Gå til innhold

Flere skjermer, men vil bytte om på dem

Ztaeyn

Anbefalte innlegg

Jeg fikk til å kjøre flere skjermer i ME nå (har ikke prøvd det før). Jeg kjøre et PCI Voodoo 3, som jeg vil bruke som hovedkortet på skjermen, og et AGP ATI RAGE-noe-som-fulgte-me-pappas-compaq, so jeg vil bruke på TVen som skjerm 2.. Jeg har fått til hittil at ATI kortet er hovedkort, på TVen, men da havner ALT på Tven, og må dras til skjermen. Jeg vil at hoveddelen skal være på skjermen, så filmer kan dras til tven.. Viss jeg stiller på Biosen at PCI skal være hovedskjermkort på bios, funker ikke ATI kortet, de står at minnet er brukt... Men stille ej biosen til AGP, funke det, men er står da som skjerm 1.. Viss noen av dere forsto dette, og kan hjelpe, så takk på forhånd.

PS, hovedkortet er KT7A.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-10-18 17:36, BeinE skrev:

Jeg fikk til å kjøre flere skjermer i ME nå (har ikke prøvd det før). Jeg kjøre et PCI Voodoo 3, som jeg vil bruke som hovedkortet på skjermen, og et AGP ATI RAGE-noe-som-fulgte-me-pappas-compaq, so jeg vil bruke på TVen som skjerm 2.. Jeg har fått til hittil at ATI kortet er hovedkort, på TVen, men da havner ALT på Tven, og må dras til skjermen. Jeg vil at hoveddelen skal være på skjermen, så filmer kan dras til tven.. Viss jeg stiller på Biosen at PCI skal være hovedskjermkort på bios, funker ikke ATI kortet, de står at minnet er brukt... Men stille ej biosen til AGP, funke det, men er står da som skjerm 1.. Viss noen av dere forsto dette, og kan hjelpe, så takk på forhånd.

PS, hovedkortet er KT7A.

Er ikke sikker på om dette virker i Me. Under innstillinger skal det være mulig å identifisere skjermene som 1 og 2. Du kan også her velge hvilken som skal være 1. og hvilken som skal være 2.

Lenke til kommentar

Uansett kan du dessverre ikke se film på sekundærskjermen, for Windows støtter bare video-overlay på primærskjermen...

I Linux kan du derimot kjøre video på alle skjermer, men der er det vanskeligere å aktivere TV-ut (ATI har søppeldrivere til Windows, og lager ikke drivere til Linux. Kjøp Nvidia.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...