Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC er på, skjerm er svart.

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt Komplett Gamer i05, og fikk den i dag. Jeg tok den frem, koblet til skjerm, høytalere, mus og tastatur. Så skrudde jeg den på, og den startet opp fint. Men skjermen er bare svart, og led-lampen på min samsung skjerm blinker. Jeg leste i sammsung-brukerguiden, og der stod det at denne blinkingen betydde en slags "dvalemodus" og det stod at man skulle trykke på tastatur eller bevege mus for å få den tilbake til normal, men når jeg gjør dette skjer ingenting. Hva er galt? Jeg skjønner ingenting.

Viftene går, og PC-en ser ut til å kjøre fint. Komplett installerte windows 8 for meg. Jeg lurer på om jeg må trykke på re-installer-knappen (eller hva den heter, den ved siden av på-knappen), men jeg tør ikke prøve.

Veldig frustrerende, vil prøve ut den nye PC-en min! :(

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har nogen lunde peiling ville jeg åpnet maskinen og gått over at:

Minnebrikkene sitter godt på plass (bare press litt på de)

Kabler fra strømforsyning sitter godt (hvis den er modulær)

At skjermkortet får strøm fra strømforsyning.

Og sjekk etter røde lys (se hovedkort manualen for hva de betyr)

Dedikert skjermkort vil si at du bruker et eget skjermkort og ikke det som er integrert i prosessoren din.

Endret av Bibow
Lenke til kommentar

I en datamaskin er det flere kretskort, med forskjellige oppgaver. Man kobler alt på hovedkortet, som du sikkert kan gjette deg til det er det ganske sentralt i maskinen. Det kan og har ofte i dag et skjermkort på seg. Slik som i ditt tilfelle. Disse kalles integrerte skjermkort, men de er ikke noe særlig futt i. Derfor kan man kjøpe et skjermkort separat, som er det vi kaller dedikerte skjermkort.

Det dedikerte skjermkortet sine kontakter er de som er nederst, og du vil ikke kunne bruke det integrerte skjermkortet mens det dedikerte er koblet i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...