene til bilen ved å bytte til fjærer som har dårlig samspill med støtdemperne. 1 Lenke til kommentar
dbass Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Slik senking er uansett idioti, du ødelegger fullstendig kjøreegenskapene til bilen ved å bytte til fjærer som har dårlig samspill med støtdemperne. Det kan jeg skrive under. Selv med dekk til 1100 stk på en Opel Corsa B sitter den ikke like bra som dekk til 450 stk med originalunderstell. 1 Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 Det er slettes ikke merkelig om begge bakdemperne har røket kort tid etter senking. Slik senking er uansett idioti, du ødelegger fullstendig kjøreegenskapene til bilen ved å bytte til fjærer som har dårlig samspill med støtdemperne. Alle har egne meninger, om du mener at det er idioti så er det ditt problem. Blir mer smak og behag fra hver enkelt person. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Å bevisst gjøre bilens kjøreegenskaper dårligere enn standard er faktisk ikke lov en gang, og det er nettopp det som er gjort her.. Altså er det ikke snakk om smak og behag. Husk at jeg risikerer å møte din bil på veien.. Endret 17. september 2013 av Snylter Lenke til kommentar
dbass Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Husk at jeg risikerer å møte din bil på veien.. Jeg skal love deg at bilen min fulllastet sitter bedre på veien enn en Opel Vivaro kassebil som er tom. Og vice versa. FYI, det er ikke jeg som har senket min bil, og jeg ønsker nytt sett som forbedrer kjøreegenskapene enn det originale. Det er som regel ikke kjøreegenskapene til kjøretøyet det er problemer med, men føreren. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Interessant hvor personlig du tar det. Det er også et fett hvem som har gjort det, at det er folk som frivillig kjører rundt i noe sånt er direkte skremmende! Min kommentar var først og fremst rettet mot trådstarteren her, han som har skamsenket sin relativt nye og moderne bil.. Dumt han ikke hadde råd til Airmatic, for da kunne han gjort hele senkingen ved hjelp av data 1 Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Åssen kan du si at jeg har skamsenka den? Du har jo ikke sett bilen engang. For det første så kjører jeg veldig pent og rolig, spesielt med en sånn bil. Har ikke råd til å ettermontere Airmatic da jeg kjøpte bilen brukt og ikke fulgte med airmatic. Jeg har senket den tilsvarende Avantgarde versjonen. Endret 20. september 2013 av MercedesMotor Lenke til kommentar
dbass Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Husk at jeg risikerer å møte din bil på veien.. Interessant hvor personlig du tar det. Det er også et fett hvem som har gjort det, at det er folk som frivillig kjører rundt i noe sånt er direkte skremmende! Selvfølgelig tar jeg det personlig når du mener at risikoen for at du havner i ulykke med meg fremfor andre "originale" biler er høyere, kun på grunnlag av at jeg kjører en bil som er senket. Å bevisst gjøre bilens kjøreegenskaper dårligere enn standard er faktisk ikke lov en gang, og det er nettopp det som er gjort her.. Når vi snakker dårligere enn standarder, så vil jeg spørre deg noen spørsmål; Har du noen gang lest deg opp på standarden for bilen din når det gjelder de originale dekkene? Har du noen gang kjøpt "miljødekk"? Har du tenkt på forskjellen mellom gode og dårlige dekktyper? Du behøver ikke svare, bare tenk igjennom det. Vet det var OT, beklager. TS, har du mulighet til å få hjelp til å lokalisere dunkelyden? En unge i baksetet, fastteipet mobiltelefon på undersiden med video etc.? 1 Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Verkstedet fant ut feilen, det var bare stab stag foringer som har sprukket i filler. ^^, Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Selvfølgelig tar jeg det personlig når du mener at risikoen for at du havner i ulykke med meg fremfor andre "originale" biler er høyere, kun på grunnlag av at jeg kjører en bil som er senket. Når vi snakker dårligere enn standarder, så vil jeg spørre deg noen spørsmål; Har du noen gang lest deg opp på standarden for bilen din når det gjelder de originale dekkene? Har du noen gang kjøpt "miljødekk"? Har du tenkt på forskjellen mellom gode og dårlige dekktyper? Du behøver ikke svare, bare tenk igjennom det. Jeg påstår ikke at en bil har dårligere egenskaper fordi den er senket, men fordi den er senket på et uforsvarlig vis. Hva gjelder dekk står det ikke noen elendige miljødekk på bilen min, jeg velger dekk ut fra kjøreegenskaper fremfor pris og miljøvennlighet.. Bilen min bruker uansett drøyt 1,2 liter på mila på langkjøring, så det er nok ikke så mye poeng i miljødekk Jeg er opptatt av å holde bilen så bra som mulig med det utgangspunktet den gir fra fabrikk. Neste år skal jeg faktisk gå ned på dimensjonen på sommerdekkene, for å bedre veiholdningen ytterligere. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Bilen min bruker uansett drøyt 1,2 liter på mila på langkjøring, så det er nok ikke så mye poeng i miljødekk Jeg er opptatt av å holde bilen så bra som mulig med det utgangspunktet den gir fra fabrikk. Neste år skal jeg faktisk gå ned på dimensjonen på sommerdekkene, for å bedre veiholdningen ytterligere. Hvilken bil har du og hvorfor mener du at du får bedre grep med smalere dekk? 1 Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Jeg påstår ikke at en bil har dårligere egenskaper fordi den er senket, men fordi den er senket på et uforsvarlig vis. Så du sa fra løse lufta at jeg har skamsenka bilen min? Når du ikke vet noe om hva og hvordan jeg har gjort det. Nå bytter du bare mening.. Mitt sett er E merket og godkjent av biltilsynet. Gjort jobben hos Bertel O Steen og 4 hjulskontroll hos NAF. Hvis dette er uforsvarlig så vet ikke jeg. Blir litt dumt å finne opp ting du ikke vet. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg tror det refereres til at du har korte harde fjærer, uten å ha kortere og hardere dempere til å holde kontroll på fjærene. 1 Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Jeg tror det refereres til at du har korte harde fjærer, uten å ha kortere og hardere dempere til å holde kontroll på fjærene. Det kan stemme ja. Der skriver du noe på en fornuftig måte, men han over mener jo at jeg har skamsenka den++ det jeg ville høre var hvordan han kan vite at jeg har skamsenka den når han ikke har sett bilen? Ville bare si at det blir dumt å si noe man ikke vet. Men forstår hva du mener. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg regner med du ser tegninga med dempere. Jeg kan gi deg et praktisk eksempel, sånn for å få litt kjøtt på beinet i praten. På slutten av 90-tallet hadde min daværende samboer en veldig pen Golf 2 som jeg monterte 40mm Sparco fjærer og gule justerbare Koni på. Jeg opplevde Koniene som å være ca. som gode originaldempere på den mykeste innstillingen. Kun ved å justere demperne dit jeg syntes de jobba best sammen med fjærene kunne hun kjøre 10km/t fortere over litt store fartsdumper før frontleppa subba nedi, i forhold til demperne i mykeste innstilling. Demperne utgjore utrolig mye der. På DEN bilen, med tanke på kjøreegnskaper, om jeg måtte velge mellom skikkelige dempere eller senkefjærer hadde jeg helt klart valgt dempere. Så om budsjettet ikke strekker til nå ville jeg definitivt begynt å spare til et sett skikkelige dempere. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Forstår hva du mener Leo. Det du sier gir mening, men det får jeg nok ta litt senere. Sykt hvor dyre demperne er på den bilen. Først skal jeg få lyden vekk så skal jeg se litt på dempere også. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Hvilken bil har du og hvorfor mener du at du får bedre grep med smalere dekk? Dimensjon dreier seg om mer enn bredde. Men ja, jeg skal ha bakdekk som er 4cm smalere enn de jeg har nå, samtidig som jeg går ned 1 eller 2 tommer i felgdiameter. Det gir bedre veiholdning og en mer overstyrt fremtoning. Bullen er en 2005 E-klasse. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 For å være ærlig så er W211 E klasse bedre enn W212. Det er ikke ekte skinn i w212, fått sprekker i setet 3 ganger, fikset på garanti. W211 har mer behagelige seter. W211 sitter bedre på vinterføre. Angrer litt på at jeg gikk over til w212. Kjørte i vinter med original fjær og felg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå