Gå til innhold

Asus G750JH


jonas37

Anbefalte innlegg

Trenger en stor, kraftig bærbar med allroundegenskaper, siden jeg veksler mellom 2-3 forskjellige "arbeidsbaser" hver mnd. (og i tillegg til det rent jobbtekniske er det da greit å ha stor skjerm, blu-ray etc for ensomme hotellkvelder!)

Sønnen min er en ivrig spiller og kommer garantert til å låne den innimellom, og det er han som anbefaler denne som ett solid og godt kjøp.

Komplett har en inne med gtx780m , og jeg kan tenke meg at det er denne han helst vil jeg skal plukke.

Men...

Skal man svi av 18-20 på et bærbart monster blir jo spørsmålet, er dette en god deal? Er det bedre maskiner der ute i samme prisområde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk Asus G750JH for noen dager siden. Har på langt nær fått brukt noe tid med den, da jeg har vært på messe siste dagene, men førsteinntrykket er veldig bra. Og viktigst for meg, ved siden av ytelse, den er stille ved vanlig bruk.

 

Det er vel liten tvil om at Multicom sine maskiner gir mer for pengene, om man kun sammenligner ytelse per krone. Så spørs det bare hvor viktig andre faktorer, som f.eks støy og byggekvalitet er.

 

Et annet pluss ved Multicom sine er også at de gjerne er tilrettelagt for noe oppgradering.

Lenke til kommentar

Jeg fikk Asus G750JH for noen dager siden. Har på langt nær fått brukt noe tid med den, da jeg har vært på messe siste dagene, men førsteinntrykket er veldig bra. Og viktigst for meg, ved siden av ytelse, den er stille ved vanlig bruk.

 

Det er vel liten tvil om at Multicom sine maskiner gir mer for pengene, om man kun sammenligner ytelse per krone. Så spørs det bare hvor viktig andre faktorer, som f.eks støy og byggekvalitet er.

 

Et annet pluss ved Multicom sine er også at de gjerne er tilrettelagt for noe oppgradering.

 

 

Håper du etterhvert kommer med tilbakemeldinger etter å ha spilt en del krevende titler-:)

Lenke til kommentar

Håper du etterhvert kommer med tilbakemeldinger etter å ha spilt en del krevende titler- :)

 

Tomb Raider spiller ihvertfall flytende på Ultra. Jeg skrudde av den verste effekten på hår. Denne er kjent å være veldig krevende og gjorde mellomsekvensene litt mindre flytende. Call of Juarez: Gunslinger gikk også flytende. Fez fløt også greit. ;)

Veldig fornøyd så langt. Støynivå er også veldig lavt, og tilnærmet helt fraværende uten mye last. Jeg må legge øret inntil maskinen for å høre noe.

Lenke til kommentar

Beste pris sålangt på Asus G750JH hos "Dustin". Det eneste som skiller komplett sin modell er 16 gig

Hmm. Kan heller ikke se noen andre forskjeller. De 16GB er på ingen måter verdt prisdfferansen. Tror i det hele tatt ikke det er noen merkbar ytelsesforskjell på 16 vs 32 GB minne. Neste spørsmål blir da om de faktisk har den tilgjengelig i nærmeste fremtid?

 

 

Hei. Kan XmasB ta en test med 3dmark11? Er spent på score :)

Installerer nå. :)

 

Her er resultatet fra testen: http://www.3dmark.com/3dm11/7167304?

7153 poeng. Faktisk noe lavere enn forventet. Usikker på hvordan andre åpne programmer påvirker resultatet. Ikke at det var noe særlig annet enn Steam og Chrome.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Dette får eg på min nå 3 år gamle asus G73sw. Stakkars originale lader på 150w. Skjekket med wattmeter fra kontakten og max trekk låg på 200 watt :dremel:

Overklokket kjerne på 1000mhz though.

 

Har du byttet skjermkort i etterkant da? Det er jo ikke så stor forskjell på 680M og 780M: http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic-Cards.13849.0.html?itemselect_4020=4020&itemselect_3006=3006

Lenke til kommentar

Jeg ser nå at Dustin har fått inn varianten med 16 GB. Ettersom det fortsatt er innenfor angrefrist vurderer jeg å bytte. Jeg vil spare omtrent 2k på det.

 

Er det i det hele tatt noe å lure på?

Litt sent å svare på, men har du bestemt deg?

 

Selv hadde jeg overhodet ikke tenkt meg om, men brukt angrefristen. Når det er sagt kommer jo frakt i tillegg til prisen til "Dustin" , samt at du må betale frakten tilbake til der hvor du kjøpte Pcn, men likevel tjener du jo endel på å bytte.

 

16 gig må vel være evig nok for selv den mest kresne?

Lenke til kommentar

Litt sent å svare på, men har du bestemt deg?

 

Selv hadde jeg overhodet ikke tenkt meg om, men brukt angrefristen. Når det er sagt kommer jo frakt i tillegg til prisen til "Dustin" , samt at du må betale frakten tilbake til der hvor du kjøpte Pcn, men likevel tjener du jo endel på å bytte.

 

16 gig må vel være evig nok for selv den mest kresne?

Jeg benyttet angrefristen, og har levert pc'en tilbake på Pick up point til MPX, så ingen fraktkostnad for min del den veien. Siden jeg valgte å ta den på nedbetaling over noen måneder koster det meg noe ekstra, men jeg sparer fortsatt nesten 2k. Skulle jeg senere få et mystisk behov for 32GB minne kan jeg alltids sette det inn.

 

Ny pc er bestilt (krysser fingrene for at retur blir godkjent hele veien :)), så nå er det bare å vente. :)

Lenke til kommentar

Jeg benyttet angrefristen, og har levert pc'en tilbake på Pick up point til MPX, så ingen fraktkostnad for min del den veien. Siden jeg valgte å ta den på nedbetaling over noen måneder koster det meg noe ekstra, men jeg sparer fortsatt nesten 2k. Skulle jeg senere få et mystisk behov for 32GB minne kan jeg alltids sette det inn.

 

Ny pc er bestilt (krysser fingrene for at retur blir godkjent hele veien :)), så nå er det bare å vente. :)

Klokt valg, ser "Dustin" nå har justert prisen til hele 19 store lapper

Lenke til kommentar

Klokt valg, ser "Dustin" nå har justert prisen til hele 19 store lapper

Ja, det var snodig. Samtidig har Advance lagt versjonen med 32 GB ut for 16405,-. Så nå er det faktisk billigere for 32 GB utgaven enn 16 GB. Ventes inn på lager i dag.

 

Jeg har foreløpig ikke fått svar fra MPX om returen, så jeg avventer med å pakke opp den nye. Det har allerede blitt nok hassle til at jeg nesten angrer på at jeg angret. :)

Lenke til kommentar

Ja, det var snodig. Samtidig har Advance lagt versjonen med 32 GB ut for 16405,-. Så nå er det faktisk billigere for 32 GB utgaven enn 16 GB. Ventes inn på lager i dag.

 

Jeg har foreløpig ikke fått svar fra MPX om returen, så jeg avventer med å pakke opp den nye. Det har allerede blitt nok hassle til at jeg nesten angrer på at jeg angret. :)

Ja det var mye varierende priser på den.

 

Vet det finnes en variant med 5400 disk der ute. Kunne ikke finne ut om "Advanace" sin modell hadde en 5400 eller 7200 disk, noe som selvfølgelig har noe å si på prisen, for ikke å snakke om ytelsen, da dette tross alt er en gaming Pc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...