Taggi Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Hei, jeg kjøpte en ny Lenovo b590 bærbar host dustin.no da jeg trengte en for studiene. Etter bare en uke begynte program å henge seg opp og etter en ca 10dager forsvant internett og pc henger seg i opptil et minutt konstant. Treg som jeg er sendte jeg klage til dustin etter 16 dager, tenkte først jeg bare kunne få fikse det selv så med å lese meg frem i div lenovo tråder (internett feilen er veldig standard vistnok). Får til svar at angrerett og garanti er gått ut (14dager) og jeg må ta det med lenovo. Hva krav kan jeg stille til selger? De ba meg reinstallere win8 or kontakte Lenovo (de selger pc uten cd btw og uansett ny pc skal holde i lengre enn noen dager?) Synes det er helt bak mål å måtte drive å kaste vekk tid på å feilsøke på en to uker gammel pc og har null motivasjon til å sitte på telefonen med lenovo, men ser jeg gjerne ikke har noe valg. Jeg synes de bør refundere meg kjøpesummen eller gi meg nytt produkt da en reparasjon etter to uker er et voldsomt tegn på at de solgte meg et produkt med mye issues. Noen som har erfaringer å komme med eller kan hjelpe meg med hva jeg kan kreve av dustin? Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Det er få maskiner i dag som leveres med operativsystem på cd.Som oftest trykker du på en knapp med en gang maskinen har startet for å legge inn windows på nytt.Du kan sikkert også lage plater med verktøy i windows.Du finner kanskje noen alternativer for å brenne recovery-plater på startmenyen din? Du har ikke rett til å heve kjøpet. Dustin har rett til å prøve med reparasjon av produktet inntil 3 ganger ved samme feil, eller 4 ganger for forskjellige feil før du eventuelt kan kreve det. 1 Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Hvorfor kontakter du ikke bare Lenovo? De vil helt sikkert be deg om å sende den inn Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Hei, jeg kjøpte en ny Lenovo b590 bærbar host dustin.no da jeg trengte en for studiene. Etter bare en uke begynte program å henge seg opp og etter en ca 10dager forsvant internett og pc henger seg i opptil et minutt konstant. Treg som jeg er sendte jeg klage til dustin etter 16 dager, tenkte først jeg bare kunne få fikse det selv så med å lese meg frem i div lenovo tråder (internett feilen er veldig standard vistnok). Får til svar at angrerett og garanti er gått ut (14dager) og jeg må ta det med lenovo. Hva krav kan jeg stille til selger? De ba meg reinstallere win8 or kontakte Lenovo (de selger pc uten cd btw og uansett ny pc skal holde i lengre enn noen dager?) Synes det er helt bak mål å måtte drive å kaste vekk tid på å feilsøke på en to uker gammel pc og har null motivasjon til å sitte på telefonen med lenovo, men ser jeg gjerne ikke har noe valg. Jeg synes de bør refundere meg kjøpesummen eller gi meg nytt produkt da en reparasjon etter to uker er et voldsomt tegn på at de solgte meg et produkt med mye issues. Noen som har erfaringer å komme med eller kan hjelpe meg med hva jeg kan kreve av dustin? Du har bare rett på 14 dagers returrett. Men du har da fortsatt 5 års reklamasjonsrett, og dette høres ut som et typisk tilfelle hvor du bør kontakte dem, og sende inn maskinen slik at de kan reparere den. DU kan selvsagt også bruke garantien, og sende inn rett til lenovo om man vil, men de kan ikke tvinge deg til det. Du kan kreve at butikken fikser opp i det selv, selv om det til tider kan ta noe lengre tid. Endret 11. september 2013 av Andrull 1 Lenke til kommentar
RookieNO Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 At du synes at de skal refundere kjøpesummen eller gi deg et nytt produkt er jo helt bak mål. Vil tro at i 99 av 100 tilfeller hvor feilen er slik du forteller her så er det brukeren selv som har sørget for problemene... De er i sin fulle rett til å nekte deg å bruke angreretten, men du har selvfølgelig rett til å be de feilsøke og fikse maskinen din, men dette er da gjennom reklamasjonsretten og så sant det er en feil som lå der på kjøpstidspunkt. (software eller hardware) 1 Lenke til kommentar
RJ45 Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Det som er skrevet over er rett, du har ikkje mulighet til å heve kjøpet nå. Men tror problemet skal bli løst ved å kjøre recovery på maskina. Normalt sett skal det vere å trykke F11 under oppstart, bruker å spamme knappen til det skjer noko, går stort sett bra. Mulig det er skifta knapp på nye Lenovo maskiner, men tviler. står ofte også "press *** for recovery" Det som skjer er att du setter maskina tilbake til fabrikk instillinger, med alt av dritt programmer ol. Og mister personlige filer og endringer gjort. Så hugs backup av det du ønsker å ta vare på. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Det var jo utrolig kort garantitid da, bare 14 dager. Det sier jo litt om produsentens tro på eget produkt. Uansett så har du reklamasjonsrett i fem år, så garantien kan du jo bare blåse i. Men at du måtte ta saken videre med Lenovo er bare tull. Du er i din fulle rett til å kreve at Dustin tar mot maskinen og ordner alt for deg. Det vil imidlertid ta kortere tid for deg å sende direkte til Lenovo enn å bruke Dustin som mellomledd, men husk at Dustin fortsatt er ansvarlige overfor deg om verkstedet skulle sette seg på bakbeina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå