Aglehg Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Hei, jeg er en nesten 30 år gammel mann som kunne trengt litt råd. Jeg har aldri hatt problemer med luftvei eller slikt, men har reagert mildt på pollen og støv før. Jeg har også røkt sigarette i noen år, men sluttet for ca 6 måneder siden (tar en røyk i ny og ne når jeg tar en pils). For litt over 1 uke siden flyttet jeg til en ny by og leilighet, det er litt støv her og der og kunne sikkert blitt skikkelig vasket, men har før aldri merket noe på slikt med mindre det var ekstreme tilfeller av støv/pollen. Etter bare noen timer i nyplassen startet nesen å renne, og jeg fikk en av de kraftigste allergiske reaksjonene jeg har opplevd (tett OG rennende nese og så mye nysing at jeg trodde jeg skulle dø). Dette varte i 4-5 dager, hvorså nesen stoppet og ble nesten helt fin, men plutselig startet jeg å hoste hele tiden, og det surklet i halsen, mye slim som ikke ville opp. Pluss mildt pustebesvær. Dette varte i 2 døgn før jeg dro til lege. Av legen fikk jeg fikk innhalator og sterkere allergimedisin, men ingenting ble gjort for å finne grunnen. Innhalatoren fungerte veldig bra og jeg kunne ha livskvalitet igjen, men likevel hoster jeg endel og kjenner meg uggen, men er ulikt når jeg hatt omgangssyke o.l. før. Hva kan dette komme av? Plutselig allergisk mot mer? En type omgangssyke som er ulikt noe jeg har opplevd før? Eller kan det være sopp eller noe i veggene? Beklager for lang post, men føler at det kan være så mange forskjellige ting. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Det er umulig å si uten å ta tester. Få deg en time hos fastlegen din og be om en grundig sjekk for ulike allergier. Lenke til kommentar
Aglehg Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Takk for svar Endret 16. oktober 2017 av Haflige Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Hvis du har tenkt å bo der over tid vil nok abefale deg en god nedvasking, god rengjøring og en luftrenser med ozon-funksjon du kan bruke når du ikke er i huset. Bruker du inhalator så demper du bare symptomene som du sier. Hvis du finner kilden til dette kan du også lage din egen medisin i hht. miljømedisin. Dette er beregnet på barn, men prinsippet er likt også for voksne. http://www.youtube.com/watch?v=fRDpcWZUEiU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå