Gå til innhold

[Løst] Hva mener Høyre om utesteder og alkoholservering ?

Anbefalte innlegg

Drikkekultur, når du ser folk i utlandet som rølper og er jævlige er det stort sett nordmenn. Vi har en rar tilnærming til alkohol

Men hvorfor har vi Nordmenn en rar tilnærming til alkohol?

I Norge har vi øltider, hvor man må kjøpe øl før kl 18.00 på lørdager. I Tsjekkia, kunne jeg kjøpe sprit i matbutikken på en søndag klokken 21.

Vi lever i barnehage, hvor staten skal passe på oss, og med alle regler og forbud, så tror jeg derfor nordmenn går amok i utlandet, spesielt da når det kommer til alkohol.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvorfor har vi Nordmenn en rar tilnærming til alkohol?

I Norge har vi øltider, hvor man må kjøpe øl før kl 18.00 på lørdager. I Tsjekkia, kunne jeg kjøpe sprit i matbutikken på en søndag klokken 21.

Vi lever i barnehage, hvor staten skal passe på oss, og med alle regler og forbud, så tror jeg derfor nordmenn går amok i utlandet, spesielt da når det kommer til alkhol.

Si meg, oppførte vikingene seg som edruelige snille mennesker? Dette er en ukultur som har fulgt oss nordmenn siden tidenes morgen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge de ikke skjerper inn stengetiden er jeg fornøyd men jeg mener også at utestedene burde bestemme selv når de skal stenge ( Innenfor rimlighetens grenser ). For der jeg pleier og gå mente kommunen at det var bra at det stengte tidligere og det mente politiet også, egentlig bare tull når antall hendelser faktisk ikke har økt i det hele tatt, det første året gikk faktisk antall hendelser ned xD

Lenke til kommentar

Så lenge de ikke skjerper inn stengetiden er jeg fornøyd men jeg mener også at utestedene burde bestemme selv når de skal stenge ( Innenfor rimlighetens grenser ). For der jeg pleier og gå mente kommunen at det var bra at det stengte tidligere og det mente politiet også, egentlig bare tull når antall hendelser faktisk ikke har økt i det hele tatt, det første året gikk faktisk antall hendelser ned xD

Det finnes mye forskning som viser at man minsker vold dersom man flytter skjenkestopp fra 3 til 2, dog ser jeg dagens ordning som en god.

Lenke til kommentar

Det overrasker meg egentlig ikke at du avfeier dokumenterbare påstander med ting du ikke kan dokumentere.

Men tror tråden kan konkluderes med at dagens ordninger fungerer etter sin hensikt. Den fungerer til og med bra.

Får jeg se dokumentasjon på dine påstander kanskje ? som gjelder utesteder i norge

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Litt artig og diskutere med folk som ser svart/hvit :p Jeg sier ikke at det er irrelevant men det er ikke et must at dette gjelder alle steder, Skedsmo hadde en periode stengetid klokken 02:00 og etter at de satt den opp til 03:00 så var det mindre hendelser det første året og det holdt seg der, det er ikke spesielt store tall vi prater om men det var en reduksjon, Dette sto i www.rb.no for gud veit hvor lenge siden

Endret av Eriksendrul
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt artig og diskutere med folk som ser svart/hvit :p Jeg sier ikke at det er irrelevant men det er ikke et must at dette gjelder alle steder, Skedsmo hadde en periode stengetid klokken 02:00 og etter at de satt den opp til 03:00 så var det mindre hendelser det første året og det holdt seg der, det er ikke spesielt store tall vi prater om men det var en reduksjon, Dette sto i www.rb.no for gud veit hvor lenge siden

Uten å ha noe kalkyler å vise til blir det ikke annet enn en påstand. Men det er levert mye som påviser at det ville vært et særtilfelle.

Lenke til kommentar

Uten å ha noe kalkyler å vise til blir det ikke annet enn en påstand. Men det er levert mye som påviser at det ville vært et særtilfelle.

Grunnen til at det ble mindre bråk i skedsmo var pga stedene som selger mat, de stengte også 02:00, dvs at folk fra 6 forskjellige utesteder gikk til 2-3 steder for og spise rett før 02:00, dette lagde kaos, Når utestedene holdt oppe til 03:00 ble pågangen til matstedene veldig mye lavere og derfor mye mindre hendelser som politiet måtte behandle. Matstedene stenger fortsatt 02:00.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...