Bunga Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Jeg har kjøpt Komplett Gamer i05, og fikk den i dag. Jeg tok den frem, koblet til skjerm, høytalere, mus og tastatur. Så skrudde jeg den på, og den startet opp fint. Men skjermen er bare svart, og led-lampen på min samsung skjerm blinker. Jeg leste i sammsung-brukerguiden, og der stod det at denne blinkingen betydde en slags "dvalemodus" og det stod at man skulle trykke på tastatur eller bevege mus for å få den tilbake til normal, men når jeg gjør dette skjer ingenting. Hva er galt? Jeg skjønner ingenting. Viftene går, og PC-en ser ut til å kjøre fint. Komplett installerte windows 8 for meg. Jeg lurer på om jeg må trykke på re-installer-knappen (eller hva den heter, den ved siden av på-knappen), men jeg tør ikke prøve. Veldig frustrerende, vil prøve ut den nye PC-en min! Takk for svar! Lenke til kommentar
greenman Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Mulig at du bruker skjermutgangen på hovedkortet og ikke den på skjermkortet? Legg ut et bilde av baksiden av maskinen med tilkoplinger hvis du kan. Knappen ved siden av på-knappen er en restart-knapp. Ingenting farlig med den. Lenke til kommentar
Bunga Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Kan ikke legge ut bilde akkurat nå, får gjøre det senere (i morgen). Men baksiden har vga og hdmi øverst, og lenger ned er det og hdmi og dvi (tror jeg) Lenke til kommentar
Bunga Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Nevermind. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Skjermen skal kobles til der jeg har markert (mest sannsynlig øverst) og ikke der krysset er. Så, en av portene til høyre på bildet ditt. Endret 10. september 2013 av Bibow Lenke til kommentar
Bunga Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Ok, men som du ser er det ikke vga der nede.. Mne jeg kan bruke hdmi, men jeg tror faktisk jeg prøvde dette.. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Det ser ut som at skjermkortet ditt har 2xDVI 1xHDMI og 1xDispayPort. Du kan bruke alle. DVI og VGA tilkoplingen på hovedkortet er for "onboard" skjermkort som brukes dersom du ikke har dedikert skjermkort. Men du fikk liv i den med HDMI? Endret 10. september 2013 av Bibow Lenke til kommentar
Bunga Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Jeg husker ikke, men sansynligvis ikke. Prøvde mye forskjellig i stad. Om det ikke funker når jeg kobler til med hdmi der nede, hva kan være galt da? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Du kan fint bruke en adapter fra DVI til VGA på skjermkortet. Å bruke utgangene på hovedkortet vil ikke fungere uten videre, om det i det hele tatt går. Reset knappen slår kun av også på PC-en igjen Lenke til kommentar
Bunga Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Hva er dedikert skjermkort? Hva vil det si? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Hvis du har nogen lunde peiling ville jeg åpnet maskinen og gått over at: Minnebrikkene sitter godt på plass (bare press litt på de) Kabler fra strømforsyning sitter godt (hvis den er modulær) At skjermkortet får strøm fra strømforsyning. Og sjekk etter røde lys (se hovedkort manualen for hva de betyr) Dedikert skjermkort vil si at du bruker et eget skjermkort og ikke det som er integrert i prosessoren din. Endret 10. september 2013 av Bibow Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 I en datamaskin er det flere kretskort, med forskjellige oppgaver. Man kobler alt på hovedkortet, som du sikkert kan gjette deg til det er det ganske sentralt i maskinen. Det kan og har ofte i dag et skjermkort på seg. Slik som i ditt tilfelle. Disse kalles integrerte skjermkort, men de er ikke noe særlig futt i. Derfor kan man kjøpe et skjermkort separat, som er det vi kaller dedikerte skjermkort. Det dedikerte skjermkortet sine kontakter er de som er nederst, og du vil ikke kunne bruke det integrerte skjermkortet mens det dedikerte er koblet i. Lenke til kommentar
Bunga Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Allright, får ta en titt. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Hadde vært ganske greit om du faktisk kunne bekrefte om det fungerer med HDMI eller ikke. At du er usikker hjelper fint lite og kan gjøre feilsøkingen mye mer komplisert enn den behøver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå