Tommyeen Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 hei tok generell blodprøve i dag å alt så fint ut men litt forhøyet MCH og noe annet proteiner i blode sa dem. hoff noen andre som har vært borti MCH verdier osv? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Du kan prøve å ta B-vitaminer. Mangel på B12 og folsyre kan øke MCH'en. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Ok.. så økt mch er ikke noe typisk for noe skummelt liksom ? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Drikker du mye alkohol ? Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 hei tok generell blodprøve i dag å alt så fint ut men litt forhøyet MCH og noe annet proteiner i blode sa dem. hoff noen andre som har vært borti MCH verdier osv? Jeg har vært borti forhøyede MCH-verdier osv. Umulig å si om dette har noen betydning, uten å kjenne til dine øvrige prøvesvar og sykehistorie, som vidor prøver å fiske etter. Tror det beste er at du spør legen som har bestilt prøven om hvordan dette skal tolkes. Mvh Jultomten Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Umulig å si om dette har noen betydning, uten å kjenne til dine øvrige prøvesvar og sykehistorie, som vidor prøver å fiske etter. Tror det beste er at du spør legen som har bestilt prøven om hvordan dette skal tolkes. Ja, det er ikke spesielt mye å gå på, men det kan vel være verdt å sjekke leveren nærmere. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Drikker nesten aldri alcohol.. legen sa det var så lite forhøyet at det var noe han ikke trengte å sjekke videre.. hm.. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Drikker nesten aldri alcohol.. legen sa det var så lite forhøyet at det var noe han ikke trengte å sjekke videre.. hm.. Da har du vel svaret og er bare litt overbekymret siden du vil sjekke med forumet. En annen måte som kan få ned verdien på er å få i seg litt mer jern. Tar du en multivitamin så får du både B-vitaminer og jern. Endret 19. september 2013 av vidor Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Ja jeg er grusomt engstelig førr sånne her ting:( Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Nå vet du jo hvordan du skal ordne det, så da trenger du ikke bekymre deg mer. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Ja men kan ikke mch for eksempel være tegn på andre ting eller er det bare dette som er nevnt det har med å gjøre? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Det må ses i en helhetlig sammenheng. Hvis det bare var dette legen kommenterte så var resten sannsynligvis helt greit. Husk også at bare en liten forhøying like greit kan være feil måleverdi fordi måleresultatene ikke er 100% riktige p.g.a mange ulike feilkilder. Det kan også være at du er født sånn og at det er normalt for deg, eller at du mangler det jeg har skrevet om før. Det å bekymre seg for dette er helt unødvendig og bortkastet energi. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Det må ses i en helhetlig sammenheng. Hvis det bare var dette legen kommenterte så var resten sannsynligvis helt greit. Husk også at bare en liten forhøying like greit kan være feil måleverdi fordi måleresultatene ikke er 100% riktige p.g.a mange ulike feilkilder. Det kan også være at du er født sånn og at det er normalt for deg, eller at du mangler det jeg har skrevet om før. Det å bekymre seg for dette er helt unødvendig og bortkastet energi.skjønner men har tatt blodprøver før utn at dette var sånn. Men skulle ønske jeg så på det like lett som deg.. eg e veldig nervøs helsemessig.. tenke at d må ha en grunn.. får vel svar på prøvene som ble sendt inn i morgen eller fredag. Håper alt ser bra ut:/ har plagdes med hodepine og trøtthet i 2 uker.. å muskelverk. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Slike ting skjer som regel alle, men kroppen rydder som regel greit opp selv. Hvis det ikke blir bedre etter noen dager så kan du ta det opp igjen med legen. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Altså om ikke bekymringen min blir bedre mener du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå