Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

blodprøve

Tommyeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei tok generell blodprøve i dag å alt så fint ut men litt forhøyet MCH og noe annet proteiner i blode sa dem. hoff noen andre som har vært borti MCH verdier osv?

Jeg har vært borti forhøyede MCH-verdier osv. Umulig å si om dette har noen betydning, uten å kjenne til dine øvrige prøvesvar og sykehistorie, som vidor prøver å fiske etter. Tror det beste er at du spør legen som har bestilt prøven om hvordan dette skal tolkes.

Mvh Jultomten :)

Lenke til kommentar

Umulig å si om dette har noen betydning, uten å kjenne til dine øvrige prøvesvar og sykehistorie, som vidor prøver å fiske etter. Tror det beste er at du spør legen som har bestilt prøven om hvordan dette skal tolkes.

Ja, det er ikke spesielt mye å gå på, men det kan vel være verdt å sjekke leveren nærmere.

Lenke til kommentar

Drikker nesten aldri alcohol.. legen sa det var så lite forhøyet at det var noe han ikke trengte å sjekke videre.. hm..

Da har du vel svaret og er bare litt overbekymret siden du vil sjekke med forumet.

En annen måte som kan få ned verdien på er å få i seg litt mer jern. Tar du en multivitamin så får du både B-vitaminer og jern.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Det må ses i en helhetlig sammenheng. Hvis det bare var dette legen kommenterte så var resten sannsynligvis helt greit. Husk også at bare en liten forhøying like greit kan være feil måleverdi fordi måleresultatene ikke er 100% riktige p.g.a mange ulike feilkilder. Det kan også være at du er født sånn og at det er normalt for deg, eller at du mangler det jeg har skrevet om før. Det å bekymre seg for dette er helt unødvendig og bortkastet energi.

Lenke til kommentar

Det må ses i en helhetlig sammenheng. Hvis det bare var dette legen kommenterte så var resten sannsynligvis helt greit. Husk også at bare en liten forhøying like greit kan være feil måleverdi fordi måleresultatene ikke er 100% riktige p.g.a mange ulike feilkilder. Det kan også være at du er født sånn og at det er normalt for deg, eller at du mangler det jeg har skrevet om før. Det å bekymre seg for dette er helt unødvendig og bortkastet energi.

skjønner men har tatt blodprøver før utn at dette var sånn. Men skulle ønske jeg så på det like lett som deg.. eg e veldig nervøs helsemessig.. tenke at d må ha en grunn.. får vel svar på prøvene som ble sendt inn i morgen eller fredag. Håper alt ser bra ut:/ har plagdes med hodepine og trøtthet i 2 uker.. å muskelverk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...